021-88507190

سنت های عجیب مردم اندونزی در بالی

گردشگری م.مقیمی 25 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بالی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری آسیا است و این جذابیت فقط به خاطر سواحل زیبا، جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی بالی نیست! بخش عمده ای از این جذابیت به خاطر فرهنگ جالب مردم بالی است که همیشه باعث حیرت توریستان می شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سنت های عجیب مردم indonesia در بالی
    بالی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری آسیا است و این جذابیت فقط به خاطر سواحل زیبا، جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی بالی نیست! بخش عمده ای از این جذابیت به خاطر فرهنگ جالب مردم بالی است که همیشه باعث حیرت توریستان می شود! جالب است که بدانید بخش عمده ای از فرهنگ بالی تحت تاثیر عقاید و باورهای مذهبی است که تاثیر مستقیم بر فرهنگ مردم بالی گذاشته اند. در ادامه شما را بیشتر با فرهنگ مردم بالی و عقایدی آشنا می کنیم که از آیین هندو نشات گرفته اند و شاید اصلا باورتان نشود که چنین سنت هایی در کشور indonesia جایگاهی داشته باشند. 
    آیین مردگان مردم روستای ترونیان در بالی
    مردم روستای ترنیان در ابلی به واسطه آیین جالبی که برای مردگانشان دارند، در جهان مشهور شده اند. مردم این روستا در بالی مراسم خاصی در زمان مرگ عزیزانشان برگزار می کنند. آن ها به جای اینکه مردگانشان را بسوزانند  یا آن ها را خیلی ساده دفن کنند، آن ها را روی زمین زیر یک درخت رها می کنند! جالب است که بدانید به خاطر اینکه آن ها مردگانشان را زیر درخت انجیر هندی می گذارند، بوی بدی از اجساد تراوش پیدا نمی کند. 

    آیین مردگان مردم روستای ترونیان در بالی

    رسم اهدا کردن گل به خدایان در بالی
    اگر در خیابان های بالی گشتی بزنید، متوجه وجود برگ های درخت نخلی می شوید که درونشان گل گذاشته شده است. جالب است که بدانید این برگ و گل ها برای تزئین شهر در گوشه کنار خیابان ها گذاشته نشده اند و در حقیقت نوعی هدیه به خدایان هندو محسوب می شوند. جالب تر از آن هم اینکه گل های مختلف با رنگ های مختلف هدیه برای خدایان متفاوت هستند. حتی صاحبان هتل ها و رستوران ها نیز این برگ و گل ها را در فضا قرار می دهند و معتقدند که این کار برایشان خوش شانسی می آورد! فقط یادتان باشد که اگر در خیابان های بالی با این گل ها مواجه شدید، به هیچ عنوان به آن ها دست نزنید و به هیچ عنوان پایتان را روی آن ها قرار ندهید!

    رسم اهدا کردن گل به خدایان در بالی

    غسل کردن در معبد تیرتا امپول بالی
    معبد تیرتا امپول با نام معبد آب بالی نیز شناخته می شود. این معبد محلی برای غسل مردم بالی به حساب می آید و آب موجود در آن مقدس شمرده می شود. جالب است که بدانید توریستان نیز به غسل در معبد تیرتا امپول علاقه پیدا کرده اند و این کار را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم بالی انجام می دهند. جالب تر از همه اینکه این معبد 12 سرچشمه آب دارد و مردم بالی معتقدند که وقتی به آخرین سرچشمه آب می رسند، عمر طولانی و سرشار از سعادت به همراه شادی و خوش شانسی به زندگیشان روانه می شود.

    غسل کردن در معبد تیرتا امپول بالی

    رقص کساک بالی
    همین که خورشید در پس صخره های اولوواتو شروع به غروب می کند، تماشاچیان دور هم جمع می شوند و دور یک استیج مرکزی می نشینند تا گروهی از مردم بالی به اجرای رقص کساک بپردازند و این نمایش سنتی را طبق روال هر روز اجرا کنند. این رقص بر اساس داستان رامایانا که یک شعر حماسی است، اجرا می شود و یکی از نمایش های سنتی مردم بالی به حساب می آید و یکی از عجیب ترین سنت های مردم indonesia نیز محسوب می شود.

    رقص کساک بالی

    بارونگ در بالی
    فرهنگ مردم بالی با افسانه ها و سنت های زیادی گره خورده است که یکی از آن ها افسانه بارونگ و رانگا است. مردم بالی معتقدند که بارونگ نام شاه انرژی های خوب است و رانگا نماد شیطان است. نماد این افسانه هم یک شیر است و به خاطر همین هم هست که تی شرت های زیادی با این لوگو در بازارهای بالی فروخته می شوند و به همین خاطر هم معمولا توریستان از خرید آن ها به عنوان سوغاتی استقبال می کنند. حتی مجسمه های زیادی نیز از این شیر در سطح شهر بالی ساخته شده اند که معمولا توریستان با آن ها عکس می گیرند و این مجسمه ها را نمودی عینی از سنت ها و باورهای عجیب مردم بالی در indonesia می دانند. 
    اگر شما هم دوست دارید که بیشتر با فرهنگ مردم بالی آشنا شوید، می توانید برای رزرو تور مسافرتی بالی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و راهی این جزیره زیبا در کشور توریستی indonesia شوید. 

    بارونگ در بالی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW