021-88507190

جاهای دیدنی مارماریس

گردشگری مهرپرواز 01 اسفند ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
می‌خواهید در تور مارماریس بیشتر از دیگران با این منطقه آشنا باشید؟ بهترین کار این است که جاهای دیدنی مارماریس را بشناسید و آگاهانه مسافرت کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مارماریس یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه است که در کنار سواحل اژه قرار دارد. از جمله ویژگی‌‌های این شهر ساحلی می‌توان به آب‌های زلال فیروزه‌ای، ساحل‌های شنی طلایی، کوه‌های دیدنی و ناهموار، تپه‌های پوشیده از کاج و خلیج اشاره کرد. شما در مارماریس می‌توانید تفریحات زیادی را تجربه کنید. در ادامه قصد داریم به سراغ معرفی بهترین جاهای دیدنی مارماریس برویم تا در زمان سفر به این شهر ساحلی زیبا بتوانید از جاذبه‌های آن نهایت لذت را ببرید. تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی مارماریس آشنا شوید.

    جزیره کلئوپاترا؛ از جاهای دیدنی معروف مارماریس

    جزیره سدیر یا کلئوپاترا یکی از جاذبه‌های دیدنی مارماریس است. شهرت این جزیره بیشتر به خاطر داستان عاشقانه‌ای است که کلئوپاترا آنجا داشته است. از جمله ویژگی‌های جزیره کلئوپاترا می‌توان به شن‌هایی با بافت غیرمعمول اشاره کرد که از صدف‌های نرم درست شده است. بازدیدکنندگان اجازه ندارند با کفش آنجا راه بروند و برداشتن شن و ماسه نیز ممنوع است. این جزیره دارای یک ساحل ماسه‌ای اضافی و تعدادی ویرانه رومی از جمله آگورا و آمفی تئاتر با قدمت تاریخی است‌.

    جزیره کلئوپاترا از بهترین جاهای دیدنی مارماریس

    تصویری از جزیره کلئوپاترا

    قلعه و موزه مارماریس

    اگر می‌دانید مارماریس کجاست این را هم باید بدانید که قلعه و موزه مارماریس از جاذبه‌های تاریخی این شهر است و در تپه‌های مارماریس مارینا قرار دارد. این مکان تنها بنای تاریخی بزرگ و موزه این منطقه است. طبق اعتقاد خیلی از مردم، قلعه مارماریس قبل از میلاد توسط یونانی ها ساخته شده و در دوره اسکندر مقدونی آن را بازسازی کرده‌اند.

    این قلعه زیبا تا چند دهه پیش یک منطقه اقامتی بود و در حال حاضر یک جاذبه گردشگری جذاب محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم این سازه می‌توان به معماری کم‌نظیر آن اشاره کرد. ساعت بازدید از این مکان همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر است.

    شهر قدیم مارماریس؛ از بهترین جاذبه های دیدنی مارماریس

    شهر قدیمی مارماریس یکی از مناطق دیدنی مارماریس ترکیه است. این منطقه در شمال شهر و روی تپه قرار دارد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به خیابان‌های شیب‌دار و پیچ‌درپیچ، کوچه‌های تنگ، کافه و رستوران‌های متنوع، شیرینی‌های خوشمزه ترکی، فرش‌های زیبا و مرغوب و میوه‌های تازه اشاره کرد. در یک طرف آن اسکله مخصوص کشتی‌های مسافربری و در طرف دیگر دیگر اسکله مخصوص قایق‌های یاکت قرار دارند.

    شهر قدیم مارماریس از مشهورترین جاهای دیدنی

    عکسی از شهر قدیم مارماریس

    بازار بزرگ مارماریس

    این بازار در مرکز شهر قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰۰ مغازه دارید. در این بازار می‌توانید هر آنچه که به دنبال آن هستید، پیدا کنید؛ از پوشاک، جواهرات، کفش و کیف و انواع سوغاتی گرفته تا فرش، صنایع دستی و ادویه‌های ترکی. اجناس این بازار اقتصادی و باکیفیت هستند و می‌توانند یک تجربه عالی برای خرید سوغاتی باشند. در این مکان، علاوه بر خرید انواع کالا، خلاصه‌ای از فرهنگ و سنت مردم شهر را نیز می‌بینید.

    بازار قدیم از مکان های دیدنی در مارماریس

    تصویری از بازار بزرگ مارماریس

    دهکده و آبشار تورگوت؛ از بهترین جاهای دیدنی مارماریس

    تورگوت را می‌توان یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس نامید. این دهکده بسیار زیبا و تماشایی است و جاذبه‌های زیادی دارد. از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به آبشار تورگوت اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد. شهر باستانی هیگاسوس، ساحل زیبا، کلوپ قایق‌های بادبانی، فروشگاه‌های متنوع، رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک به هم، از دیگر جاذبه‌های این روستا محسوب می‌شوند. تورگوت حدود ۳۱ کیلومتر بت جنوب غربی مارماریس فاصله دارد.

    فواره‌های رقصان

    فواره‌های رقصان مارماریس از جمله جاذبه‌هایی هستند که بازدید از آن یک تجربه بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند. این فواره‌ها شب‌ها همراه با موسیقی و نورپردازی به رقص آمده و تماشاگران را به وجد می‌آورند. البته فواره‌های رقصان در طول روز نیز دیدنی هستند و تنها نورپردازی ندارند.

    نکته قابل توجه این است که تماشای نمایش دیدنی فواره‌ها هزینه‌ای ندارد، اما اگر داشت هم توصیه ما این بود که هنگام بررسی هزینه های سفر به مارماریس، مبلغی را برای بازدید از این فواره‌ها کنار بگذارید؛ چراکه تجربه‌ای برای زندگی است.

    تفرجگاه تورونج؛ از جاهای دیدنی نزدیک مارماریس

    تفرجگاه تورونج در ۲۰ کیلومتری مارماریس قرار گرفته و دارای یک چشم انداز زیبای رو به جنگل و دریا است. این تفرجگاه میان تپه‌های جنگلی قرار دارد و پر از درختان میوه‌های مختلف از جمله انجیر و انار است. از امکانات آن می‌توان به شنا، آفرود، دوچرخه سواری، قدم زدن در جنگل و قایق‌سواری اشاره کرد.

    تفرجگاه ایچملر؛ بهشتی در بهشت ترکیه

    ایچملر یکی دیگر از استراحتگاه‌های ساحلی زیبا در مارماریس است که زیبایی بی‌نظیری دارد. از نظر گردشگران بسیاری این مکان شبیه بهشتی است که یک جنگل کاج زیبا دارد و نمای دریای مدیترانه و دریای اژه به زیبایی آن افزوده‌اند. همچنین کوه‌های باشکوه توروس یک پس زمینه زیبا به آن بخشیده است.

    تفرجگاه ایچملر مارماریس

    عکسی از تفرجگاه ایچملر

    مسجد قدیمی آقا ابراهیم؛ تاریخ در جاهای دیدنی مارماریس

    یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی مارماریس مسجد قدیمی آقا ابراهیم است که قدمت آن به سال ۱۷۸۹ می‌رسد و در شهر قدیمی مارماریس و نزدیکی میدان آتاتورک قرار دارد. از نکات جالب توجه مسجد قدیمی آقا ابراهیم می‌توان به شکل تماشایی و نامتعارف گنبد آن اشاره کرد.

    مسجد قدیمی آقا ابراهیم از مکان های دیدنی در مارماریس

    تصویری از مسجد قدیمی آقا ابراهیم

    سواحل مارماریس؛ از مهم ترین جاهای دیدنی مارماریس

    اگر به مارماریس سفر کردید، از سواحل آن غافل نشوید. مارماریس دارای سواحل شگفت‌انگیزی در حدود ۶ مایل است که آب‌های شفاف و زلال و ماسه‌های زیبا دارند. این سواحل انواع رستوران و کافه را در دل خود جای داده‌اند و برای گذراندن یک روز فراموش نشدنی بهترین انتخاب هستند. حتی برخی از بهترین هتل های مارماریس نیز در مجاورت این سواحل قرار گرفته‌اند تا دسترسی گردشگران را راحت‌تر کنند. دو نمونه از سواحل معروف مارماریس را در ادامه معرفی می‌کنیم.

    ساحل کیزکومو؛ جاذبه دریایی مارماریس

    کیزکومو یک ساحل فوق‌العاده در ۲۷ کیلومتری مارماریس است که یک نوار ماسه‌ای بزرگ به طول ۶۰۰ متر دارد. دلیل نامگذاری این نوار ماسه‌ای زیبا به کیزکومو افسانه‌ای قدیمی بوده و کیزکومو به معنای «دوشیزه ماسه» است. بازدید از این ساحل زیبا در تور مارماریس می‌تواند برای شما یک تجربه فراموش‌نشدنی باشد.

    ساحل لاک پشت ها

    ساحل لاک پشت که به زبان ترکی به آن «ساحل اوزتوزو» می‌گویند، یک جاذبه دیدنی در مارماریس است. این ساحل محل پرورش لاکپشت‌های دریایی نادر و در معرض خطر محسوب می‌شود و در جنوب شهر دالیان در امتداد دریای اژه قرار دارد. از جمله ویژگی‌های ساحل لاکپشت‌ها این است که جوی دنج و آرام دارد و چند کافه و امکانات گردشگری برای رفاه حال مسافران فراهم است.

    ساحل لاک پشت ها از جاهای گردشگری در مارماریس

    عکسی از ساحل لاک پشت‌ها

    شهر دالیان؛ از گردشگرخیزترین جاهای دیدنی مارماریس

    شهر دالیان از جمله جاهای دیدنی مارماریس است که در سراسر جهان شهرت دارد. از جمله دلایل شهرت جهانی دالیان، رودخانه آن، ساحل ایزتوزو، کارتاکارتاس، حمام گِل و شهر باستانی کائونوس است. در این میان، رودخانه دالیان بیشترین سهم را در جذب گردشگر دارد. شما در این مکان می‌توانید نهایت لذت را ببرید.

    شهر دالیان از جاهای دیدنی مارماریس

    عکسی از شهر دالیان

    کوه‌های مارماریس

    اگر عاشق کوه و جاذبه‌های طبیعی هستید، باید به شما بگوییم که یکی از بهترین جاذبه‌های مارماریس، کوه‌های آن هستند. این کوه‌ها جاذبه‌ طبیعی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند که باعث جذب گردشگر شده‌اند. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در طول سفر خود در این کوه‌های زیبا نیز گردش کنند.

    کوه های مارماریس از معروفترین جاهای دیدنی

    تصویری از کوه مارماریس

    مارماریس مارینا

    این مکان یکی از بکرترین و پرطرفدارترین مناطق شهر ساحلی مارماریس است. این مرکز مدرن نیز با خدمات زیادی که ارائه می‌دهد، سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. در حقیقت، مارماریس مارینا مجموعه تفریحی و گردشگری است و بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب و قدم زدن در امتداد اسکله محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به گشت و گذار در مغازه‌های متنوع، خرید سوغاتی ترک و انواع لباس اشاره کرد. 

    مقبره های سنگی کاریان؛ از جاذبه های حفاظت شده مارماریس

    مقبره‌های سنگی کاریان از دیگر جاذبه‌های دیدنی مارماریس است و یک منطقه حفاظت‌شده محسوب می‌شود. گردشگران تنها می‌توانند با قایق آن را تماشا کنند تا این کتیبه‌های باشکوه و زیبا آسیب نبینند. البته شما در قایق می‌توانید تمامی زوایای این کتیبه‌های مرموز را ببینید و از زیبایی‌های محیط پیرامون آن لذت ببرید‌. راهنماهایی در قایق وجود دارند که اطلاعات جالبی درباره مقبره‌ها و خود منطقه به شما می‌دهند. سفر به این منطقه بسیار آرامش‌بخش و مفید است.

    قلعه غار نیمارا

    یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس، قلعه باستانی غار نیمارا است که قدمت تاریخی دارد. اگر به تاریخ علاقه دارید، این غار یک انتخاب عالی برای شما است. بر اساس بررسی دانشمندان، این غار در سده نخستین میلادی یک مکان دینی بوده است که در آن الهه لتو مادر آپولو را پرستش می‌کردند.

    قلعه غار نیمارا  از بهترین مکان های گردشگری مارماریس

    عکسی از غار نیمارا

    جاهای دیدنی مارماریس؛ تجربه ای خاطره انگیز برای زندگی

    در این مطلب با معروف‌ترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا شدیم. البته فراموش نکنید که این شهر ساحلی پر از جاذبه و جذابیت است و سفر به آنجا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. مارماریس را می‌توان بهشتی زمینی تشبیه کرد. بنابراین اگر برای تعطیلات قصد سفر دارید با تور ترکیه شهرهای آن را ببینید، این منطقه گردشگری می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. با خرید تور مارماریس می‌توانید سفری جذاب، فراموش‌نشدنی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

    سوالات متداول

    1. بهترین جاهای دیدنی در مارماریس چیست؟

    مارماریس یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سواحل جنوب غربی ترکیه است و جاهای دیدنی فراوانی دارد. برخی از بهترین جاهای دیدنی در مارماریس شامل ساحل زیبای مارماریس، شهر قدیم، قلعه مارماریس، ساحل لاکپشت‌ها و جزیره کلئوپاترا است.

    2. مارماریس در کدام فصل برای بازدید مناسب‌تر است؟

    طولانی‌ترین فصل گردشگری در مارماریس تابستان است، زیرا هوا در این فصل گرم و خشک است و شرایط ساحلی و دریایی بهتری فراهم می‌شود. اما این شهر به لطف طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان، طی فصول دیگر نیز جذابیت خود را حفظ می‌کند و می‌تواند در هر زمانی از سال مقصد مناسبی برای بازدید باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW