021-88507190

بهترین زمان سفر به بالی

راهنمای سفر م.مقیمی 12 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما در ادامه به شما شرایط آب و هوایی بالی را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که با سفر به بالی در زمان های مختلف سال با چه مسائلی رو به رو خواهید شد تا خودتان بتوانید در زمینه زمان بندی سفر به بالی یک تصمیم گیری درست داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به بالی

    بیشتر توریستان عقیده دارند که بهترین زمان سفر به بالی، زمانی است که فصل بارانی بالی به اتمام رسیده است و هوای بالی بارانی نیست. اما در مقابل، یک سری از توریستان بر این باورند که بالی در هر 365 روز سال، مقصد گردشگری جذابی است و در هر فصلی جذابیت های خاص خودش را دارد. ما در ادامه به شما شرایط آب و هوایی بالی را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که با سفر به بالی در زمان های مختلف سال با چه مسائلی رو به رو خواهید شد تا خودتان بتوانید در زمینه زمان بندی سفر به بالی یک تصمیم گیری درست داشته باشید. پس با ما همراه باشید!

    شرایط آب و هوای بالی در سراسر سال

    بالی تقریبا در فاصله 800 کیلومتری جنوب خط استوا واقع شده است و آب و هوای کاملا گرمسیری دارد. شما در هر زمانی از سال که به بالی سفر کنید، می توانید انتظار رو به رو شدن با دمایی بین 26 تا 30 درجه سانتیگراد و همین طور رطوبت بالا را داشته باشید. البته ممکن است که آب و هوای بالی کمی هم خنک تر از این حرف ها بشود، اما در آن صورت هم شما نهایتا به یک ژاکت خیلی نازک نیاز پیدا خواهید کرد و عملا هیچ وقت در بالی سردتان نخواهد شد. نکته مهمی که در باره شرایط آب و هوای بالی وجود دارد، این است که بالی به جای 4 فصل، فقط 2 فصل دارد که یکی از آن ها فصل بارانی و دیگری فصل خشک است. هر کدام از این فصل ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و به همین دلیل هم هست که نظر توریستان درباره بهترین زمان سفر به بالی با یکدیگر متفاوت است. در ادامه شما را بیشتر با دو فصل مختلف بالی آشنا می کنیم.

    شرایط آب و هوای بالی در سراسر سال

    بالی در فصل زمستان و بهار (اواخر ماه دسامبر تا آوریل)

    فصل بارانی بالی از اوایل آذر شروع می شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه پیدا می کند. نکته ای که درباره آب و هوای بالی در فصل بارانی وجود دارد، این است که بالی در این فصل به معنای واقعی کلمه بارانی است و بارش باران در آن بسیار زیاد است. در واقع به خاطر همین بارش زیاد هم هست که خیلی از توریستان از سفر به بالی در فصل زمستان و بهار صرف نظر می کنند. اما ذکر این نکته هم مهم است که همان طور که گفته شد، بالی در سراسر سال گرم است و این باران ها خیلی هوای بالی را خنک نمی کنند و از این گذشته، یک سری از ساعات روز در فصل بارانی، هوای بالی آفتابی است و همیشه هم قرار نیست که باران بیاید.
    سفر به بالی در فصل بارانی سال مزایای خاص خودش را هم دارد. چراکه در این فصل از سال، بالی خلوت تر از همیشه می شود و شما با سفر به بالی در این ماه های سال، دیگر نیازی نیست که با یک عالمه توریست در بالی سر و کله بزنید و شلوغی همیشگی رستوران های بالی و سواحل بالی را تحمل کنید. در این زمان از سال، سواحل بالی خلوت می شوند و آرامش بی نظیری در هوای آن ها موج می زند. از این گذشته، خیابان های بالی نیز آرام می شوند و در کل می توان گفت که سفر به بالی در فصل بارانی سال مناسب کسانی است که عاشق آرامش هستند و از شلوغی و همهمه خوششان نمی آید. نکته دیگری که درباره سفر به بالی در فصل بارانی سال وجود دارد، این است که سفر به بالی در این فصل از همیشه ارزان تر می شود و این مورد هم به نوع خودش یک نکته مثبت درباره سفر به بالی در فصل بارانی سال تلقی می شود.
    یکی از مهمترین رویداد های زمستانی بالی، رویدادی به نام Nyepi است که در واقع سال نو بالی به حساب می آید. روز Nyepi با نام روز سکوت نیز شناخته می شود و به قدری در این روز بالی آرام می شود که به جرئت می توان گفت که بالی در هیچ زمان دیگری در طول سال تا این اندازه آرامش بخش نیست! تاریخ برگزاری این رویداد هر سال تغییر پیدا می کند و توصیه ما به شما این است که اگر قصد سفر به بالی در فصل زمستان را داشتید، تاریخ برگزاری این رویداد را چک کنید و کمی بیشتر درباره حال و هوای بالی در این روز مطالعه کنید.
    یک فستیوال بهاری نیز در بالی در ماه های مارس و آوریل (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) برگزار می شود. این فستیوال یک جشنواره هیجان انگیز است که در طول آن، بالی غرق شور و هیجان می شود و صدای موزیک از همه بخش های بالی به گوش می رسد.

    بالی در فصل زمستان و بهار (اواخر ماه دسامبر تا آوریل)

    بالی در فصل تابستان و پاییز (ماه می تا اوایل دسامبر)

    فصل خشک بالی که اتفاقا شلوغ ترین و توریستی ترین فصل بالی هم هست، از اواسط اردیبهشت شروع می شود و تا اواسط دی نیز ادامه پیدا می کند. در واقع باید بگوییم که بالی در ماه های می تا سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر)، شلوغ تر از همیشه می شود و توریستان بیشتری از سراسر جهان روانه بالی می شوند. آب و هوای بالی در فصل خشک سال، گرم است و رطوبت هوا نیز در آن به نسبت پایین است. 
    خوبی سفر به بالی در فصل تابستان و پاییز این است که شما در این فصل های سال می توانید بیشترین استفاده را از تفریحات ساحلی و تفریحات آبی در بالی ببرید و از طرفی، می توانید از هوای مطلوب بالی برای تردد راحت تر در بالی و بازدید از جاذبه های گردشگری بالی استفاده کنید.
    یک فستیوال هنری سالانه در ماه ژوئن و جولای (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) در بالی برگزار می شود که هر کسی که از هنر خوشش بیاید، شیفته آن می شود. در طی این جشنواره بزرگ در بالی، رژه های جالبی در بالی برپا می شوند و اجراهای هنری زیادی به معرض نمایش عموم گذاشته می شوند.

    بالی در فصل تابستان و پاییز (ماه می تا اوایل دسامبر)

    هر ساله یک فستیوال تابستانی نیز دربالی برگزار می شود که با نام فستیوال کایت بالی (جشنواره بادبادک بالی) شناخته می شود. این جشنواره به مناسبت گرامیداشت هنر سنتی مردم بالی برای درست کردن بادبادک برپا می شود و یک عالمه بادبادک در طول این جشنواره به آسمان فرستاده می شود. ذکر این نکته هم الزامی است که زمان برگزای این فستیوال در بالی هر سال با سال دیگر متفاوت است.
    در نهایت یک فستیوال جالب دیگر هم معمولا در ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) در بالی برگزار می شود که مهمترین جشنواره بالی به حساب می آید. در طول این جشنواره، کل مردم جزیره به مدت 10 روز دور هم جمع می شوند تا آمدن خدایانشان به زمین را با همدیگر جشن بگیرند! این فستیوال در بالی نیز حال و هوای بسیار جالبی دارد و شرکت در آن برای هر توریستی جالب است.برای رزرو تور بالی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بالی در فصل تابستان و پاییز (ماه می تا اوایل دسامبر)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW