021-88507190

3 عادت خوب که با زندگی در چین نصیبتان می شوند !

گردشگری م.مقیمی 26 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مردم چین هم مثل مردم هر کشور دیگری، هم عات خوب دارند و هم عادت بد! در این میان، مردم چین 3 عادت خیلی خوب دارند که هر کسی با زندگی در چین، با آن ها وفق پیدا می کند و به نوعی این عادت ها را کسب می کند. با ما همراه باشید تا عادت های خوب مردم چین را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عادات خوب مردم چین

    مردم چین هم مثل مردم هر کشور دیگری، هم عات خوب دارند و هم عادت بد! در این میان، مردم چین 3 عادت خیلی خوب دارند که هر کسی با زندگی در چین، با آن ها وفق پیدا می کند و به نوعی این عادت ها را کسب می کند. با ما همراه باشید تا عادت های خوب مردم چین را به شما معرفی کنیم. 

    عادات خوب مردم چین

    مردم چین مسئولیت کارشان را خودشان به عهده می گیرند!

    زندگی در چین به این معناست که شما 1 نفر از 1،400،000 نفر جمعیت چین هستید! این بدین معنی است که کسی به این اهمیت نمی دهد که ترس های شما چیست، از چه چیزهایی خوشتان می آید و یا اینکه از چه چیزهایی عصبانی می شوید! اگر بخواهیم دست پر به این مسئله نگاه کنیم، می بینیم که هر فرد چینی نهایتا 50 نفر را در دور و بر خود دارد که به او اهمیت می دهند که شامل اعضای خانواده و دوستانش می شود. در این صورت 1،399،999،950 نفر در چین وجود دارند که به آن فرد مورد نظر، هیچ گونه اهمیتی نمی دهند! همین تعداد زیاد جمعیت است که باعث شده مردم چین عادت خوبی را کسب کنند و بر اساس آن مسئولیت کارشان را خودشان به عهده بگیرند و اصلا به توجه یا کمک افراد دیگر فکر هم نکنند!
     همین باعث شده که مردم چین به انسان های مستقلی تبدیل شوند و بتوانند خودشان از عهده کارهایشان بربیایند. از طرفی این فکر را در ذهن مردم چین ایجاد کرده است که اصلا کسی به استایل، مدل موها و یا مدل لباس پوشیدنشان اهمیت نمی دهد! تصورش را کنید که هر کسی با زندگی در شهرهای بزرگ چین، در طول روز حداقل 100،000 نفر را می بیند و به خاطر همین هم اصولا کسی وقت این را پیدا نمی کند که تک تک این افراد را قضاوت کند! در واقع در چین همه به سرعت از کنار هم رد می شوند و به خاطر همین هم هر کسی فقط به خودش توجه دارد و درگیر مسائل حاشیه ای نمی شود!
    البته این بدین معنا نیست که مردم چین به قوانین اهمیتی نمی دهند و اصلا هم به این معنا نیست که مردم چین به دیگران بی توجهی می کنند و یا اصلا احساس همنوع دوستی ندارند. بلکه واقعیت این است که مردم چین می توانند همان کسی باشند که دلشان می خواهد و دلیلی نمی بینند که خودشان را به خاطر بقیه تغییر دهند و همین مسئله به رشد شخصیشان کمک بزرگی می کند.

    مردم چین مسئولیت کارشان را خودشان به عهده می گیرند و اصلا به کمک افراد دیگر فکر هم نمی کنند

    مردم چین ارزش بسیار زیادی برای خانواده شان قائل اند

    همیشه از قدیم الایام، مردم چین به خاطر احترام به خانواده معروف بوده اند. در چین، خانواده مرکز هر چیز دیگری به حساب می آید و اهمیت زیادی دارد. به خاطر همین هم در چین، اصلا عجیب نیست که کسی بعد از ازدواج هم با خانواده اش زندگی کند. از طرفی اصلا در چین عجیبی نیست که یک خانواده، همراه یکدیگر از وسایل اشتراکی مثل ماشین و یا حتی ساعت مچی استفاده کنند. حتی یک قانون هم در این خصوص در چین وضع شده که بر اساس آن مردم چین وظیفه دارند که حتی یک بار هم که شده در سال، از پدر و مادرشان دیدن کنند. البته اکثر مردم چین بدون قانون هم به این مسئله اهمیت می دهند و همیشه خانواده را در درجه اول اهمیت می دانند.

    مردم چین ارزش بسیار زیادی برای خانواده شان قائلند

    مردم چین به پس انداز اهمیت ویژه ای می دهند

    وقتی صحبت از پس انداز می شود، مردم چین حرف اول را می زنند. این عادت هم از آنجایی که بر می آید که دولت چین در گذشته، به وضوح دغدغه مقدار پس انداز دولت را داشته است و تلاش می کرده که به جای خرج کردن، پس انداز بیشتری داشته باشد. در واقع مردم چین می دانند که همیشه اقتصاد کشورشان به خوبی حال حاضر نبوده است و می دانند که زندگی مدام در حال تغییر است. در زندگی وضعیت اقتصادی مردم به شکلی است که یک روز درآمد خوب و پایداری دارند و ممکن است که در روز بعد همه چیز تغییر پیدا کند.
    از این گذشته، هزینه زندگی در چین بسیار پایین است. البته این را هم بگوییم که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ چین کم نیست، اما بالاخره یک سری شهرها در چین وجود دارند که هر کسی می تواند به راحتی با صرف یک هزینه معقول، در آن ها زندگیش را بگذراند. هزینه غذا هم در چین پایین است و خوشبختانه این مورد شامل حال شهرهای بزرگ چین هم می شود. در واقع اگر کسی به دنبال خوردن غذای ارزان در چین باشد، به این خواسته اش می رسد و از این نظر به مشکل برخورد نمی کند. با این حساب، هر کسی می تواند با یک درآمد متوسط زندگی خوبی را در چین سپری کند و در انتهای ماه نیز مقدار قابل توجهی پس انداز داشته باشد.
    به خاطر همین هم هست که می گویند کار و زندگی در چین، می تواند به بیشتر شدن پس انداز یک نفر کمک کند و آینده بهتری برایش بسازد. جالب است که بدانید در چین، بعضی از معلمان می توانند تا 70% درآمد 2000 تا 3000 دلاریشان را پس انداز کنند که این مقدار در خیلی از کشورهای دیگر ممکن نیست. از این گذشته، خیلی از دانشگاه های چین، به دانشجویانشان خوابگاه و غذای رایگان یا ارزان ارائه می کنند و از هر نظر، می توان گفت که پس انداز کردن در چین کار ساده ای است. 
    با همه این ها، می توان گفت که پس انداز کردن، یکی از بهترین عادت های مردم چین است و خیلی از مهاجران با زندگی در چین، این عادت خوب را کسب می کنند. 
    با این حساب، اگر شما هم دوست دارید که کشوری را از نزدیک ببینید که مردمانش همان گونه ای رفتار می کنند که واقعا هستند، به خانواده شان اهمیت زیادی می دهند و یک عالمه پول در طول ماه پس انداز می کنند، می توانید با تور ارزان چین به این کشور زیبا و دوست داشتنی سفر کنید.  

    مردم چین به پس انداز اهمیت ویژه ای می دهند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW