021-88507190

اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول

گردشگری م.مقیمی 24 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
استانبول یکی از سرزنده ترین و جذاب ترین شهرهای ترکیه است و به خاطر اینکه نیمی از آن در قاره اروپا و نیم دیگرش در قاره آسیا واقع شده است، یک شهر خاص، منحصر به فرد و متفاوت محسوب می شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول
    استانبول یکی از سرزنده ترین و جذاب ترین شهرهای ترکیه است و به خاطر اینکه نیمی از آن در قاره اروپا و نیم دیگرش در قاره آسیا واقع شده است، یک شهر خاص، منحصر به فرد و متفاوت محسوب می شود. استانبول شهر مساجد باستانی، کاخ های شگفت انگیز، مراکز خرید لوکس و خیابان های پرهیاهو است و به همین دلیل تعجبی ندارد اگر بگوییم که استانبول اینستاگرامی ترین شهر ترکیه است و می توان عکس های اینستاگرامی فوق العاده ای را در گوشه کنار آن تهیه کرد. اما سوال این است که این عکس های رنگارنگ و زیبایی که از استانبول در صفحات اینستاگرامی می بینیم، در کدام قسمت های استانبول گرفته شده اند و یا به عبارتی سوالمان این است که اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول کدام ها هستند. اگر سوال شما هم همین است، با ما همراه باشید تا یک به یک زیباترین و اینستاگرامی ترین جاذبه های گرشگری استانبول را به شما معرفی کنیم.
    برج گالاتا استانبول
    برج گالاتا یک برج سنگی قرون وسطایی است که در محله گالاتا استانبول واقع شده است و فاصله زیادی با میدان تکسیم استانبول ندارد. از بالای برج گالاتا می توانید چشم انداز فوق العاده ای را از نمای شهر استانبول تماشا کنید و این بدین معناست که می توانید عکس های یادگاری بسیار جذابی را از فراز آن تهیه کنید. به همین خاطر است که برج گالاتا یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود و عکس هایی که از بالای آن گرفته می شوند، همیشه نظر همگان را جلب می کنند. از طرفی شما می توانید عکس های یادگاری جالبی هم در کنار برج گالاتا استانبول بگیرید و خاطرات سفرتان به استانبول و بازدید از برج گالاتا را با یک عکس ماندگار کنید. جالب است که بدانید یک رستوران نیز در طبقه بالایی این برج ساخته شده است که خوردن غذا در آن با چشم انداز زیبای شهر استانبول تجربه ای است که با هیچ تفریح دیگری در استانبول قابل مقایسه نیست.

    برج گالاتا استانبول

    مسجد آبی استانبول
    مسجد آبی یکی از زیباترین مساجد ترکیه و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید. در داخل مسجد آبی بیش از 20،000 کاشی دست ساز کار گذاشته شده است که رنگ آبی دلنشینی دارند و به همین خاطر هم هست که نام مسجد آبی را بر روی آن گذاشته اند. احتمالا شما هم بارها و بارها این مسجد زیبا را در عکس های اینستاگرامی دوستان و آشنایانتان دیده باشید و مطمئنا شما هم می توانید عکس های زیبایی را در این مسجد از خودتان بگیرید. کافی است که نگاهی به تصویر این مسجد زیبا و دوست داشتنی بیندازید تا شما هم با ما هم عقیده شوید که مسجد آبی یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است.

    مسجد آبی استانبول

    پله های رنگین کمانی استانبول
    پله های رنگین کمانی استانبول در خیابان سالی پازاری یوکوسوقرار گرفته است. داستان این پله های رنگارنگ و رنگین کمانی از این قرار است که یک مهندس بازنشسته به نام حسین ستینل در سال 2013 سطل رنگ را به دست گرفت و این پله ها را با رنگ های مختلف رنگین کمانی نقاشی کرد تا مردم لبخند بزنند! شاید او هیچ وقت فکرش را نمی کرده است که در عرض چند سال، این پله ها به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شوند! اما به هر حال این اتفاق افتاده است و شما هم می توانید مثل خیلی دیگر از توریستان به این خیابان در استانبول بروید و چند عکس یادگاری بامزه در کنار آن ها بگیرید. به هر حال اگر شما هم دلتان می خواهد که صفحه اینستاگرامتان کمی رنگ و بو بگیرد، باید حتما بازدید از پله های رنگین کمانی استانبول را در برنامه سفرتان به استانبول بگنجانید.

    پله های رنگین کمانی استانبول

    هتل سون هیلز استانبول
    تراس هتل سون هیلز استانبول چشم انداز بی نظیری به کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد آبی دارد. چشم انداز این هتل در زمان غروب آفتاب زیباتر از همیشه می شود و خیلی از عکس های زیبایی که تا به حال در اینستاگرام دیده اید، از داخل تراس همین هتل گرفته شده اند.

    هتل سون هیلز استانبول

    ایاصوفیه استانبول
    ایاصوفیه یکی از قدیمی ترین و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید. ایاصوفیه زمانی به عنوان یک کلیسای ارتودوکس مسیحت ساخته شده است و بعد به یک مسجد و نهایتا به یک موزه تبدیل شده است. این بنای زیبا و شگفت انگیز با تاریخ بلندبالا و همین طور دیزاین فوق العاده ای که دارد، یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید و به همین خاطر توصیه ما به شما این است که حتما شما هم در کنار آن چند عکس یادگاری بگیرید.


    ایاصوفیه استانبول

    بازار بزرگ استانبول
    بازار بزرگ استانبول از 61 خیابان سرپوشیده تشکیل شده است و بیش از 4،000 فروشگاه در گوشه کنار آن جای گرفته اند. این فروشگاه ها با اجناس رنگارنگ و فضای تاریخی که دارند، به قدری جذاب هستند که هیچ کسی از قدم زدن در محوطه آن ها و بازدید از تک تکشان خسته نمی شود. جالب است که بدانید بازار بزرگ هم یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید و توریستان زیادی عکس های اینستاگرامی جالبی را در فروشگاه های رنگارنگ ادویه فروشی، لوسترفروشی و میوه فروشی آن تهیه می کنند و در آخر هم لایک های زیادی در اینستاگرام نصیبشان می شود!

    بازار بزرگ استانبول

    محله بالات استانبول
    محله بالات یک محله قدیمی یهودی نشین در استانبول است که در آن خانه های رنگارنگ متعددی ساخته شده است. به خاطر وجود همین ساختمان های رنگارنگ هم هست که این محله به یکی از جالب ترین محله های استانبول برای پیاده روی و عکاسی تبدیل شده است و به همین دلیل هم یکی از اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری در تور مسافرتی استانبول به حساب می آید. 

    محله بالات استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW