021-88507190

منحصر به فردترین ساختمان های مالزی

گردشگری م.مقیمی 16 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر بخواهید که به منحصر به فردترین ساختمان های جهان فکر کنید، کدام بناها به خاطرتان می آیند؟ باید به شما بگوییم که یک سری از شاخص ترین بناهای دنیا در مالزی واقع شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خاص ترین ساختمان های مالزی

    اگر بخواهید که به منحصر به فردترین ساختمان های جهان فکر کنید، کدام بناها به خاطرتان می آیند؟ شاید این ساختمان ها هم در ذهن شما، ساختمان هایی مثل تاج محل، برج کج پیزا و یا برج ایفل باشد. شاید اصلا در این میان به فکر ساختمان های شاخص و منحصر به فردی که در مالزی ساخته شده اند، فکر نکنید. اما باید به شما بگوییم که یک سری از شاخص ترین بناهای دنیا هم در مالزی واقع شده اند. با ما همراه باشید تا خاص ترین و منحصر به فردترین ساختمان های مالزی را به شما معرفی کنیم. 

    برج های دوقلوی پتروناس

    این دو آسمان خراش به عنوان برج های دوقلوی پتروناس، به معنای واقعی کلمه سر به فلک کشیده اند. برج های دوقلوی پتروناس یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی و یکی از منحصر به فردترین ساختمان های مالزی به حساب می آیند. این برج دوقلو به عنوان بلندترین برج دوقلوی جهان شناخته می شود و ارتفاعش به 452 متر می رسد. برج های دوقلوی پتروناس با الهام از فرهنگ اسلامی، دیزاین شده اند و معماری بسیار باشکوهی دارند. این برج های دوقلو از 88 طبقه تشکیل شده اند و توسط یک پل آسمانی به هم متصل شده اند که البته این پل، کاربری سازه ای هم دارد. در واقع این پل گذشته از این که دو برج دوقلوی پتروناس را به هم متصل می کند، مانع نوسان برج ها در زمان وقوع بادها و طوفان های شدید هم می شود.
    جالب است که بدانید یک سری از مشهورترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور مثل سالن کنسرت پتروناس و مرکز اکتشاف ملی کوالالامپور در برج های دوقلوی پتروناس قرار گرفته اند و این همان چیزی است که باعث محبوب تر شدن هرچه بیشتربرج های دوقلوی پتروناس نزد توریستان می شود. از طرفی همان پل آسمانی که از آن صحبت کردیم، به یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل شده است و خیلی از توریستان برای دیدن چشم انداز وسیع شهر در زیر پاهایشان و عبور از این پل آسمانی به برج های دوقلوی پتروناس می روند.

    برج های دوقلوی پتروناس

    برج مناره کوالالامپور

    برج مناره کوالالامپور به عنوان یکی از شاخص ترین ساختمان های مالزی، هفتمین سازه بلند خودمتکی جهان نیز محسوب می شود و از طرفی، هفتمین  برج مخابراتی جهان نیز به حساب می آید. گذشته از این ها، برج مناره کوالالامپور به عنوان دومین سازه بلند آسیا نیز شناخته می شود. جالب است که بدانید گنبد برج مناره کوالالامپور با الهام از معماری ایرانی دیزاین شده است و از این نظر، افتخاری برای ما ایرانیان به حساب می آید. حتی یک رستوران گردان نیز در این برج وجود دارد که شما هم می توانید با خوردن غذا در آن، بازدیدتان از برج مناره کوالالامپور را ماندگارتر کنید. 

    برج مناره کوالالامپور

    ساختمان مجلس قانون گذاری ایالت ساراواک

    ساختمان مجلس قانونگذاری ایالت ساراواک از خاص ترین ساختمان های مالزی به حساب می آید. البته واقعیت این است که امکان بازدید از این ساختمان برای توریستان وجود ندارد، اما به هر حال زیباییش انکارناپذیر است و نمی توان آن را در لیست زیباترین ساختمان های مالزی قرار نداد. 

    ساختمان مجلس قانونگذاری ایالت ساراواک

    ایستانا بودایا

    ایستانا بودایا یا تئاتر ملی مالزی، بنایی است که در کوالالامپور قرار گرفته است و به عنوان یکی از خاص ترین ساختمان های مالزی شناخته می شود. این ساختمان تا حدی شبیه به خانه اپرا سیدنی است و زیباییش زبانزد خاص و عام است.

    ایستانا بودایا

    مسجد کریستالی

    مسجد کریستالی در پارک اسلامی شهر کوالا ترنگانو واقع شده است و گذشته از اینکه به عنوان یکی از شاخص ترین ساختمان های مالزی شناخته می شود، یکی از خاص ترین مساجد جهان نیز به حساب یم آید. این مسجد کاملا از شیشه و فلز ساخته شده است و در اول صبح، زیباییش دوچندان می شود. 

    مسجد کریستالی

    معبد خو کونگسی

    معبد خو کونگسی یکی از جالب ترین بناهای تاریخی مالزی است که در پنانگ واقع شده است. این معبد به عنوان یکی از منحصر به فردترین ساختمان های مالزی، با تاثیر از معماری چینی ساخته شده است و به قدری زیباست که هر کسی با دیدن آن، برای لحظاتی در جا میخکوب می شود. این ساختمان دارای تزئینات و ریزه کاری های بسیار زیادی است که می توانند ساعت ها شما را سرگرم خودشان کنند. با این حساب جای تعجبی ندار، اگر بگوییم که معبد خو کونگسی یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. جالب است که بدانید معبد خو کونگسی بعد از آتش سوزیش در سال 1894 میلادی، دوباره در سال 1920 میلادی ساخته شد، اما با انی حال هنوز هم حال و هوای معماری باستانی چینی را دارد.

    معبد خو کونگسی

    کلیسای سنت جورج

    کلیسای سنت جورج مالزی مشهورترین و البته قدیمی ترین کلیسای حوزه جنوب شرقی آسیا به حساب می آید. این کلیسا در قرن 19 میلادی ساخته شده است و در معماری آن از سه سبک معماری الهام گرفته شده است. جالب است که بدانید کلیسای سنت جورج در پنانگ مالزی را به عنوان یکی از 50  گنجینه ملی مالزی می شناسند و این نشان از اهمیت بسیار زیاد این بنا و معماری خاصش دارد. 

    کلیسای سنت جورج

    معبد چنگ هون تنگ

    معبد چنگ هون تنگ که یک معبد چینی تاریخی است، در شهر ملاکا در مالزی واقع شده است. جالب است که بدانید در طراحی معبد چنگ هون تنگ از اصول فنگ شویی استفاده شده است. در این معبد چندین و چند اتاق وجود دارد که هر کدامشان مختص خدایان مختلف هستند. نکته جالب در مورد معبد چنگ هون تنگ این است که در آن بر خلاف معابد دیگر، از اژدها برای به تصویر کشیدن خدایان استفاده شده است و خبری از مجسمه های معروف خدایان در آن نیست. در واقع این مسئله به خاطر این است که معبد چنگ هون تنگ یک معبد چینی است و از اصول معماری چینی هم در آن استفاده شده است و همان طور که می دانید، اژدها یکی از سمبل های معماری چینی به حساب می آید. با همه این ها می توان گفت که معبد چنگ هون تنگ در ملاکا، یکی از منحصر به فردترین ساختمان های مالزی به حساب می آید و بازدید از آن برای هر کسی جالب است.برای رزرو تور مسافرتی مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    معبد چنگ هون تنگ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW