021-88507190

چگونه از تاکسی در استانبول استفاده کنیم؟

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 23 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    توصیه‌های رفت‌وآمد در استانبول
    گرفتن یک تاکسی در ترکیه می تواند یک تجربه غافلگیر کننده و ناگوار برای یک توریست باشد و ممکن است با راننده ای برخورد کنید که بخواهد از شما پول گزافی دریافت کند.آژانس هواپیمایی مهرپرواز امیدوار است که این مقاله بتواند به شما کمک کند و پاسخ برخی از سوالاتتان راجع به تاکسی های ترکیه به ویژه استانبول را بدهد.اگر تور استانبول را انتخاب کرده اید کسب اطلاعات در مورد این شهر به آرامش و آسایش خیال شما کمک بسیاری خواهد کرد! چنانچه تور استانبول مقصد سفرتان است، این مطلب می تواند به شما کمک کند.
    چه چیزهایی را راجع به تاکسی های ترکیه باید بدانید؟!
    همه تاکسی های زرد، کیلومتر سنج دارند که به طور استاندارد نرخ آن  با 3.20 TL آغاز می شود و برای هر کیلومتر 2 TL اضافه تر باید پرداخت کنید.
    حواستان باشد که برای شب ها نباید مبلغ بیشتری پرداخت کنید چراکه در گذشته سر این مسئله از بسیاری تورسیت ها کلاه برداری شده بود و امروزه در ترکیه چنین قانونی وجود ندارد. قیمت ها در روز و در شب مشابه هستند و اصلا مهم نیست چه ساعتی از شبانه روز تاکسی می گیرید، در هر صورت مبلغ یکسانی پرداخت کنید.
    طبق قانون، تاکسی ها باید از کیلومتر سنج استفاده کنند اما خیلی از راننده ها این کار را انجام نمی دهند. با گفتن کلمه “taksimetreh” از آن ها بخواهید که کیلومتر سنج را روشن کنند تا مجبور نشوید مبلغ بیشتری به آن ها بپردازید.

    تصویری از یک تاکسی

    مطمئن شوید که کیلومتر سنج کار می کند و اگر گفتند که کیلومتر سنجشان خراب است، هیچ عذری را نپذیرید!
    گاهی وقت ها کیلومتر سنج پشت دنده پنهان شده است. ممکن است نیاز باشد که کمی به جلو خم شوید تا آن را چک کیند و یا حتی از انعکاس شیشه در جلویی ماشین استفاده کنید تا مطمئن شوید که کیلومتر سنج هنوز هم کار می کند.
    حتما کرایه تاکسی را به لیر پرداخت کنید. چراکه اگر با ارز دیگری آن را پرداخت کنید برایتان گران تر تمام می شود.
    سعی کنید که به راننده پول خرد بدهید. اگر پولتان خرد نیست حتما قبل از سوار شدن با راننده هماهنگ کنید. چون ممکن است بقیه پول را به شما پرداخت نکنند.
    از آن جایی که نرخ تاکسی ها بر اساس کیلومتر سنج است، ممکن است راه را دور کنند تا پول بیشتری از شما دریافت کند، پس فکر خوبیست که یک نقشه همراهتان داشته باشید. همچنین شماره هتل را همراه خود داشته باشید تا اگر راننده راه هتل را گم کرد، با پذیرش هتل تماس بگیرید و آدرس را بپرسید.
    راه حل آسان این است که در تلفن همراهتان گوگل مپ را نصب کنید تا ببینید راننده از چه مسیری شما را می برد و اگر فکر کردید که راه را اشتباه می رود، به او تذکر دهید.

    توصیه‌های رفت‌وآمد در استانبول

    تاکسی ها در ترکیه و مخصوصا استانبول
    شما فقط باید از تاکسی های زرد رنگ استفاده کنید. البته ترانسفر خود هتل مسئله دیگری است. ممکن است که یک نفر به سمتتان بیاید و به شما پیشنهاد بدهد که سوار تاکسیش شوید. پیشنهادش را قبول نکنید. مهم نیست که چقدر این غریبه ها با شما صمیمانه صحبت کنند. به هر حال فقط باید یک تاکسی زرد رنگ بگیرید چون ممکن است که تاکسی های دیگر سرتان کلاه بگذارند.
    متاسفانه حتی تاکسی های زرد رنگ ممکن است که کمربند نداشته باشند. از آن جایی که بعضی از تاکسی ها در ترکیه مثل رانندگان فرمول 1(ناشیانه) رانندگی می کنند، بودن کمربند در تاکسی ها بسیار مهم است. پس بهتر است از بودن کمربند در تاکسی که سوار می شوید مطمئن شوید.
    از راننده تاکسی در استانبول نمی توانید انتظار داشته باشید که با شما به زبان انگلیسی صحبت کند. پس نوشتن آدرس ونام مقصدتان روی یک تکه کاغذ ایده خوبی است. ترکیه ای ها به راننده انعام نمی دهند. اما ممکن است از شما انتظار انعام زیاد داشته باشند. اگر به شما برای حمل چمدانتان کمک  کردند یا از خدماتشان راضی بودید انعام پرداخت کنید اما این مسئله اجباری نیست و اگر احساس کردید که تجربه خوبی در تاکسیش نداشتید آن را پرداخت نکنید.

    شما می توانید اپلیکشن BiTaksi را در تلفن همراهتان نصب کنید. با این اپلیکیشن می توانید نزدیک ترین تاکسی ها را ببینید و یک تاکسی بگیرید. همه این تاکسی ها توسط شرکت استخدام شده اند . از طرفی استفاده از این اپلیکیشن ساده است و می توانید به راحتی تاکسی بگیرید و نگران آن نباشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW