021-88507190

آشنایی با پارک های تفلیس در تور گرجستان

گردشگری م.مقیمی 05 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در تفلیس پارک ها و باغ های متعددی وجود دارد که با قدم زدن در آن ها می توانید آرامش را در دل شلوغی های شهر تفلیس تجربه کنید. مردم تفلیس چه جوان ترها و چه مسن ترها، از اینکه وقتشان را در فضای سبز پارک ها سپری کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با پارک های تفلیس

    در تفلیس پارک ها و باغ های متعددی وجود دارد که با قدم زدن در آن ها می توانید آرامش را در دل شلوغی های شهر تفلیس تجربه کنید. مردم تفلیس چه جوان ترها و چه مسن ترها، از اینکه وقتشان را در فضای سبز پارک ها سپری کنند، استقبال می کنند و به همین دلیل هم هست که در تفلیس پارک های زیبای متعددی ساخته شده است. در این مقاله می خواهیم شما را با باغ ها و پارک های تفلیس آشنا کنیم تا شما هم بتوانید در طی سفرتان به تفلیس با تور ارزان تفلیس، زمانی را به قدم زدن در این پارک های زیبا اختصاص دهید تا فرصت بیشتری برای آشنایی با فرهنگ مردم تفلیس داشته باشید و از زیبایی بی اندازه پارک های تفلیس، نهایت استفاده را ببرید.

    پارک رایک تفلیس

    پارک رایک تفلیس یکی از جدیترین و مدرن ترین پارک های تفلیس است و از آن پارک هایی است که مردم تفلیس عاشقش هستند! پارک رایک در حاشیه رودخانه کورا واقع شده است و جاده ای که به پارک می رسد، از پل صلح که مشهورترین پل تفلیس است و تماما از شیشه و فلز ساخته شده است، عبور می کند. حتی یک تله کابین هم در پارک رایک تفلیس وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مستقیما از پارک به قلعه ناریکالا دسترسی پیدا کنید. از این گذشته، یک سری برنامه های موزیکال جالب نیز در فصل تابستان در پارک رایک تفلیس اجرا می شود که باعث محبوبیت هرچه بیشتر این پارک شده اند.

    پارک رایک تفلیس

    پارک متاتسمیندا

    کوه متاتسمیندا یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری تفلیس است و در آن اماکن تفریحی متعددی ساخته شده است. متاتسمیندا در زبان گرجستانی به معنی "کوه مقدس" است و پارک تفریحی متاتسمیندا نیز روی همین کوه و در ارتفاع 770 متری ساخته شده است. این پارک چشم انداز خیره کننده ای به شهر تفلیس دارد و کافه ها و رستوران ها زیادی هم در آن ساخته شده است. این پارک یک تله کابین جذاب هم دارد که در سال 1905 ساخته شده است و با استفاده از آن، شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر به ارتفاعات کوه متاتسمیندا و پارک متاتسمیندا دسترسی پیدا کنید. علاوه بر همه این ها، در پارک متاتسیمندا یک بنای دیدنی به نام پانتئون ملی گرجستان (مقبره های متاتسمیندا) وجود دارد که در آن پیشروان هنری، سیاسی و ادبی گرجستان به خاک سپرده شده اند. یک شهربازی نیز در بالای کوه متاتسمیندا وجود دارد که یک چرخ و فلک بسیار بزرگ و یک ترن هوایی بسیار جذاب دارد و با وجود همه این ها می توان گفت که گشت و گذار در پارک متاتسمیندا برای هر کسی با هر سن و سالی جالب است.

    پارک متاتسمیندا

    باغ گیاهشناسی تفلیس

    باغ گیاهشناسی تفلیس در قرن 19 میلادی ساخته شده است و در نزدیکی مرکز تاریخی تفلیس واقع شده است. در این باغ گیاهشناسی، بیش از 3500 گونه گیاهی وجود دارد که بعضی از آن ها منحصر به فرد و نادر هستند. از این گذشته یک سری آبشار و پل نیز در باغ گیاهشناسی تفلیس وجود دارد که بر جذابیت این پارک افزوده اند. امکان دوچرخه سواری هم در باغ گیاهشناسی تفلیس وجود دارد و همین مساله هم باعث محبوبیت بیشتر باغ گیاهشناسی تفلیس بین توریستان شده است.

    باغ گیاهشناسی تفلیس

    دریاچه لاک پشت تفلیس (ترتل لیک تفلیس)

    اصولا مردم تفلیس برای فرار از گرمای تابستان و پیک نیک کردن به این پارک زیبا در اطراف دریاچه لاک پشت می روند. این دریاچه از این جهت با نام دریاچه لاک پشت شناخته می شود که در گذشته لاک پشت های زیادی در آن زندگی می کرده اند. پارکی که در اطراف این دریاچه ساخته شده است، سواحل زیبا و تخت های آفتابگیری جالبی دارد و کافه ها و زمین های بازی جذابی هم در آن ساخته شده اند. از همه جالب تر اینکه در طول تابستان، رویدادهای ورزشی، مسابقات و جشن های مفرح زیادی در این پارک برگزار می شود که همین مساله باعث شده که نام دریاچه لاک پشت تفلیس در لیست بهترین پارک های تفلیس آورده شود.

    دریاچه لاک پشت تفلیس (ترتل لیک تفلیس)

    پارک وک تفلیس

    پارک وک تفلیس که در سال 1946 میلادی ساخته شده است، بزرگترین پارک تفلیس به حساب می آید. مردم تفلیس معمولا به پارک وک تفلیس می روند تا با دوستان خودشان ملاقات کنند و زمانی را به ورزش و دوچرخه سواری  و تفریحات متنوع اختصاص دهند. چراکه در این پارک امکانات تفریحی متعددی از جمله میز پینگ پنگ و سینمای روباز و همین طور تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین پارک های تفلیس برای تفریح و سرگرمی شناخته می شود.

    پارک وک تفلیس

    پارک ورا تفلیس

    پارک ورا یک پارک کوچک است که فضای بسیار آرامی دارد و اصولا برای کسانی جالب است که به دنبال کسب آرامش هستند. این پارک در منطقه ورا که یک منطقه بسیار زیبا و قدیمی است، واقع شده است. در منطقه ورا خانه های زیادی وجود دارد که قدمتشان به قرن 19 و 20 میلادی می رسد. این پارک هم مثل گل سرسبد منطقه ورا است و به خاطر هوای تازه ای که دارد و صدای آبی که در آن به گوش می رسد، به عنوان یکی از آرامش بخش ترین پارک های تفلیس شناخته می شود.

    پارک نهم آوریل تفلیس

    این پارک در قلب شهر تفلیس و در خیابان روستاولی واقع شده است. پارک نهم آوریل تفلیس یکی از قدیمی ترین پارک های تفلیس محسوب می شود و درختان کاج بسیار قدیمی دارد. این پارک در گذشته با نام پارک الکساندر شناخته می شده است و وقتی که حادثه تراژدیک 9 آوریل در سال 1989 اتفاق می افتد و در جریان تظاهرات ضد شوروی تعداد زیادی از غیر نظامیان مجروح و کشته می شوند، نام این پارک به پارک نهم آوریل تفلیس تغییر پیدا می کند. یکی از جالب ترین ویژگی های پارک نهم آوریل تفلیس این است که این پارک، گالری ملی گرجستان (گالری آبی) را در خود جای داده است و از نظر فرهنگی، پارک ارزشمندی به حساب می آید.

    پارک نهم آوریل تفلیس

    پارک موشتایدی تفلیس

    پارک موشتایدی در سال 1830 توسط یک فرد ایرانی به نام میر فتاح آقا ساخته شده است. داستان تاسیس این پارک از اینجا شروع شده است که وقتی همسر میر فتاح آقا از دنیا می رود، او پیکر همسرش را در نزدیکی خانه اش خاک می کند و چند گل رز در نزدیکی مزار همسرش می کارد و همین چند شاخه گل رز به پایه ای برای ساخت این پارک تبدیل می شوند. در واقع کم کم به وسعت فضای سبز مزار همسر میر فتاح آقا اضافه می شود تا بالاخره پارک فعلی که با نام پارک موشتایدی تفلیس شناخته می شود، شکل می گیرد.برای رزرو تور گرجستان نوروز 1403 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW