021-88507190

در خیابان استقلال شهر استانبول چه خبر است؟!

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 16 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیلی از مردم رابطه دوستانه ای با شلوغی همیشگی خیابان استقلال دارند. این خیابان از میدان تکسیم تا برج گالاتا امتداد دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خیابان استقلال مرکز توریستی و قلب شهر استانبول
    خیابان استقلال استانبول در ترکیه،یکی از معروفت‌ترین مقصدهای گردشگری این شهر است که تجربه‌ای تکرار نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.اگر با تور استانبول به این شهر سفر کردید حتما به این قسمت شهر سر بزنید.خیابان استقلال هم مرکز محلی و هم مرکز توریستی استانبول است.این خیابان قلب شهر استانبول می باشد.
    خیابان استقلال( ایستیکلال کادسی) (Istiklal Caddesi)
    خیلی از مردم رابطه دوستانه ای با شلوغی همیشگی خیابان استقلال دارند. این خیابان از میدان تکسیم تا برج گالاتا امتداد دارد.اگرچه خیابان استقلال قلب تپنده شهر استانبول است، 3 میلیون مردم که هر روزه از آن عبور می کنند می توانند عبور از خیابان را به یک چالش تبدیل کنند! با این حال این خیابان به تنهایی به عنوان یک مدل کوچک شده استانبول به شمار می رود و اگرچه مراکز خرید و فست فودهای مدرن در حال توسعه در این خیابان هستند، اما هنوز استانبول قدیم هم در این خیابان دیده می شود.

    خیابان استقلال مرکز توریستی و قلب شهر استانبول

    چه چیزهایی در خیابان استقلال برای دیدن وجود دارد؟
    در کنار مراکز خرید متعدد خیابان استقلال، تعداد زیادی جاذبه گردشگری دیگر نیز در این خیابان وجود دارد. از سینماهای تاریخی (مثل اطلس و بیوگلو)، پاساژهای تاریخی (مثل هازوپولو، سوریه و چیچک) ، کلیساها (مثل آنتونیه و سانتا ماریا)، ساختمان های کنسولگری و گالری های خلاقانه هنری (مثل سالت بیوگلو وآرتر) حتما دیدن کنید.همچنین معماری های سبک آرت نوو و نئو کلاسیک قرن  19 که در این خیابان وجود دارند، قابل ستایشند.
    چطور خیابان استقلال ترکیه مشهور شد؟
    این خیابان به عنوان خیابان بزرگ (Cadde-i Kebir )در زمان عثمانی مشهور بود. وقتی جمعیت روشن فکران را به خود جذب کرد، بعدتر ها به مکانی برای قدم زدن لوانتین های فرانسوی تبدیل شد و به آن در زبان فرانسوی  (Grand Rue de Pera) می گفتند. نام این خیابان پس از ایجاد جمهوری ترکیه به خیابان استقلال تغییر یافت.
    چه چیز راجع به تکسیم خیلی خاص است؟
    میدان مغناطیسی در نقطه انتهایی درشمال خیابان استقلال، میدان تکسیم است، جایی که همیشه خبرساز بوده است و به عنوان سایت بسیاری از تظاهرات و اعتراضات مخصوصا اعتراضات در سال 2013 بوده است. درون این میدان مجسمه آتاتورک، موسس جمهوری ترکیه را ساخته اند و یک نقطه سمبلیک برای خیلی از مردم به شمار می آید.

    خیابان استقلال مرکز توریستی و قلب شهر استانبول

    مغازه های قدیمی خیابان استقلال کدام ها هستند؟
    متاسفانه به دلیل اجاره های گران و توسعه شگرف، بعضی از قدیمی ترین مغازه هایی که در این خیابان وجود دارند را مجبور به خارج شدن از این خیابان می کند و وقتی شما خیابان استقلال را با عکس های قدیمی آن مقایسه می کنید متوجه می شوید که تغییر آن به چه اندازه بوده است. همچنین این خیابان سینمای تاریخی خود، Emek و İnci Patisseriei ، داروخانه ربول (Rebul) و مغازه های Robinson Crusoe  را از دست داده است که همگی مجبور به بستن مغازه و یا نقل مکان در سال های اخیر شده اند. یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین  مغازه های کیک های فرانسوی به نام مارکیز هنوز هم دکوراسیون جذاب خود به سبک آرت نوو و همین طور 2 پنل دیواری که در فرانسه ساخته شده است را حفظ کرده است، اما هم اکنون به عنوان رستوران فست فود فعالیت می کند.
    در خیابان استقلال کجا غذا بخوریم؟
    تنوع غذایی در این خیابان بسیار زیاد است، از غذاهای خیابانی ارزان مثل گوشت خوک، سیمیتز و پیلاف (برنج با گوشت یا مرغ) گرفته تا برخی از بهترین رستوران های استانبول مثل ینی لوکانتا و ایس 9 در این خیابان زیبا یافت می شوند.
    زندگی شبانه در خیابان استقلال چگونه است؟
    بیوگلو (منطقه ای اطراف استقلال) هیچ وقت نمی خوابد و بهترین مکان برای گذراندن زمانی عالی در شب های استانبول است. از کافه های پشت بام گرفته تا تکنوهای زیر زمینی و موسیقی های محلی زنده همگی در این محله وجود دارند. کافه های مورد علاقه ما Alex's place،  Propaganda و Münferit می باشد. اما می توانید بیرون بمانید و از موزیک هایی که به وسیله نوازندگان خیابانی اجرا می شوند لذت ببرید.

    خیابان استقلال مرکز توریستی و قلب شهر استانبول

    آیا هتلی در خیابان استقلال یافت می شود؟
    تعداد زیادی هتل خوب در این خیابان وجود دارد اما از آن جایی که این خیابان به نظر خیلی از مردم برای اقامت خیلی شلوغ است، بهترین هتل هایی که در محل های اطراف خیابان استقلال وجود دارند، Pera Palace Jumeirah، Tom Tom Suites و Adahan Istanbul برای اقامتتان بسیار مناسبند.
    چگونه می توان به خیابان استقلال رفت؟
    می توانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید و به میدان تاکسیم بروید و از آن پایین بیایید و در خیابان قدم بزنید یا می توانید از تراموا استفاده کنید و به کاراکوی بروید و از آن جا می توانید سوار کابین های زیر زمینی شوید ویا از تپه بالا روید و از برج گالاتا بگذرید تا به میدان تونل برسید و بعدش از آن جا بالا بروید تا به خیابان استقلال برسید. یکی از هیجان انگیز ترین راه ها برای دیدن خیابان استقلال این است که سوار تراموای قرمز رنگ جذاب  نوستالژیک شوید و از بالا تا پایین خیابان را تماشا کنید.
    نکات ایمنی برای خیابان استقلال
    مثل هر مرکز شهر دیگری، وقتی این تعداد آدم در یک فضا جمع شده اند، ناگزیر امکان رخ دادن برخی اتفاقات کوچک وجود دارد، اگرچه اکثرا می گویند که در مقایسه با شهرهای دیگر این مسئله در این خیابان استقلال کمتر رخ می دهد . اما به هرحال بهتر است که وسایل همراهتان را جایی قرار دهید که بتوانید آن ها را ببینید و شب ها تنها به محل اقامتتان برنگردید.


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW