021-88507190

بهترین زمان سفر به مارماریس

راهنمای سفر م.مقیمی 08 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به مارماریس

    در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چه زمانی از سال بهترین زمان سفر به مارماریس است. ما در اینجا به شما هرآنچه باید درباره آب و هوای مارماریس بدانید را می گوییم تا بتوانید تصمیم گیری بهتری برای زمان بندی سفرتان به مارماریس داشته باشید. پس قبل از اینکه رزرو تور مارماریس خود را نهایی کنید و تصمیم قطعی خود را برای انتخاب زمان مناسب برای سفر به مارماریس بگیرید، بهتر است که نگاهی به این مطلب بیندازید تا ببینید که شرایط آب و هوای مارماریس در سراسر سال به چه شکل است.

    بهترین زمان سفر به مارماریس

    موقعیت جغرافیایی مارماریس

    مارماریس در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه شناخته می شود. مارماریس در ساحل دریای اژه قرار گرفته است و مساحتی حدود 1400 کیلومتر مربع دارد  و جمعیتش هم حدود 50،000 نفر است. این شهر کم جمعیت یکی از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه است و یک سری از شهرهای توریستی دیگر ترکیه مثل فتحیه و بدروم را نیز در نزدیکی خودش دارد. مارماریس را به عنوان جواهر ساحل اژه می شناسند و به خاطر طبیعت و سواحل شگفت انگیزی که دارد، همیشه توجه توریستان را به خودش جلب می کند. یک نکته مهم دیگر درباره سفر به مارماریس این است که اکثر توریستان با پرواز به فرودگاه دالامان که در فاصله 109 کیلومتری مارماریس است، به مارماریس دسترسی پیدا می کنند.

    اگر می‌خواهید بدانید مارماریس کجاست، ما در مقاله‌ای به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

    موقعیت جغرافیایی مارماریس

    آب و هوای مارماریس

    مارماریس تابستان های گرم و زمستان های معتدلی دارد. در ماه های خنک سال یعنی از ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط اسفند)، بارش باران به نسبت تابستان بیشتر است و می توان گفت که ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) بارانی ترین ماه سال در مارماریس است.در واقع هرچه دمای هوای مارماریس بیشتر می شود، احتمال بارش باران پایین تر می آید و به همین دلیل هم هست که بارش باران در مارماریس در فصل تابستان بسیار کم است. لازم به ذکر است که گرم ترین ماه سال در مارماریس، ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) است و در طول این ماه میانگین هوای مارماریس در طول روز به 35 درجه سانتیگراد می رسد. نکته مهم دیگر اینکه دمای مارماریس تا ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) از 25 درجه سانتیگراد کمتر نمی شود. اما بعد از ماه نوامبر، کم کم هوا رو به سردی می رود و دمای هوای مارماریس کم کم کاهش پیدا می کند تا جایی که در سردترین حالت خودش حتی به 3 تا 6 درجه سانتیگراد هم می رسد. اما دوباره در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت)، میانگین دمای مارماریس به 20 درجه سانتیگراد می شود و از آن به بعد، هوای مارماریس کم کم گرم می شود.

    آب و هوای مارماریس

    بهترین زمان سفر با تور مارماریس

    با همه این اوصاف، می توان گفت که ماه های ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اواسط آبان)، بهترین زمان سفر به مارماریس تلقی می شوند. در طول تابستان، دمای آب مارماریس برای شنا کردن و تجربه انواع تفریحات ساحلی بسیار مناسب می شود. البته این را هم بگوییم که  بعضی از هتل های مارماریس امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای فصل زمستان دارند که از جمله آن ها می توان به حمام های سنتی، استخرهای سرپوشیده و مراکز اسپا اشاره کرد. با این حساب، می توان گفت که شما با سفر زمستانی به مارماریس هم می توانید یک سری تفریحات جالب در مارماریس داشته باشید. از این گذشته، هتل های مارماریس آفرهای ویژه و تخفیف های بی نظیری را برای اقامت در مارماریس در فصل زمستان در نظر می گیرند و در کل می توان گفت که سفر به مارماریس در فصل زمستان، ارزان تر از همیشه می شود و به همین دلیل هم هست که سفر به مارماریس در فصل زمستان طرفداران خاص خودش را دارد.برای رزرو تور مارماریس نوروز 1403 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بهترین زمان سفر با تور مارماریس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW