021-88507190

بازدید از قلعه شگفت انگیز آلانیا

گردشگری ش.مافی 28 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هنگام بازدید از آلانیا، بازدید از استحکامات عظیمی را که بر افق آسمان حاکم است را، از دست ندهید. این قلعه که به زیبایی در منطقه مشرف به دریا واقع شده است، هدف بسیاری از کوهنوردان است. قلعه بسیار جذاب صخره ای آلانیا، برای دوره سلجوقی است که به فاصله 6 کیلومتری از دیوارها شهر گسترش یافته است. این قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. از آن به خیابان های شیب دار منطقه Tophane صعود کنید و از یک منظره شگفت انگیز در سطح شهر و کوهستان های آلانیا لذت ببرید. درست در قسمت بالا، اوچ کاله است که در درون آن ویرانه های فراوانی قرار دارد که شامل 400 آب انبار، یک کلیسای کوچک بیزانس قرن یازدهم و یک سکوی فرورفتگی به سمت دریا است.

    نمای زیبا از قلعه آلانیا

    تاریخچه قلعه آلانیا

    تاریخچه این استحکامات در تپه در آلانیا به زمان هلنیستی برمی گردد که این شهر به Kalonoros معروف بود. سپس این قلعه توسط رومی ها و بیزانسی ها که اهمیت آن را درک کردند، بنا شده است که قلعه از نظر استراتژیک در منطقه عالی قرار گرفته است و از بندر مدیترانه  می توان حجوم دزدان دریایی محلی و ارتش های دشمن را به خوبی کنترل نمود. از قرن 7 میلادی بیزانس بطور منظم مورد حمله اعراب قرار گرفت و در این دوره اهمیت ویژه این قلعه با تقویت مجدد آن مورد توجه قرار گرفت.
    هنگامی که نیروهای سلجوقی در آغاز قرن سیزدهم حمله کردند، تمام تلاش های صورت گرفته برای تغییر در قلعه به نتیجه نرسید. این شهر توسط ارتش به سرپرستی سلطان سلجوقی علاء الدین کیکوباد اول که آلانیا را به پایتخت زمستانی خود تبدیل کرده بود، فتح شد و برنامه توسعه منظم آن را در سال 1221 آغاز کرد.
    این دژ در زمان سلجوقیان و عثمانی ها عملکردی کاملاً نظامی داشت. در قرن 19 اولین ساختمان های مسکونی در منطقه احاطه شده با استحکامات بنا شده و در قرن 20 قلعه به یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی آلانیا تبدیل شد. رستوران ها، کافه ها و سوغاتی های بی شماری در این منطقه ظاهر شده و جاده منتهی به بالای تپه آسفالت شده است.
    چنانچه مسافر تورهای آلانیا نوروز 1403 هستید تما از این قلعه تاریخی دیدن نمایید.

    نما از شهر و قلعه آلانیا

    بازدید و گشت و گذار در قلعه آلانیا 

    برای درک کامل منطقه قلعه باید ساعتهای زیادی را صرف پیاده روی در اطراف آن کنید. استحکامات در شبه جزیره واقع شده است که از سه طرف توسط آب دریای مدیترانه احاطه شده است. بلندترین نقطه تپه در حدود 250 متر (820 فوت) از سطح دریا واقع شده است. کل تپه توسط استحکامات احاطه شده است، و طول کل آن ها تا 6.5 کیلومتر (4 مایل) است. دیوارها با 140 برج دفاعی تقویت شده بودند، همچنین 400 مخزن برای آب آشامیدنی پنهان در این منطقه نیز وجود دارد. این مخازن به مدافعان این امکان را می داد تا حتی در محاصره طولانی قلعه زنده بمانند.
    بیشتر ساختمان های موجود در تپه در ضلع شرقی آن واقع شده است، جایی که شیب ملایم تر است. در ضلع غربی صخره ای وجود دارد که علاوه بر آن دیوارها را تقویت کرده است، اما جایی برای احداث ساختمان های دیگر وجود ندارد. برخی بناها که جزئی جدایی ناپذیر از استحکامات آلانیا است، در پای تپه، در ضلع شرقی آن ساخته شده است. این ها عبارتند از: برج سرخ، یک کشتی سازی سلجوقی و یک زرادخانه.

    بازدید و گشت و گذار از قلعه داخلی آلانیا

    قلعه داخلی که ارگ اصلی قلعه است، در ضلع جنوب غربی تپه واقع شده است. اتوبوس های شهری و تاکسی ها گردشگران را به سمت دروازه اصلی آن سوق می دهد و همچنین نظر اکثر مسافران پیاده را به خود جلب می کند. پس از خرید بلیط می توانید منطقه داخل این ارگ را رصد کنید. در اینجا بسیاری از بناها به خوبی حفظ شده وجود دارد، و جالب ترین آن ها کلیسای سنت جورج از دوره بیزانس است و قدمت آن به دوره قرن 10-12 ام و همچنین تعداد زیادی از آب انبارها باز می گردد.
    دیوارهای اطراف قلعه داخلی تا حدی بازسازی شده اند و در اطراف آن قدم می زنند منظره ای خیره کننده از سواحل آلانیا در غرب  شرق و گستردگی دریای مدیترانه به شما ارائه می دهند.
    کاوش های باستان شناسی هنوز در داخل قلعه انجام می شود و اخیراً، در قسمت جنوب شرقی آن، باستان شناسان بقایای بنایی را کشف کرده اند که به صورت آزمایشی به عنوان کاخ سلطان شناخته می شد. سایر آثار سازه گواهی بر وجود پادگان ها و انبارها است.
    این بنا از صخره های باریک و بلند تشکیل شده است و افراد محلی آن را Adam Atacağı می نامند که به معنای واقعی کلمه به معنی "مردان پرتاب کننده" است، زیرا در اینجا حکم اعدام با پرتاب محکومین به داخل آب انجام می شده.
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی در خدمت شما عزیزان می باشد. ما در تورهای آلانیا، بهترین هتل های آلانیا را برای شما در نظر گرفته ایم.

    نمای داخلی قلعه آلانیا

    بازدید از قلعه احمدک

    در ضلع شمالی تپه قلعه، درست کنار شیب اتصال شبه جزیره با سرزمین اصلی، بقایای قلعه ای که اکنون با نام احمدک شناخته می شود، قرار دارد. قلعه احمدک در دوره سلجوقیان در مناطقی ساخته شد که پیش از این استحکامات هلنیستی در آن ایستاده بود. قطعات قابل توجهی از این دیوارهای قبلی در ساخت قلعه مورد استفاده قرار گرفته است و هنگام بازدید از قلعه به راحتی می توان آن را مشاهده کرد.
    در دوره سلجوقیان و عثمانی ها پادگان نظامی در قلعه احمدک و همچنین خزانه داری سلطان و یک زرادخانه وجود داشت. این قلعه همچنین به عنوان زندان خدمت می کرد و مجرمان در زندان های آن بازداشت شدند. علاوه بر این، در منطقه قلعه بقایای یک ساختمان کوچک حمام، چندین مخزن و ویرانه های بسیاری از ساختمان های ناشناس وجود دارد.

    پیاده روی از بالای تپه به سمت بندر

    اگر تصمیم دارید از قلعه به بندر آلانیا، پیاده روی نمایید، جاذبه های مختلفی در مسیر وجود دارد. جاده تا حدی بسیار نزدیک به ضلع شرقی تپه است و تراس های مشخص شده به شما امکان می دهند از مناظر باشکوه، از جمله منظره ای از بندر و برج سرخ لذت ببرید.
    در یک مرحله راه رسیدن به مرکز آلانیا، اگر به سمت چپ بروید، در طول مسیر اصلی، از طرف غربی شبه جزیره، درست در ساحل کلئوپاترا و غار داملاتش فرود خواهید آمد. با این حال، اگر سمت راست را انتخاب کنید، مسیر شما را به سمت شرق، به بندر و منطقه ای به نام Tophane سوق می دهد که در آنجا می توانید برج سرخ، یک کشتی سازی سلجوقی و یک زرادخانه پیدا کنید.
    در این راه ممکن است متوجه یک بنای کوچک متروکه از مسجد قبلی، بقایای نمازخانه بیزانس و بسیاری از مخازن شوید. اخیراً یکی از دروازه های منتهی به قلعه بازسازی شده است و نگهبان مجاور برای گردشگران (رایگان)، از ساعت 9:30 صبح تا 12:30 بعد از ظهر و از 2:00 بعد از ظهر تا 6:30 بعد از ظهر باز است.

    قلعه آلانیا

    هزنیه و زمان بازدید از قلعه آلانیا 

    منطقه قلعه دارای یک موزه در فضای باز است و بخش عمده آن در هر ساعت و در طول شب و روز در دسترس بازدید کنندگان و رایگان است. برای بازدید از قلعه داخلی و قلعه احمدک باید بلیط خریداری کنید. بلیط ترکیبی 15 TL (در سال 2015) هزینه دارد. غرفه های بلیط در نزدیکی ورودی های هر دو قلعه واقع شده اند. به یاد داشته باشید که بلیط را بعد از مراجعه به یکی از این مکان ها نگهداری کنید زیرا برای هر دو قلعه معتبر است! این مناطق روزانه، در تابستان (از آوریل تا اکتبر) از 9:00 صبح تا 6:30 بعد از ظهر و در زمستان (از نوامبر تا مارس) - از 8:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر باز است.

    چگونه از قلعه آلانیا بازید کنیم

    اقتصادی ترین راه حل برای یک گردشگر تنها که می خواهد از بالای تپه صعود کند، اتوبوس شماره 4 شهر است که از مرکز شهر آلانیا (میدان Hürriyet) در ضلع شرقی شهر شروع می شود و در مسیر خود متوقف می شود و مقابل اطلاعات گردشگری متوقف می شود. دفتر (جنب غار Damlataş). این اتوبوس از همه راه به سمت بالا و توقف نهایی آن در دروازه منتهی به قلعه داخلی است. اتوبوس هر ساعت حرکت می کنند، از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و قیمت بلیط حدود 2 لیر است.
    در مورد گروه بزرگتر، توصیه می شود تاکسی را از مرکز آلانیا بگیرید که شما را با 10 یورو به بالای تپه منتقل می کند - در ایستگاه های تاکسی لیست رسمی قیمت وجود دارد، بنابراین می دانید که دقیقا چقدر باید برای سفر بپردازید.
    در صورت داشتن خودرو، سربالایی جاده از ناحیه کنار غار داملاتس شروع می شود. مسافتی که باید طی کنید کمی بیش از 3 کیلومتر (2 مایل) است، اما جاده در آن پیچیده است و در بعضی جاها بسیار باریک. مراقب اتوبوس هایی باشید که به سمت سرازیری حرکت می کنند، به خصوص در مکان هایی که جاده از درون دروازه های دیوار شهر عبور می کند، باشید.
    با گذشت زمان زیادی که در اختیار شماست ممکن است به سادگی به بالا بروید، اما این وظیفه مسافر پایدار و بسیار مناسب است، به خصوص در تابستان. در صورت ایجاد استراحت در عکس های مکرر، این پیاده روی می تواند تا یک ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد. اگر به آن احساس رضایت ندارید، ممکن است سعی کنید بعد از گرفتن اتوبوس یا تاکسی به سمت بالا حرکت کنید.
    همین حالا تور آلانیا خود را خریداری نمایید و بلیط هواپیما خود را رزرو کنید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

    نمای زیبا از قلعه آلانیا و دریای مدیترانه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW