021-88507190

فستیوال هیجان انگیز آب در تایلند

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 31 خرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در تایلند فرهنگ های گوناگونی وجود دارد که باعث شده است که در هر ماه جشنی برگزار شود. در ماه آپریل، Songkran یا همان جشن آّب که به عنوان سال جدید تایلندی شناخته می شود، جشن گرفته می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
    امروز می خواهیم در مورد فستیوال هیجان انگیز آب تایلند با شما صحبت کنیم.فستیوالی که اگر در آن شرکت کنید،روزتان پر از شادابی و نشاط می شود و خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن خود ثبت می کنید.
    در تایلند فرهنگ های گوناگونی وجود دارد که باعث شده است که در هر ماه جشنی برگزار شود.
    در ماه آپریل، Songkran یا همان جشن آّب که به عنوان سال جدید تایلندی شناخته می شود، جشن گرفته می شود. سالانه مردم بسیاری از سرتاسر دنیا در این تاریخ با تور تایلند به این مکان زیبا سفر می کنند تا بتوانند در این فستیوال شرکت نمایند و از آن لذت ببرند.
    جشن آب تایلند معانی نیک خواهی، عشق، شفقت و قدردانی را در بر دارد و از آّب به عنوان یک سمبل برای بیان این معانی استفاده می شود.
    این فستیوال از 13 تا 15 آپریل هر سال برگزار می شود.

    اولین روز به نام Maha Songran یا Grand Songkran شناخته می شود. دولت تایلند این فستیوال را به عنوان یک تعطیلات عمومی اعلام کرده است تا مردم بتوانند در جشن آب شرکت کنند.

    3 قانون مهم برای شرکت در جشن آب تایلند:
    بعد از غروب خورشید به کسی آّب نپاشید. شما مردمی را می بینید که این کار را انجام می دهند ولی این کار اشتباه است.
    به راهب ها، خانم های باردار و یا کودکان آّب نپاشید.
    به هیچ عنوان تیشرت خود را به دلیل خیس شدن از تن درنیاورید! در فستیوال سال 2016 یک مرد انگلیسی به این دلیل دستگیر شد.

    فستیوال هیجان انگیز آب در تایلند

    نکاتی برای لذت بردن از جشنواره آب تایلند:
    شما خیلی خیس می شوید، خیلی خیس! در واقع اگر از هتل خود خارج شوید، انتظار نداشته باشید که در طول ساعت های روشن روز خشک بمانید.
    فقط راهب ها، شاه و خانم های باردار از آّب پاشی شدن معاف هستند.
    مهم نیست که چقدر تقاضا کنید یا به چه اندازه وسیله در دست دارید. به محض این که از اتاق خود خارج شوید، ممکن است به وسیله کارکنان هتل با آّب مورد حمله قرار بگیرید!
    اگر دوربین و تلفنتان ضد آّب نیست، آن ها را در هتل بگذارید.

    فستیوال هیجان انگیز آب در تایلند

    ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی به زودی تکمیل می شود. شما باید خیلی زود بیدار شوید تا بتوانید یک جای خوب نزدیک مراسم پیدا کنید.
    سعی کنید از موتورسیکلت استفاده نکنید، چراکه آمار تصادف در این روز در تایلند بسیار زیاد است.
    یک راه و رسم سنتی برای تبریک یا برقراری صلح بعد از اینکه به یک نفر آّب پاشی کردید، تبریک سال نو است! پس بهتر است این جمله را به زبان تایلندی یاد بگیرید. Sah-Wah-Dee pe mai در زبان تایلندی به معنی "سال نو مبارک" است.

    رسم های دیگر جشنواره آب تایلند:
    در حینی که همه افراد به هم آب می پاشند، تعداد کمی از محلی ها ممکن است پودر سفید یا خمیر مانندی را به لباس شما بمالند که به اعتقادشان، بدشانسی و بدیمنی را از شما دور می کند. به هر حال نگران نباشید، خمیر درآب حل می شود و بعد از شستشو اثری از آن بر روی لباستان باقی نمی ماند.
    یک رسم قدیمی دیگر این است که نخ های مبارک و مقدس را بر روی مچ دست مردم گره می زنند.
    اگر کسی با یک نخ به شما نزدیک شد، مچ دستتان را به صورتی که کف دستتان رو به آسمان است، جلو بیاورید تا دستنبند را به مچ دستتان گره بزند و یک تشکر کوتاه کنید.
    رسم این است که آن ها را در دستتان نگه دارید تا خود به خود پاره شود و یا خودش از دستان بیفتد. اگر در دستتان خیلی کثیف شد، تلاش کنید تا به جای پاره کردن دستبند، گره آن را باز کنید. (شما نمی خواهید که خوش شانسی را ببرید!)

    پوشیدن لباس های رنگارنگ هم یک رسم در طول جشن آب تایلند است. توریست ها و مردم محلی معمولا لباس هایی با رنگ های روشن و یا تیشرت گلدار مخصوص این جشن را می پوشند که شما می توانید به راحتی تعداد زیادی از این لباس ها را در تایلند با قیمت ارزان پیدا کنید. این فستیوال هیجان انگیز و بسیار جالب و زیبا یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می رود و گردشگران و توریست ها زمان سفر خود را طوری برنامه ریزی می کنند که در این تاریخ در تایلند باشند ، حداقل برای یکبار در سفررهایشان به تایلند ، بتوانند از این فستیوال دیدن کنند و در آن شرکت داشته باشند .

    امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. برای رزرواسیون آنلاین بلیط ارزان تایلند به سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز رفته و از خدمات غیر حضوری آن استفاده نمایید .

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW