021-88507190

شهرهایی در جهان که نام مشابه دارند

گردشگری م.مقیمی 17 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با مهرپرواز همراه باشید تا شهرهای دوقلو را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که کدام شهرها در جهان نام مشابه دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کدام شهرهای جهان دوقلو هستند؟

    مطمئنا شما هم نام پاریس را شنیده اید و می دانید که پاریس شهری در کشور فرانسه است و این را هم می دانید که مهمترین و شاخص ترین جاذبه گردشگری پاریس برج ایفل است. اما این را می دانستید که ما یک پاریس دیگر هم داریم که در تگزاس واقع شده است و حتی یک برج ایفل کوچک هم دارد؟ تازه ماجرا به همین جا هم ختم نمی شود و شهرهای دیگری هم در دنیا وجود دارند که با شهرهای آمریکایی همنام هستند و به نوعی می توان گفت که این شهرها با یکدیگر دوقلو هستند. با ما همراه باشید تا شهرهای دوقلو را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که کدام شهرها در جهان نام مشابه دارند. 

    ممفیس در ایالت تنسی - ممفیس در مصر

    آن شهری که با نام ممفیس در ایالت تنسی آمریکا وجود دارد، شهری است که به نوعی مرکز و کانون موسیقی به حساب می آید و بیش از نیم میلیون نفر در آن زندگی می کنند. از آن طرف، آن شهری که با نام ممفیس در مصر وجود دارد، شهری است که یک شهر باستانی متروکه است و قدمتش به 3200 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. قسمت جالب ماجرا این است که هر دو این شهرها هرم دارند و از این جهت شبیه به هم هستند. جالب است که بدانید فاصله بین این دو شهر دو قلو، چیزی حدود 17،000 کیلومتر است!

    ممفیس در مصر

    ممفیس در ایالت تنسی

    پاریس در تگزاس- پاریس در فرانسه

    پاریس تگزاس شهری است که  کمتر از 250 هزار نفر در آن زندگی می کنند، در مقابل پاریس فرانسه شهری است که هر ساله میلیون ها توریست را میزبانی می کند! جالب تر از همه اینکه هر دو این شهرهای دوقلو دارای یک برج ایفل فلزی هستند و فاصله شان هم چیزی حدود 12،000 کیلومتر است!

    پاریس در تگزاس- پاریس در فرانسه

    کینگستون در ایالت نیویورک- کینگستون در جامائیکا

    یک کینگستون در نیویورک وجود دارد که در کنار رودخانه واقع شده است و یک کینگستون در جامائیکا وجود دارد که در کنار دریا واقع شده است. قسمت جالب ماجرا این است که در هر دو این شهرهای دوقلو، به هنر و فرهنگ اهمیت ویژه ای داده می شود و فاصله این دو شهر کینگستون حدود 4،000 کیلومتر است.

    کینگستون در جامائیکا

    کینگستون در ایالت نیویورک

    نیپلز در ایالت فلوریدا- ناپل در ایتالیا

    نکته مهم در مورد این دو شهر این است که نامشان در زبان انگلیسی دقیقا یکی است و هر دو شان با نام Naples شناخته می شوند، اما در زبان فارسی دو نام مختلف دارند. به خاطر همین هم هست که ما این دو شهر را به عنوان شهرهای دوقلو و هم نام معرفی کرده ایم. شهر نیپلز یک شهر بندری است که در فلوریدا واقع شده است و از سال 1886 ساخته شده است. آن یکی شهر هم یک شهر بندری است که قدمتش به 326 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و به خاطر پیتزاهایش مشهور شده است. هر دو این شهرهای دوقلو بندری هستند و برای دریانوردی و ماهیگیری عالی هستند و فاصله شان هم حدود 14،000 کیلومتر است.

    ناپل در ایتالیا

    نیپلز در ایالت فلوریدا

    کمبریج در ایالت ماساچوست- کمبریج در انگلیس

    کمریج ایالت ماساچوست شهری است که توسط یک پادشاه مستعمره نشین در سال 1630 ساخته شده است. از آن طرف کمریج انگلیس شهری است که یک شاه آن را در سال 1209 ساخته شده است. هر کدام از این ها دارای دانشگاه مطرحی هستند و فاصله شان هم حدود 8،500 کیلومتر است.

    کمبریج در انگلیس

    کمبریج در ایالت ماساچوست

    سن پترزبورگ در ایالت فلوریدا- سنت پترزبورگ در روسیه

    جالب است که بدانید دو شهر سنت پترزبورگ در دو جای مختلف دنیا داریم که یکی از آن ها در ایالت فلوریدا واقع شده است و یک شهر ساحلی به حساب می آید و دریای آن در زیر نور آفتاب می درخشد. از طرفی سنت پترزبورگ روسیه شهری است که از مشهورترین شهرهای توریستی روسیه به حساب می آید و کلیسایی دارد که سقف های رنگارنگش در زیر نور خورشید می درخشند. جالب است که بدانید در هر دو این شهرهای دوقلو، روس ها زندگی می کنند و جالب تر از همه اینکه فاصله این دو شهر دوقلو، حدود 13،000 کیلومتر است.

    سنت پترزبورگ در روسیه

    سن پترزبورگ در ایالت فلوریدا

    الکساندریا در ایالت ویرجینیا- الکساندریا در مصر

    شهر الکساندریا که در ایالت ویرجینیا واقع شده است، شهری است که در سال 1749 میلادی ساخته شده است. در حالی که آن شهری که در مصر واقع شده است، یک شهر تاریخی به حساب می آید و قدمتش به 331 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. شباهتشان هم این است که هر دو این شهرها بندری هستند. جالب است که بدانید فاصله این دو شهر دوقلو حدود 15،000 کیلومتر است.

    الکساندریا در مصر

    الکساندریا در ایالت ویرجینیا

    دوبلین در ایالت اوهایو- دوبلین در ایرلند

    یک دوبلین در ایالت اوهایو وجود دارد که به مردم ایرلند علاقه ویژه ای دارند! یک دوبلین هم در ایرلند وجود دارد که خودشان واقعا ایرلندی هستند. این دو شهر حدود 9،000 کیلومتر با هم فاصله دارند و به عنوان یکی از شهرهای دوقلوی جهان شناخته می شوند.

    دوبلین در ایرلند

    دوبلین در ایالت اوهایو

    مبلبورن در ایالت فلوریدا- ملبورن در استرالیا

    ملبورن فلوریدا شهری است که پایتخت قهوه جهان محسوب می شود و حدود 5 میلیون جمعیت دارد و سواحل شنی بسیار زیبایی دارد. از طرفی یک ملبورن دیگر وجود دارد که اتفاقا آن هم یک شهر ساحلی است، اما با این تفاوت که در استرالیا واقع شده است. این دو شهر دوقلو حدود 25،000 کیلومتر با هم فاصله دارند.برای اطلاع از قیمت تور اروپا با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    ملبورن در استرالیا

    مبلبورن در ایالت فلوریدا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW