021-88507190

جاذبه های گردشگری وان در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 27 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه های گردشگری وان در ترکیه

    بیشتر کسانی که وان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند، به خاطر مراکز خرید ارزان وان است که راهی این شهر میشوند. معمولا کسانی که به وان سفر می کنند عاشق خرید هستند و می خواهند به ارزان ترین شیوه ممکن به ترکیه سفر کنند و خرید ارزانی را در یکی از شهرهای ترکیه تجربه کنند. به خاطر همین هم هست که معمولا کسانی که به وان سفر می کنند، فقط و فقط در مراکز خرید ارزان وان گشت می زنند و اصلا یادشان می رود که ممکن است که وان به عنوان یکی از شهرهای ترکیه، جاذبه های گردشگری زیادی هم داشته باشد! به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر به وان ترکیه سفر کردید، حتما در کنار خریدهایی که انجام می دهید، زمانی را هم به بازدید از جاذبه های گردشگری وان اختصاص دهید تا هر چه بیشتر از سفرتان به وان بهره ببرید. در ادامه جالب ترین جاذبه های گردشگری وان ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

    دریاچه وان

    دریاچه وان به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری وان به حساب می آید. جالب است که بدانید دریاچه وان دارای آب شور است و سواحل زیبایی برای استراحت و تفریح دارد. به خاطر همین هم به شما توصیه می کنیم که هر وقت از گشت زدن در مراکز خرید وان خسته شدید، به دریاچه وان بروید تا قدری استراحت کنید و انواع و اقسام ورزش های آبی را در دریاچه وان تجربه کنید.

    دریاچه وان

    جزیره آکدامار (جزیره آختامار)

    جزیره آکدامار جزیره ای است که در میان دریاچه وان قرار گرفته است و در آن یک کلیسای بسیار دیدنی به نام کلیسای صلیب مقدس قرار گرفته است و بقایای یک سری صومعه ارمنی را هم در خود جای داده است. با این حساب به شما توصیه می کنیم که اگر از بازدید از اماکن تاریخی خوشتان می آید، حتما سری به جزیره آختامار وان بزنید.

    جزیره آکدامار (جزیره آختامار)

    کلیسای صلیب مقدس

    همان طور که گفته شد کلیسای صلیب مقدس در جزیره آکدامار یا همان جزیره آختامار وان قرار گرفت هاست. این کلیسا از مهمترین اماکن دیدنی وان به حساب می آید و دلیلش هم این است که تنها کلیسای ارمنی قرون وسطایی در وان است و بیشتر نقاشی های دیواری آن هم سالم هستند.

    کلیسای صلیب مقدس

    قلعه وان

    قلعه وان به عنوان یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری وان، نام قلعه ای است که قدمتش به قرن 9 تا 7 قبل از میلاد مسیح می رسد. این قلعه با برج های زیبا و ساختمان بسیار تاریخیش، به یکی از مهمترین اماکن دیدنی وان ترکیه تبدیل شده است. جالب است که بدانید این قلعه چشم انداز جالبی هم به شهر قدیمی وان دارد که در طول جنگ جهانی اول تخریب شده است.

    قلعه وان

    قلعه هوساپ وان

    قلعه هوساپ یکی دیگر از اماکن تاریخی وان است که معمولا آن دسته از توریستانی که از تاریخ خوششان می آید، از بازدید از آن استقبال می کنند. این قلعه در طول تاریخ با شرایط متفاوتی رو به رو بوده است و دو بار به آن حمله شده است. با این حساب می توانید بگوییم که اگر شما هم از شنیدن داستان های تاریخی خوشتان می آید و می خواهید دید کامل تری به تاریخ وان ترکیه پیدا کنید، باید از قلعه هوساپ وان به عنوان یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وان بازدید کنید.

    خانه گربه های وان

    خانه گربه های وان نوعی پناهگاه برای گربه های وان است و برای جلوگیری از انقراض گربه های وان ساخته شده است. جالب است که بدانید گربه های وان دارای چشمان دو رنگی هستند و به خاطر همین هم هست که تلاش زیادی برای نگهداری از آن ها می شود. به هر حال به شما توصیه می کنیم که اگر شما هم اصولا رابطه خوبی با حیوانات دارید، فرصت دیدن این گربه های بامزه و جذاب را در تور وان از خودتان نگیرید.

    خانه گربه های وان

    قلعه کاووس تپه وان

    کاووس تپه بیش از 2000 سال قدمت دارد و به خاطر همین هم آسیب های زیادی را در طول زمان متحمل شده است، اما با این حال ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد و به حق می توان گفت که یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وان است. به شما توصیه می کنیم که اگر دوست داشتید از این جاذبه تاریخی در وان دیدن کنید، بازدید از آن را با بازدید از قلعه هوساپ ترکیب کنید تا بتوانید برنامه ریزی بهتری برای گشت و گذار در وان داشته باشید و در وقت خود صرفه جویی کنید. 

    قلعه کاووس تپه وان

    آبشار مرادیه وان

    آبشار مردایه نام آبشاری است که در فاصله 88 کیلومتری وان قرار گرفته است و معمولا عروس و دامادهای وان برای عکاسی روز عروسی به آن مراجعه می کنند. جالب است که بدانید یک کافه نیز در کنار آبشار مرادیه وان وجود دارد که چشم انداز جالبی به اطراف دارد و شما می توانید ساعتی به یادماندنی را در آن سپری کنید.

    خیابان جمهوری وان

    خیابان جمهوری وان به عنوان اصلی ترین خیابان وان، جایی است که شما می توانید برای خرید و امتحان کردن انواع و اقسام غذاهای ترکیه ای به آن مراجعه کنید. خیابان جمهوری وان پر از فروشگاه ها، مراکز خرید و رستوران های جذاب است و به خاطر همین هم اصولا توریست ها بیشتر زمان اقامت شان در وان را در این خیابان سپری می کنند.

    بخش قدیمی شهر وان

    بخش قدیمی شهر وان حال و هوای متفاوتی با بخش مدرن آن دارد. این بخش از شهر وان، عمدتا به عنوان محل زندگی کردهای وان شناخته می شود و با بازار پنیر فروش ها و کافه های سرو صبحانه ای که دارد، جذابیت های خاص خودش را دارد و واقعا ارزش این را دارد که ساعتی را در آن گشت و گذار کنید. برای رزرو تور ارزان وان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بخش قدیمی شهر وان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW