021-88507190

عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

گردشگری م.مقیمی 14 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کره زمین جای عجیبی است! در هر گوشه از کره زمین یک شگفتی وجود دارد که شاید همه ما شانس و فرصت این را نداشته باشیم که در طول مدت زندگیمان از آن ها دیدن کنیم. اما شاید بد نباشد که با عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا شویم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

    کره زمین جای عجیبی است! در هر گوشه از کره زمین یک شگفتی وجود دارد که شاید همه ما شانس و فرصت این را نداشته باشیم که در طول مدت زندگیمان از آن ها دیدن کنیم. اما شاید بد نباشد که با عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا شویم تا بدانیم در گوشه کنار این کره خاکی چه خبر است و عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا چه شکل و شمایلی دارند و اصلا چرا عجیب تلقی می شوند. اگر برای شما هم جالب است که با عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا شوید، با ما همراه باشید تا با همدیگر گشتی در کره زمین بزنیم و عجیب ترین قسمت های آن ها را با همدیگر ببینیم. 

    دریاچه نقطه ای- بریتیش کلمبیا- کانادا

    در استان بریتیش کلمبیا در غرب کشور پهناور کانادا، یکی از عجیب ترین دریاچه های جهان دیده می شود. این دریاچه عجیب و غریب با نام دریاچه نقطه ای شناخته می شود و جالب است که بدانید مردم منطقه اوکاناگان در استان بریتیش کلمبیا از قدیم الایام آن را یک دریاچه مقدس می دانستند. به خاطر همین باور و البته به خاطر عجیب و غریب بودن شکل و شمایل این دریاچه است که آن را به عنوان یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان می شناسند. در واقع داستان شکل گیری این دریاچه از این قرار است که آب آن در طول تابستان تبخیر می شود و از کل آب دریاچه چندین حوضچه آب معدنی باقی می ماند که هر کدامشان رنگ متفاوتی با حوضچه کناریشان دارند. این دریاچه نقطه ای شهرت زیادی در جهان دارد و توریستان زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن به کانادا سفر می کنند و به شمال غربی شهر اوسویوس می روند تا این دریاچه نقطه ای و رنگ های درخشان و زیبایش را با چشمان خودشان از نزدیک ببینند. 

    دریاچه نقطه ای- بریتیش کلمبیا- کانادا

    جاینت کازوی- ایرلند شمالی

    شش میلیون سال پیش یک آتشفشان سنگین در ایرلند شمالی اتفاق افتاده است و نتیجه اش این شده که یک عالمه سنگ چند ضلعی منتظم در کنار هم قرار گرفته اند. قسمت جالب ماجرا این است که همه این سنگ ها منتظم هستند و به نظر می رسد که یک نفر با دقت تمام آن ها را تراشیده است. این سنگ ها که تعدادشان به 37،000 تا می رسد، به عنوان یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می شوند و خود محلی های ایرلند شمالی معتقدند که این سنگ ها را یک غول افسانه ای ساخته است!

    جاینت کازوی- ایرلند شمالی

    تورز ول- اورگن- آمریکا

    تورز ول یا اسپوتینگ هورن نام یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان است که در آمریکا واقع شده است. در حقیقت تورز ول نام یک منجلاب عجیب و غریب است که آب ها را به سمت خود می کشد و بعد آن را با قدرت بسیار بالا به بیرون پرتاب می کند. جالب است که بدانید یک سری تورهای بازدید از تورز ول در آمریکا برگزار می شود که توریستان می توانند با همراهی با آن ها چشم انداز تورز ول را تماشا کنند و یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا را با چشمان خودشان از نزدیک ببینند.

    تورز ول- اورگن- آمریکا

    پاموک کاله- ترکیه

    احتمالا شما هم بارها و بارها نام پاموک کاله را شنیده باشید. پاموک کاله یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه و جهان است که در ترکیه واقع شده است و شما هم می توانید در تور ترکیه از آن بازدید کنید. پاموک کاله نام منطقه ای است که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود و در آن چشمه های آب گرم زیبایی به صورت طبقه طبقه وجود دارد. بستر این چشمه های طبقه طبقه از جنس آهک سفید هستند و به قدری چشم انداز زیبایی دارند که مثل تصاویر کتاب ها و داستان های افسانه ای به نظر می رسند و به خاطر همین هم هست که به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه و به عنوان یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می شوند.

    پاموک کاله- ترکیه

    دریاچه هیلیر- استرالیای غربی

    دریاچه هیلیر که با نام دریاچه صورتی استرالیایی نیز شناخته می شود، همیشه در صدر لیست عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا بوده است. این دریاچه در سال 1802 میلادی کشف شده است و جالب است که بدانید در سراسر سال صورتی رنگ است. گفته می شود که رنگ صورتی این دریاچه به خاطر شوری بیش از حد آب دریاچه و وجود جلبک های خاص و باکتری های صورتی رنگ درون آن است. 

    دریاچه هیلیر- استرالیای غربی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW