021-88507190

چه زمانی به ترکیه سفر کنیم تا بیشتر لذت ببریم؟

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ما در این مقاله می خواهیم بهترین زمان سفر به ترکیه را برایتان توضیح دهیم،با ما همراه باشید! ترکیه بسیار نزدیک ایران است ، از این رو، حتی با خرید یک بلیط ارزان می توانید به شهرهای زیبای این کشور رفته و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.
    خوب طبیعتا هر کسی برای سفر رفتن به کشورهای مختلف دنیا، به دنبال علاقه مندی ها و تفریحات خود می گردد. ما در این مقاله، علاقه مندی های شما را هم لحاظ کرده ایم و سعی کرده ایم که با توجه به علایق مختلف، این مقاله را نگارش کنیم.کشور ترکیه در هر فصلی تماشایی و منحصر به فرد است، اما اگر شما آب وهوای گرم را دوست ندارید فصل بهار را انتخاب کنید. فروردین و اردیبهشت و خرداد ماه هایی هستند که شما می توانید تعطیلات آسوده و بی نظیری را در ترکیه تجربه کنید.
    همچنین در پاییز هم می توانید این حس و حال را داشته باشید. 
    تیر و مرداد ماه های پرطرفدار و پر جنب و جوش ساحل های مدیترانه هستند، جایی که شما می توانید زیباترین ساحل ها را با آب آرام و تمیز مشاهده کنید.
    در طول تابستان درجه آب بین 24 تا 28 درجه سانتیگراد است و تفریحات آبی مثل گشت زدن با قایق و جت اسکی و یا حتی آفتاب گرفتن و بازی در ساحل های زیبای مدیترانه هیجان انگیز و پرطرفدار هستند.
    در جریان باشید که تفریحات آبی فقط تا ماه های مهر و آبان در دسترس و قابل استفاده هستند.

    چه زمانی به ترکیه سفر کنیم تا بیشتر لذت ببریم؟

    دوستانی که علاقه مند به آثار تاریخی و خانه های قدیمی هستند می توانند به کاپادوکیا سفر کنند. در کاپادوکیا می توانید بالن سوار شوید و لذت ببرید. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در تابستان برای این تفریح مراجعه کنید. چون در پاییز و زمستان ممکن است به دلیل بادهای شدید نتوانید از بالن سواری لذت ببرید.

    اگر طرفدار اسکی کردن هستید، می توانید به پیست های اسکی Erciyes، Uludug، Palandoken و Kartalkaya سر بزنید. بهترین کیفیت برف برای اسکی در ماه های دی، بهمن و اسفند می باشد.
    اگر برنامه ریزی شما برای سفر به ترکیه برای بازدید از دریای سیاه استانبول است حواستان باشد که این ناحیه از ترکیه در فصل پاییز و زمستان بسیار بارانی است، پس بهترین گزینه برای بازدید از دریای سیاه فصل تابستان است. زمانی که داخل شهرها هنوز بسیار گرم است، شما می توانید از هوای تازه و خنک در فلات های مرتفع لذت ببرید. در این مکان ها فستیوال های سنتی نیز اجرا می شوند. بهترین مکان ها برای دیدن در این ناحیه فلات آیدر، دریاچه اوزون، دریاچه کارا و آثار باستانی سانتا وتجربه قایق سواری در رودخانه فیرتینا می باشد.

    قسمت جنوبی ترکیه گرم ترین ناحیه تابستانی است، بنابراین بهتر است در فصل بهار به این مناطق بروید. معروف ترین شهرهای این ناحیه، Urfa،  Gaziantep، Antakya و  Mardin
    می باشد.
    ساحل مدیترانه ای گرم و مطبوع است و همیشه حتی در زمستان هوای ملایمی دارد، ولی ممکن است بارانی باشد. جذاب ترین قسمت های این ناحیه از ترکیه، آنتالیا و شهرهای کوچک اطراف آن است که در این ناحیه تعداد بی شماری هتل و استراحتگاه برای تعطیلات و خوش گذرانی وجود دارد.

    چه زمانی به ترکیه سفر کنیم تا بیشتر لذت ببریم؟

     
    قسمت شرقی ترکیه آب و هوای قاره ای (زمستان بسیار سرد و تابستان بسیار گرم) دارد. بنابراین اگر شما دوست دارید که اسکی را تجربه کنید، پیست اسکی ارزروم یک انتخاب خوب در زمستان خواهد بود. چرا که در این ناحیه در فصل زمستان، برف سنگینی می بارد. از قسمت های مشهور این ناحیه هم به دریاچه وان می توان اشاره کرد.
    بهتراست بدانید که ساحل های آسیایی مانند فتحیه، بدروم، کوش آداسی و آیوالیک در تابستان هوای بسیار گرم و در زمستان هوای مطبوعی دارد.

    امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما برای انتخاب زمان مناسب برای سفر به ترکیه کارآمد بوده باشد.
    پیشنهاد مهر پرواز در این هفته تور استانبول است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW