021-88507190

جالب ترین و عجیب و غریب ترین صخره های جهان در نروژ

گردشگری م.مقیمی 25 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در کشور زیبای نروژ، تعدادی صخره شگفت انگیز و البته عجیب و غریب وجود دارد که به نوعی به مهمترین جاذبه های گردشگری نروژ تبدیل شده اند. صخره هایی که با فرم های عجیبشان، سر و صدای زیادی در جهان به پا کرده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین صخره های نروژ

    در کشور زیبای نروژ، تعدادی صخره شگفت انگیز و البته عجیب و غریب وجود دارد که به نوعی به مهمترین جاذبه های گردشگری نروژ تبدیل شده اند. صخره هایی که با فرم های عجیبشان، سر و صدای زیادی در جهان به پا کرده اند و خودشان به تنهایی به عاملی برای تشویق توریست ها برای سفر به نروژ شده اند. به خاطر همین هم هست که سالانه، صخره نوردان زیادی به نروژ سفر می کنند تا تجربه بالا رفتن از عجیب ترین صخره های نروژ را کسب کنند. با ما همراه باشید تا این صخره های جالب نروژ را به شما معرفی کنیم. 

    عجیب ترین صخره های نروژ

    صخره پریکستولن در نروژ

    صخره  پریکستولن یا صخره پولپیت (Pulpir Rock)، نام یکی از جذاب ترین صخره های نروژ است. این صخره در ارتفاع 604 متری سطح زمین واقع شده است و دارای یک قسمت مسطح به مساحت 25 متر مربع است. جالب است که بدانید توریستان از روش های مختلفی برای کشف این صخره زیبا استفاده می کنند. بعضی ها از صخره پریکستولن بالا می روند و بعد روی سطح آن قدم می زنند تا بتوانند از چشم انداز بی نظیر آن لذت ببرند. از آن طرف بعضی ها ترجیح می دهند که نمای این صخره را از داخل قایق تماشا کنند و برای این کار در دریای پایین این صخره، قایق سواری می کنند و راهی امن تر و البته آسان تر را برای بازدید از صخره پریکستولن در نروژ انتخاب می کنند. به هر حال هر کدام از این روش ها برای بازدید از صخره پریکستولن نروژ جذابیت های خاص خودش را دارد و محال است که کسی از دیدن این صخره جذاب و دیدنی غافل گیر نشود. قسمت جالب ماجرا درباره صخره پریکستولن این است که قدمت آن به 10،000 سال پیش می رسد و به قدری توریستی است که رکورد 200،000 بازدیدکننده را در طول سال داشته است!

    صخره پریکستولن در نروژ

    صخره کجراگ در نروژ

    صخره کجراگ یکی از عجیب ترین صخره های نروژ به حساب می آید و واقعا هم استحقاق چنین عنوانی را دارد. جالب بودن و البته مشهور بودن این صخره در نروژ به این خاطر است که که کاملا به صورت معلق در میان زمین و آسمان گیر افتاده است! زیر این صخره تا حدود 984 متر خالی است و این همان دلیلی است که باعث می شود بعضی از توریستان حتی جرئت ایستادن روی آن را نداشته باشند و از ترس اینکه مبادا بالاخره این سنگ رها شود و به اعماق دره فرستاده شود، روی آن نایستند! البته این را هم بگوییم که توریستان زیادی هم هستند که پایشان را از قدم زدن روی صخره کجراگ فراتر می گذارند و با پرش از روی آن، بیشترین میزان هیجان را در قلبشان احساس می کنند. به هر حال با همه این تفاسیر، اگر شما هم فکر می کنید که می توانید هیجان ایستادن روی یک صخره کاملا معلق را در قلبتان تحمل کنید و البته اگر دلتان می خواهد که ببینید چگونه در کجراگ سنگ روی سنگ بند شده است، باید به نروژ سفر کنید!

    صخره کجراگ در نروژ

    صخره ترول تونگا در نروژ

    صخره ترول تونگا در شهر اودا در هوردالند نروژ واقع شده است و به عنوان یکی از عجیب ترین صخره های نروژ، نقش پر رنگی در توریستی تر شدن این منطقه در نروژ داشته است. این صخره به صورت افقی از کوه فاصله گرفته است و به قدری صخره جذابی است که از آن به عنوان یکی از نمادهای کشور نروژ، یاد می شود و مطمئنا شما هم با نگاه به تصویر آن، با ما در این زمینه هم عقیده می شوید که صخره ترول تونگا یکی از عجیب و غریب ترین صخره های نروژ است. قسمت جالب ماجرا درباره صخره ترول تونگا این است که این صخره تا سال 2010 فقط حدود 800 بازدیدکننده داشته است! اما ناگهان به قدری در جهان محبوبیت پیدا کرد که در سال 2016 به تنهایی بیش از 80،000 بازدیدکننده را به خود جذب کرد! برای اخذ ویزای شینگن و رزرو تور اروپا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    صخره ترول تونگا در نروژ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW