021-88507190

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان

راهنمای سفر م.مقیمی 24 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
لبنان یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. با ما همراه باشید تا دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان را به شما معرفی کنیم. مطمئن باشید که در پایان این مطلب نگاهی تازه به لبنان پیدا می کنید و برای سفر به لبنان مشتاق میشوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان
    لبنان یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است و قدمتی چند هزار ساله دارد. این کشور هم از نظر زیبایی طبیعی و هم از نظر تنوع جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان را به شما معرفی کنیم. مطمئن باشید که شما هم در پایان این مطلب نگاهی تازه به لبنان پیدا می کنید و شما هم به سفر به لبنان مشتاق می شوید.

    دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان

    شهر بیروت

    بیروت علاوه بر اینکه پایتخت لبنان است و خیلی از اماکن تفریحی لبنان را در خود جای داده است، یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان هم هست! باستان شناسان می گویند که در یکی از مدارک کتبی که در مصر باستان یافت شده، به شهر بیروت اشاراتی شده است. این یعنی بیروت حداقل 5000 سال قدمت دارد. با این حساب می توانیم بگوییم که شما با هر سلیقه ای می توانید اقامت خوبی را در بیروت سپری کنید. چراکه در بیروت هم جاذبه های گردشگری و ساختمان های مدرن وجود دارد و هم اماکن تاریخی ارزشمندی برای بازدید دارد. علاوه بر این ها، بیروت موزه های بی نظیری هم دارد. نکته دیگری که باعث جذابیت بیروت می شود، این است که شما با سفر به بیروت در تور لبنان می توانید از سواحل بیروت نیز نهایت استفاده را ببرید و یک سفر چند جانبه و به یادماندنی را در بیروت در تور لبنان تجربه کنید.

    شهر باستانی جبیل لبنان (شهر باستانی بیبلوس لبنان)

    شهر باستانی جیبل لبنان یک شهر تاریخی است که در ابتدا در دوران پیش از تاریخ، یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده است. اما بعدها، فنیقی ها، یونانیان، رومیان و بیزانسیان در آن سکونت گزیده اند و این دهکده کوچک را به یک شهر مهم و تاریخی تبدیل کرده اند. قسمت جالب ماجرا این است که هنوز که هنوزه شما می توانید با بازدید از شهر باستانی جیبل لبنان، نشانه هایی از این تمدن ها را با چشم خودتان ببینید. این شهر باستانی در فاصله 40 کیلومتری بیروت واقع شده است و هر کسی می تواند در تور بیروت از این شهر هم بازدید داشته باشد.

    شهر بیروت

    مجسمه بانوی مقدس ما در لبنان (مجسمه بانوی لبنان)

    مجسمه بانوی مقدس ما روی یک تپه در نزدیکی شهر حریصا واقع شده است. این مجسمه از مریم مقدس روی بنایی واقع شده است که با نام کلیسای بانوی مقدس ما و همین طور کلیسای سیده لبنان شناخته می شود. این مکان در لبنان برای مسحیان از نظر مذهبی جای بسیار ارزشمند و مقدسی محسوب می شود و حتی مسلمانان هم برای آن احترام ویژه ای قائلند. جالب است بدانید که محل قرارگیری مجسمه بانوی مقدس را به عنوان مکان صلح لبنان می شناسند. گفتنی است که قدمت این مجسمه به سال 1907 میلادی بر می گردد و ورزنش بیش از 10 تن و ارتفاعش بیش از 8 متر است. 

    مجسمه بانوی مقدس ما در لبنان (مجسمه بانوی لبنان)

    شهر باستانی انجار لبنان

    انجار اخیرا به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لبنان تبدیل شده است و توجه توریستان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. این شهر جایی بوده که توسط یکی از خلفای سلسله اموی در قرن 8 میلادی ساخته شده است. اما به نظر می رسد که این شهر فقط در همان اوایل یک شهر پررونق بوده و خیلی زود شکوه خودش را از دست داده است و مردم بعد از شکست هایی که در نبردهای مختلف خوردند، این شهر را ترک کردند و آن را به حال خودش رها کردند. همین مساله باعث شد که انجار به یک شهر ویرانه تبدیل شود. اما با این حال، هنوز که هنوزه توریستان از بازدید از آن استقبال می کنند و دلیل این مساله هم این است که در انجار ویرانه هایی الز ساختمان ها، ستون ها و حتی مغازه هایی از آن دوران وجود دارد که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارند. به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر شما هم به بازدید از اماکن تاریخی لبنان علاقه دارید، حتما از انجار که در فاصله 50 کیلومتری جنوب غرب بعلبک واقع شده، دیدن کنید.

    شهر باستانی جبیل لبنان (شهر باستانی بیبلوس لبنان)

    صخره های روشه در لبنان (صخره های کبوتر لبنان)

    همان طور که گفتیم، کشور لبنان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها صخره های روشه لبنان است. صخره های روشه لبنان یا همان صخره های کبوتر لبنان، صخره هایی هستند که در یک منطقه به نام روشه در نزدیکی بیروت واقع شده اند. این صخره ها که در فاصله کمی از ساحل و درون دریا قرار گرفته اند، به یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی لبنان تبدیل شده اند و توریستان زیادی در سال از آن ها بازدید می کنند تا زیبایی و عظمت دریا را در کنار این صخره های معروف تماشا کنند.
    برای رزرو تور ارزان لبنان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس می گیرید.

    صخره های روشه در لبنان (صخره های کبوتر لبنان)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW