021-88507190

رمانتیک ترین شهرهای ترکیه برای سفری جذاب و خاطره انگیز

راهنمای سفر م.مقیمی 23 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همیشه سفر به ترکیه بین عاشقان و زوج های جوان باب بوده است و از قدیم الایام، خیلی از زوج ها سفر به ترکیه را به عنوان سفر برای ماه عسل انتخاب می کرده اند. دلیلش هم این است که ترکیه از هر نظر کشور ایده آلی برای یک سفر عاشقانه است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عاشقانه ترین مقاصد گردشگری در ترکیه

    همیشه سفر به ترکیه بین عاشقان و زوج های جوان باب بوده است و از قدیم الایام، خیلی از زوج ها سفر به ترکیه را به عنوان سفر برای ماه عسل انتخاب می کرده اند. دلیلش هم این است که ترکیه از هر نظر کشور ایده آلی برای یک سفر عاشقانه است و با اماکن دیدنی، طبیعت زیبا و حال و هوای جالبی که دارد، از هر نظر یک مقصد گردشگری جذاب به حساب می آید. با ما همراه باشید تا شما را با عاشقانه ترین جاذبه های گردشگری ترکیه و رمانتیک ترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم تا شما هم بتوانید یک سفر عاشقانه و رومانتیک را به مقصد ترکیه، برای خودتان تدارک ببینید.

    کوه نمرود

    بر بالای یک کوه دورافتاده در ترکیه، قله ای وجود دارد که انگار از سرزمین افسانه ها و از وسط کتاب های داستان تخیلی، به ترکیه راه پیدا کرده است! این کوه که با نام کوه نمرود شناخته می شود، یک آرامگاه 2000 ساله را در خود جای داده است که متعلق به پادشاهی به نام آنتیوخوس است. این قله پر از مجسمه های عجیب و غریب است و چشم اندازی که به اطراف دارد، معرکه است. کوه نمرود چشم انداز بی نظیری به طلوع آفتاب دارد و در نزدیکی آن شهری وجود دارد که با نام مالاتیا شناخته می شود و هتل های خوب متعددی را در خود جای داده است. جالب است که بدانید دسترسی به این شهر از استانبول به راحتی با هواپیما ممکن است و شما می توانید به راحتی بازدید از آن را با تور استانبول ادغام کنید. به هر حال اگر به دنبال گذراندن لحظاتی عاشقانه و آرامش بخش هستید، سفر به مالاتیا و بازدید از کوه شگفت انگیز نمرود، سفر جالبی برایتان خواهد بود. 

    کوه نمرود

    آسوس

    آسوس یک روستای باستانی در ترکیه است که معبدی تاریخی را در خود جای داده است که به آتنا، الهه جنگ و خرد اختصاص دارد. جالب است که بدانید آسوس را به عنوان یکی از جالب ترین و زیباترین روستاهای ترکیه می شناسند. این روستا بر فراز یک تپه واقع شده است و خانه هایش سنگی و قرمز رنگ هستند. البته امروزه خیلی از خانه های این روستا به اقامتگاه تبدیل شده اند و بدین شکل امکان بازدید از این شهر باستانی برای توریستان مهیا شده است. جالب است که بدانید آسوس حدود 3 ساعت و نیم با ازمیر فاصله دارد و شما می توانید بازدید از آن را با تور ارزان ازمیر ترکیب کنید و یک شب عاشقانه را در بندر قدیمی آن سپری کنید و خودتان و همسرتان را به یک شام به یادماندنی در یکی از رستوران های ساحلی نزدیک به آسوس دعوت کنید و به همراه یکدیگر، یک غذای دریایی تازه و خوشمزه میل کنید.

    آسوس

    شیرینجه

    شیرینجه یک روستا است که در میان تپه های استان ازمیر مخفی شده است. جالب است که بدانید در گذشته، ساکنین قدیمی این روستا به آن چیرکینجه (در زبان ترکیه ای به معنای زشت) می گفتند تا شخص غریبه ای تمایل به بازدید از آبادی زیبایشان، پیدا نکند و مثل یک جواهر برای خودشان باقی بماند! اما بالاخره حقیقت روشن شد و بقیه از زیبایی این روستا مطلع شدند و نام این روستا کم کم به شیرینجه (در زبان ترکیه ای به معنای زیبا) تغییر پیدا کرد. در نهایت هم این روستا در سال 1923 میلادی متروکه شد و بعدها دوباره کشف شد و خانه های عثمانی زیبای آن بازسازی شدند و دوباره شکوه و زیبایی به آن برگردانده شد. جالب است که بدانید امروزه، بازدید از این روستا بین زوج های جوان باب شده است و خیلی از عشاق برای قدم زدن در خیابان ها و کوچه پس کوچه های این روستا در زیر نور مهتاب، به ازمیر سفر می کنند. 

    شیرینجه

    کاپادوکیا

    کاپادوکیا نام منطقه ای در ترکیه است که پر از کلیساهای دیدنی، صومعه های زیبا، شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز و غارهای باستانی است که همگیشان در دل صخره ها ساخته شده اند. حتی یک سری صخره های عجیب و غریب نیز در کاپادوکیا وجود دارد که با نام دودکش های پری شناخته می شوند. جالب است که بدانید در کاپادوکیا خانه های غاری شکل متعددی وجود دارد که خیلی هایشان به هتل تبدیل شده اند و اقامت در آن ها یکی از عاشقانه ترین تجربه هایی است که هر کسی می تواند در تور ترکیه کسب کند. از این ها که بگذریم، بالن هایی که هر روز صبح در این شهر به پرواز در می آیند، باعث دو چندان شدن جذابیت کاپادوکیا می شوند و با همه این ها می توان گفت که سفر به کاپادوکیا، عاشقانه ترین سفری است که هر کسی می تواند در ترکیه تجربه اش کند!

    کاپادوکیا ترکیه

    کاله کوی

    کاله کوی یک روستای ساحلی است که بازدید از آن معمولا برای آن دسته از زوج های جوانی مناسب است که دلشان می خواهد برای چند روز از کل دنیا فاصله بگیرند و زمانی را به آرامش خودشان دو نفر اختصاص دهند. این روستا در استان آنتالیا واقع شده است و سواحل بسیار زیبایی دارد. در این روستا خانه ها، کافه ها و هتل های بسیار جالبی هم وجود دارد که بین درختان زیتون واقع شده اند و آرامش بی نظیری دارند.

    کاله کوی

    سیده

    گفته می شود که یکی از باشکوه ترین عشق های تاریخی در معبد آپولو در ساحل مدیترانه در جنوب ترکیه شروع شده است. این طور می گویند که یک ژنرال رومی به نام مارکوس آنتونیوس برای نشان دادن عشقش به یک ملکه مصری به نام کلئوپاترا، یک معبد را در سال 41 قبل از میلاد مسیح در سیده ساخته است که امروزه ویرانه هایی از آن به جا مانده است. جالب است که بدانید سیده یک آمفی تئاتر باستانی هم دارد که ظرفیتش بین 15،000 تا 20،000 نفر بوده است. با این حساب، می توانیم بگوییم که بازدید از سیده برای آن زوج های جوانی جالب است که اهل تاریخ و تاریخ شناسی هستند و قدرت تخیلشان به قدری هست که بتوانند زمزمه های عاشقانه 2،000 سال پیش آنتونی و کلئوپاترا را در محوطه تاریخی سیده بشوند.

    سیده

    ماردین

    ماردین شهری در جنوب شرقی ترکیه است که خانه هایش زرد رنگ هستند. در ماردین ریشه هایی از سنت های مسیحی و اسلامی دیده می شود و در آن معماری بسیار جالبی به چشم می خورد. در ماردین یک بازار جذاب، یک موزه تاریخی و یک کاروانسرای بسیار دیدنی وجود دارد که امروزه به هتل تغییر کاربری داده است.این شهر هم حال و هوای عاشقانه بسیار جالبی دارد و خیلی از زوج های جوان از سفر به آن استقبال می کنند.

    ماردین

    استانبول

    نمی توان بدون ذکر نام استانبول، این لیست از سفرهای عاشقانه در ترکیه را به پایان رساند. چراکه استانبول شهری است که از هر نظر، با شهرهای دیگر ترکیه متفاوت است و یک شهر خاص و منحصر به فرد محسوب می شود. این شهر در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و نشانه هایی از تاریخ مربوط به سه امپراتوری مختلف در آن دیده می شود. استانبول به عنوان یکی از رومانتیک ترین شهرهای جهان شناخته می شود و در آن اماکن دیدنی بسیار جالبی وجود دارد که هر کدامشان از دیگری جذاب تر هستند. از این گذشته، رستوران ها و کافه های بسیار عاشقانه ای هم در استانبول وجود دارد و قایق سواری در تنگه بسفر آن، به یک دنیا می ارزد! استانبول به قدری شهر جذابی است که محال است کسی به آن سفر کند و از این شهر به عنوان یک شهر خاص و دیدنی یاد نکند و از انتخاب سفر به استانبول به عنوان سفر ماه عسل خود، احساس رضایت نکند! 
    برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    استانبول رمانتیک

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW