021-88507190

عجیب ترین سنت ها، آداب و رسوم و جشنواره های اروپا

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 25 خرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با آداب و رسوم، سنت ها و جشنواره های اروپایی بسیار جالب خواهد بود. برای آشنایی با عجیب ترین سنت ها، آداب و رسوم و فستیوال های اروپایی این مطلب را از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین سنت ها، آداب و رسوم و جشنواره های اروپا را بشناسید

    شما چه اندازه قاره اروپا را می شناسید؟ چقدر با فرهنگ ها، سنت ها، آداب و رسوم و جشنواره های اروپایی آشنایی دارید؟ اگر دوست دارید که با عجیب ترین سنت ها، آداب و رسوم اروپا و فستیوال های اروپایی آشنا شوید، در ادامه مطلب  همراهمان باشید. ما امروز می خواهیم به گوشه کنار اروپا سر بزنیم و ببینیم که مردمان کدامیک از کشورهای اروپایی، عجیب ترین فرهنگ ها، سنت ها و آداب و رسوم را دارند؟

    عجیب ترین سنت ها

    فستیوال توماتینا در اسپانیا

    فستیوال توماتینا که با نام جشنواره گوجه اسپانیا نیز شناخته می شود، یکی از عجیب و غریب ترین و شاید یکی از معروف ترین و خاص ترین جشنواره های اروپاست. توماتینا همان جشنواره ای است که مردم در آن با شوخی و خنده به همدیگر گوچه پرتاب می کنند و بدین شکل بزرگترین جنگ گوجه ای دنیا را در اسپانیا برپا می کنند. این جشنواره که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست بررگزار می شود، یکی از خاص ترین برنامه های تفریحی تابستانی در اسپانیا محسوب می شود و شرکت در آن لطف خاص خودش را دارد.

     
    فستیوال توماتینا در اسپانیا

    شنا در رودخانه دانوب در رومانی

    شما چقدر رومانی را می شناسید؟ آیا این را می دانید که مردم رومانی در فصل زمستان در رودخانه دانوب شنا می کنند و یک مسابقه به نام دانوب برگزار می کنند؟ آیا این را می دانید که این جشنواره را کلیسای ارتودوکس راه اندازی کرده است؟ اگر نه، اجازه دهید که این جشنواره را به شما معرفی کنیم! ماجرای این مسابقه عجیب در اروپا از این قرار است که در ابتدای آن یک صلیب را داخل رودخانه دانوب می اندازند و بعد هزاران مرد داخل آب رودخانه دانوب شیرجه می زنند و سعی می کنند که آن صلیب را پیدا کنند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که این مسابقه در زمانی انجام می شود که هوا بسیار سرد است و شرکت کنندگان مجبورند که در آب یخ زده دانوب شنا کنند و اعتقاد هم بر این است که هر کسی که اول از همه آن صلیب را پیدا کند، در کل سال پیش رو خوش شانسی می آورد!

    ویپینگ ماندی در جمهوری چک

    ویپینگ ماندی یا دوشنبه شلاق زنی، نام سنت بسیار عجیبی است که در جمهوری چک برپا می شود. شاید بتوان گفت که این جشنواره عجیبب ترین و حتی بی رحمانه ترین سنت اروپایی است! در طول مراسم ویپینگ ماندی که در زمان عید پاک برگزار می شود، با شاخه های بید به زنان شلاق زده می شود! قسمت عجیب ماجرا اینجاست که زنان باید بابت این شلاق خوردن به مردان جایزه بدهند! در واقع آن ها در حین اینکه شلاق می خورند، به پسران تخم مرغ رنگ شده و به مردانه نوشیدنی سنتی هدیه می دهند! شاید به نظر بی رحمانه برسد، اما خود مردم بومی جمهوری چک معتقدند که این مراسم به باروری و نشاط زنان کمک می کند! عجیب است! این را قبول داریم!

    ویپینگ ماندی در جمهوری چک

    قهرمانی حمل همسر در فنلاند

    همان طور که نام این سنت عجیب است، خودش هم عجیب و غریب است. ماجرا از این قرار است که در مسابقات حمل همسر که یکی از محبوب ترین مسابقات ورزشی فلنلاندی محسوب می شود، مردان باید با قوانین مشخص، همسران خود را حمل کنند و از موانع مختلف عبور کنند. هر کسی که زودتر بتواند از این موانع عبور کند، برنده این مسابقه اعلام می شود! تماشای این مسابقه به اندازه شرکت در آن تجربه جذاب، هیجان انگیز و متفاوتی است و شاید به همین خاطر باشد که از آن به عنوان یکی از خاص ترین مسابقات اروپایی یاد می شود.

    سیاه کردن عروس در اسکاتلند

    تصور شما درباره مراسم عروسی چیست؟ شاید شما هم به این فکر کنید که در همه جای دنیا، عروس برای مراسم عروسی حسابی به خودش می رسد، زیباترین لباس را به تن می کند و خودش را برای یک شب به یادماندنی آماده می کند. شاید به این فکر کنید که در همه کشورهای دنیا، به عروس رسیدگی می شود. اما واقعیت این است که در اسکاتلند، عروس را سیاه می کنند و او را غرق گل و لای، سس و شیر فاسد می کنند و ظاهر او را به هم می زنند! قسمت عجیب ماجرا اینجاست که مردم اسکاتلند بر این باورند که عروسی که بتواند با این رفتار کنار بیاید، بعدا در طول زندگی نیز با مشکلات کنار می آید و زندگی شاد و رضایت بخشی خواهد داشت!

    برای رزرو تور ارزان اروپا و اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس گردشگری مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اروپا بیشتر بخوانید:

    عجیب ترین جاهای دیدنی اروپا

    حقایق جالب درباره اروپا

    زیباترین جزایر اروپا کدامند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW