021-88507190

آیا عمان برای زندگی جای خوبی است؟

راهنمای سفر م.مقیمی 23 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم دوست دارید بیشتر با شرایط زندگی در عمان و زندگی در مسقط آشنا شوید، با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا عمان برای زندگی جای خوبی است؟
    اگر شما هم در حال فکر به مهاجرت به عمان هستید و می خواهید بدانید که زندگی در عمان چه مزیت هایی دارد، این مطلب برای شماست. ما در ادامه می خواهیم شرایط زندگی در عمان را برایتان توضیح دهیم و به شما بگوییم که زندگی در عمان چه مزایایی دارد. اول از همه خوب است این را بدانید که مسقط به عنوان پایتخت عمان، به نسبت امکانات خیلی خوبی که دارد، یکی از ارزان ترین شهرهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود و اصولا خارجی ها از اقامت در آن استقبال می کنند. اگر شما هم دوست دارید بیشتر با شرایط زندگی در عمان و زندگی در مسقط آشنا شوید، با ما همراه باشید.

    آیا عمان برای زندگی جای خوبی است

    شرایط اقتصادی عمان

    اقتصاد عمان مثل اقتصاد کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس، تا حد زیادی به فروش نفت و گاز متکی است و می توان گفت که فروش نفت و گاز 70 درصد درآمد عمان را تشکیل می دهد. البته مقامات عمان در حال تلاش هستند که اقتصاد عمان را متنوع تر کنند. در همین راستا، 160 ارگان دولتی و خصوصی در حال سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند تا اقتصاد عمان گسترده تر شود و شکل متنوع تری به خودش بگیرد. مثلا خود صنعت گردشگری در این سال های اخیر به یکی از قطب های اقتصادی عمان تبدیل شده است و چندین هزار شغل در عمان ایجاد کرده است. نکته جالب دیگری که باید درباره رشد اقتصادی عمان بدانید، این است که مسقط به سرعت در حال پیشرفت است. حتی یک مرکز خرید به نام مرکز خرید مال آف عمان در حال ساخت در مسقط است که قرار است تا سال 2021 افتتاح شود و قرار است که وسعتی به اندازه 145،000 متر مربع داشته باشد. این بدین معنی است که در شهری مثل مسقط، موقعیت های شغلی جدید در حال ایجاد هستند و به همین خاطر هم هست که هر سال، نظر خارجی های بیشتری به مهاجرت به عمان و زندگی در عمان جلب شود.

    هزینه های زندگی در مسقط و امنیت مسقط

    جالب است بدانید که حدود دو سوم جمعیت مسقط یعنی حدود 950،000 نفر از 1.5 میلیون نفری که در مسقط زندگی می کنند، خارجی هستند! این افارد برای اینکه بتوانند از مزایای زندگی در یکی از ارزان ترین شهرهای خاورمیانه استفاده کنند، به مسقط مهاجرت کرده اند. نکته جالب دیگر اینکه در تحقیقی که درباره هزینه های زندگی کارمندان و کارگران خارجی در کشورهای مختلف در سال 2019 انجام شد، مشخص شد که مسقط از نظر هزینه زندگی رتبه 103 را از بین 209 شهر بررسی شده در این تحقیق دارد. مثلا شهرهایی مثل دبی و ابوظبی در امارات، جزء 35 شهر پرهزینه بودند، اما مسقط رتبه 103 را کسب کرد و این نشان می دهد که زندگی در مسقط به نسبت زندگی در دبی تا چه اندازه ارزان تر است. نکته جالب دیگر اینکه مسقط بعد از دبی و ابوظبی، سومین شهر امن حوزه خلیج فارس است. 

    هزینه های زندگی در مسقط و امنیت مسقط

    دیگر ویژگی های شهر مسقط

    یکی از نکاتی که همیشه درباره مسقط باید بدانید، این است که مسقط از نظر فرهنگی شهر بسیار غنی است. در این شهر در سال 2016، یک موزه جالب به نام موزه ملی عمان افتتاح شده است و اتفاقا جزء یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری عمان است. از این گذشته، یک خانه اپرا هم در مسقط وجود دارد که در آن انواع برنامه های تفریحی مثل اپرا، کنسرت های موسیقی کلاسیک، باله و جاز برگزار می شود. ضمنا در مسقط به عنوان پایتخت عمان، اماکن تفریحی متعددی هم ساخته شده است که هر کدامشان برای گروهی از مردم با سلیقه های مخصوص به خودشان جالب هستند. علاوه بر همه این ها، عمان طبیعت بسیار خاص و ویژه ای هم دارد و با فضاهای کوهستانی و ساحلی جالبی که دارد، موجبات تفریح و سرگرمی مردم را فراهم کرده است. با این اوصاف، کسانی که در عمان و بالاخص در شهر مسقط زندگی می کنند، می توانند تفریحات خوبی را هم در طول سال تجربه کنند و زندگی مفرحی در عمان داشته باشند.
    در آخر خوب است این را هم بدانید که یک فرودگاه در مسقط ساخته شده است که با نام فرودگاه بین المللی مسقط شناخته می شود. این فرودگاه توانست در سال 2019 عنوان بهترین فرودگاه خاورمیانه را از آن خودش کند. همه این نمونه های کوچک می توانند این حقیقت را به شما نشان دهند که مسقط یک شهر در حال پیشرفت است و زندگی در آن می تواند برای هر کسی که آینده نگر است، انتخاب مناسبی باشد. البته شما باید شرایط زندگی در عمان را با شرایط خودتان بسنجید و این مساله را دقیق تر بررسی کنید تا ببینید که زندگی در عمان برای شخص شما انتخاب خوبی هست یا خیر!برای رزرو تور ارزان عمان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    دیگر ویژگی های شهر مسقط

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW