021-88507190

هر آنچه باید در مورد ساحل شیشه های رنگی روسیه بدانید

گردشگری م.مقیمی 16 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تصور کنید که بتوانید به ساحلی قدم بگذارید که به جای شن های ساحلی در آن یک عالمه شیشه های رنگارنگ وجود دارد که به خوبی صیقل داده شده اند و در زیر نور خورشید می درخشند و رنگ های مختلفشان یکی بیشتر از دیگری خودنمایی می کنند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ساحل شیشه های رنگی روسیه، نشانی از هنرنمایی طبیعت!
    تصور کنید که بتوانید به ساحلی قدم بگذارید که به جای شن های ساحلی در آن یک عالمه شیشه های رنگارنگ وجود دارد که به خوبی صیقل داده شده اند و در زیر نور خورشید می درخشند و رنگ های مختلفشان یکی بیشتر از دیگری خودنمایی می کنند. این تصویری است که در خلیج اوسوری در نزدیکی بندر ولادی ووستوک در روسیه می توانید ببینید. شیشه هایی که در اصل زباله هایی بودند که به درون آب رها شده بودند و مادر طبیعت آن ها را به بهترین شکل ممکن به زیبایی تبدیل کرده است. به هر حال ساحلی که با نام ساحل شیشه های شکسته در روسیه یا ساحل شیشه های رنگی روسیه شناخته می شود، منتظر شماست که این زیبایی را با چشمان خودتان ببینید، قبل از اینکه به صورت کامل ناپدید شود!

    ساحل شیشه های رنگی روسیه، نشانی از هنرنمایی طبیعت

    قصه شکل گیری ساحل شیشه های رنگی روسیه از کجا شروع شد؟
    قصه از آنجایی شروع شد که در دوران شوروی، بطری ها و شیشه های یک کارخانه شیشه سازی در محل این ساحل تخلیه می شد تا اینکه ساحل به حال خودش رها شد و به نوعی متروکه شد. دیگر هیچ کسی به این ساحل اهمیت نمی داد و نه دولت و نه مردم، نه از آن بازدید می کردند و نه به آن کاری داشتند. این ساحل با این همه آلودگی دیگر جای زیبایی نبود و کسی دلیلی نمی دید که برای آن اهمیت قائل شود. کار به جایی رسید که کسی اجازه نزدیک شدن به آن را نداشت و دلیلش هم خطرناک بودن آن به خاطر وجود یک عالمه خرده ریزه شیشه شکسته در آن بود. اما داستان به همین جا ختم نشد! ساحلی که بشر آن را آلوده می دانست و آن را ترک کرده بود، به دست مادر طبیعت بار دیگر زیبا شد! این آب دریا بود که کم کم در طول سالیان دراز توانست گوشه کنارهای این شیشه های شکسته را صیقل دهد و زیباترین ساحل جهان را شکل دهد. این طبیعت بود که معجزه کرد و شیشه های شکسته را به قطعه هایی نرم تبدیل کرد و این ساحل را به رنگارنگ ترین ساحل دنیا بدل کرد. در حال حاضر این ساحل به قدری زیبا شده است که با بازدید از آن چشمانتان با هنر طبیعت نوازش داده می شود و مطمئنا شما هم تحت تاثیر زیبایی بی بدیل ساحل شیشه های رنگی روسیه قرار می گیرید.

    قصه شکل گیری ساحل شیشه های رنگی روسیه از کجا شروع شد

    ساحل شیشه های رنگی روسیه در کدام قسمت از روسیه واقع شده است؟
    ساحل شیشه های رنگی روسیه در خط ساحلی اقیانوس آرام در خلیج اوسوری در روسیه و در منطقه پریمورسکی کاری واقع شده است. این ساحل در شرق روسیه واقع شده است و با ماشین 30 دقیقه با شهر بندری ولادی ووستوک فاصله دارد.
    بهترین زمان بازدید از ساحل شیشه های رنگی روسیه چه زمانی است؟
    بیشتر توریستان فصل تابستان و بهار را برای بازدید از ساحل شیشه های رنگی روسیه انتخاب می کنند تا بتوانند از هوای مطبوع این زمان از سال برای آفتاب گرفتن و شنا کردن در این ساحل استفاده کنند. البته که در فصل زمستان هم این ساحل چشم انداز بی نظیری دارد. چراکه سنگ های رنگارنگ این ساحل کنتراست جالبی با سفیدی برف پیدا می کنند و در نتیجه تصویری از شاهکار طبیعت به معرض نمایش گذاشته می شود.

    بهترین زمان بازدید از ساحل شیشه های رنگی روسیه چه زمانی است

    چرا ساحل شیشه های رنگی روسیه در حال از بین رفتن است؟
    اگر شما هم دوست دارید که از ساحل شیشه های رنگی روسیه دیدن کنید، بهتر است که کمی عجله کنید. چراکه گفته می شود این ساحل تا مدت زیادی به همین شکل باقی نمی ماند. در واقع دهه هاست که توریستان از این ساحل زیبا در روسیه دیدن می کنند و هر کدام از آن ها تکه هایی از سنگ ها را به عنوان یادگاری یا سوغاتی با خودشان برده اند. اما فقط این دلیل باعث از بین رفتن ساحل شیشه های رنگی روسیه نشده است، بلکه طبیعت هم به کارش ادامه می دهد و به هر حال فرسایش این سنگ ها ادامه دارد. به هر حال پیشبینی شده است که تا دو دهه آینده، فرسایش طبیعی باعث از بین رفتن کامل این شیشه ها می شود. همان طوری که سایز این قطعات شیشه ای از بیست سال گذشته تا کنون به اندازه چشمگیری کوچک شده است. دانشمندان می گویند که تا بیست سال آینده 10 سانتی متر دیگر هم از اندازه هر کدام از این شیشه های رنگی کم می شود و به همین خاطر ممکن است تا 20 سال آینده اثری از ساحل شیشه های رنگی روسیه نباشد. این بدین معنی است که خلیج اوسوری تا 20 سال آینده به شکل گذشته خود در می آید و به یک ساحل شنی تبدیل می شود که البته مسلما زیبایی های خودش را خواهد داشت.
    برای رزرو تور مسافرتی روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    چرا ساحل شیشه های رنگی روسیه در حال از بین رفتن است

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW