021-88507190

نکات کاربردی برای سفر به وان

راهنمای سفر م.مقیمی 22 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
وان یک شهر مرزی در ترکیه است که این روزها به خاطر مراکز خرید و بازارها، محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان پیدا کرده است. اصولا جذابیت سفر به وان به خاطر این است که هم هزینه های سفر به آن کم است و هم اینکه مراکز خرید ارزان و جالبی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نکات کاربردی برای سفر به وان

    وان یک شهر مرزی در ترکیه است که این روزها به خاطر مراکز خرید و بازارهای جذابش، محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان پیدا کرده است. اصولا جذابیت سفر به وان به خاطر این است که هم هزینه های سفر به آن کم است و هم اینکه مراکز خرید ارزان و جالبی دارد. با این حساب، به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید با کمترین هزینه ممکن به ترکیه سفر کنید و از شعب برندهای پوشاک جهانی و ترکیه ای خرید ارزانی داشته باشید، وان را به عنوان مقصد گردشگریتان انتخاب کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به وان، این مطلب را با دقت بخوانید تا از نکات کاربردی در مورد سفر به وان مطلع شوید.

    حتما هتلتان در وان را از قبل رزرو کنید

    تعداد هتل های وان محدود است و به همین دلیل احتمال اینکه تمامی هتل های وان پر باشند و شما در وان بدون هتل بمانید، زیاد است. این احتمال در زمان تعطیلی ها بیشتر هم می شود و به کرات دیده شده که ایرانیان وارد وان شده اند و نتوانسته اند هتلی برای اقامت خود پیدا کنند. به همین دلیل هم به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به وان، تکلیف هتلتان در وان را روشن کنید و حتما رزرو هتلتان در وان را از قبل انجام دهید. خوشبختانه باید به شما بگوییم که امکان اقامت در هتل های وان با هر بودجه ای وجود دارد و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن، یک هتل مناسب در وان برای خود رزرو کنید. مطمئن باشید که اگر از قبل هتلتان در وان رزرو شده باشد، استرستان در طول سفر به وان کمتر خواهد شد و آرامش بیشتری را در سفر به وان تجربه خواهید کرد.

    حتما هتلتان در وان را از قبل رزرو کنید

    از فروشگاه های کوچه پس کوچه های وان بازدید کنید

    یادتان باشد که قیمت اجناس و لباس های فروشگاه ها و بوتیک های موجود در کوچه پس کوچه های وان به نسبت فروشگاه های خیابان های اصلی، پایین تر است. با این حساب، اگر به دنبال خرید ارزان در وان هستید و خیلی برند لباس ها برایتان اهمیت ندارد، بهتر است که حتما از فروشگاه ها و بوتیک های کوچه پس کوچه های وان دیدن کنید و خیلی خودتان را به بازدید از فروشگاه ها و مراکز خرید موجود در خیابان های اصلی وان محدود نکنید.

    غذایتان را در رستوران های غیر توریستی وان میل کنید 

    در وان رستوران های توریستی متعددی ساخته شده است که معمولا دکوراسیون شیکی هم دارند. در مقابل یک سری رستوران های دیگر هم در وان وجود دارد که ظاهرشان ساده تر است و شاید در نگاه اول نظر شما را به عنوان توریست به خودشان جلب نکنند. یادتان باشد که این رستوران های ساده در وان از رستوران های توریستی بهتر هستند. در واقع هم غذاهای بهتر، خوشمزه تر و با کیفیت تری در این رستوران های ساده سرو می شود و هم اینکه قیمت غذاهایش به نسبت غذاهای رستوران های توریستی وان کمتر است. برای انتخاب رستوران های خوب وان، کافی است که به این مساله دقت کنید که در کدام یک از رستوران های وان، تعداد محلی ها و اهالی خود وان به نسبت توریستان بیشتر است و همان رستوران را برای غذا خوردنتان انتخاب کنید. مطمئن باشید که اهالی وان، آن رستوران هایی را برای غذا خوردن انتخاب می کنند که بهتر هستند و غذاهای ارزان تری هم دارند.

    از فروشگاه های تخفیف دار وان خرید کنید

    در هر زمانی که به وان سفر کنید، یک سری از فروشگاه ها در وان هستند که بر روی اجناسشان تخفیف گذاشته اند. به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه خریدهایتان را نهایی کنید، گشتی در کل شهر وان بزنید و این فروشگاه های تخفیف دار را شناسایی کنید. نکته ای که باید در مورد وان بدانید، این است که وان شهر بسیار کوچکی است و خیابان های اصلی خریدش چندان بزرگ نیستند. به همین دلیل هم شما به راحتی می توانید فروشگاه های تخفیف دار وان را شناسایی کنید و این نکته را متوجه شوید که خرید از کدام یک از فروشگاه ها و بوتیک های وان برایتان به صرفه تر است.

    از فروشگاه های تخفیف دار وان خرید کنید

    یک اپلیکیشن ترجمه در گوشی تلفن همراهتان داشته باشید

    نکته ای که در مورد سفر به وان وجود دارد، این است که بیشتر مردم وان با زبان فارسی و انگلیسی آشنایی ندارند. به همین دلیل اگر شما با زبان ترکی آشنایی نداشته باشید، ممکن است که در رساندن منظورتان به مردم وان دچار مشکل شوید. به همین خاطر هم به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به وان، یک اپلیکیشن ترجمه در گوشی تلفن همراهتان نصب کنید تا بتوانید در مواقع ضروری، زبان های ترکی و فارسی را به همدیگر تبدیل کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به وان، چند کلمه ترکی را برای پرسیدن قیمت و گرفتن تخفیف یاد بگیرید و از آن ها در زمان خرید از مراکز خرید وان و بازدید از جاذبه های گردشگری وان استفاده کنید. مطمئن باشید که همان چند کلمه ساده نیز در سفرتان به وان به کارتان می آیند و خرید از مراکز خرید در تور وان را برایتان ساده تر می کنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW