021-88507190

شاخ طلایی استانبول

گردشگری مهرپرواز 02 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شاخ طلایی استانبول یا Golden Horn یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استانبول است که با چشم اندازی فوق‌العاده، قسمت اروپایی استانبول را به دو بخش تقسیم می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر تاریخی و زیبا است. این آبراه که توسط دو رود پر می‌شود، با چشم اندازی فوق‌العاده، پیش چشم گردشگران قرار دارد. شاخ طلایی، راه اصلی دسترسی به تنگه بسفر است و قسمت اروپایی استانبول را به دو بخش تقسیم می‌کند.

    در این مقاله به معرفی شاخ طلایی استانبول و علت نامگذاری آن، پل های موجود در این منطقه و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن می پردازیم. اگر می‌خواهید با شاخ طلایی بیشتر آشنا شوید، مطالعه مطلب پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

    نمایی از خلیج شاخ طلایی استانبول

    نمایی از خلیج شاخ طلایی استانبول

    معرفی شاخ طلایی استانبول؛ یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

    شاخ طلایی، آبراهی است که به شکل شاخ درآمده و بخش اروپایی استانبول را به دو تکه تقسیم می‌کند. این منطقه در زمان عثمانی و بیزانس، به عنوان لنگرگاه کشتی‌های تجاری و نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت و محل بسیار مهمی بود. در اوایل قرن 16 میلادی،‌ قرار شد پلی به طراحی لئوناردو داوینچی در شاخ طلایی احداث شود؛ اما پروژه ساخت آن نیمه تمام ماند. این پل 240متر طول، 8متر عرض و 24متر ارتفاع داشت.

    این شاخ با دیدنی‌های فراوان خود، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. این منطقه به دلیل چشم‌انداز فوق العاده‌ای که دارد، در فصل بهار و تابستان بیشترین تعداد گردشگر را در تور استانبول به خود جذب می‌کند.

    شاخ طلایی استانبول

    پل شاخ طلایی استانبول

    علت نام گذاری شاخ طلایی استانبول چیست؟

    دلایل متعددی برای نام گذاری شاخ طلایی استانبول مطرح شده است که دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم. بر اساس برخی افسانه‌ها، مردم در زمان فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها، کلیه طلاهای خود را داخل خلیج انداخته‌اند تا از گزد دشمن در امان باشند؛ به همین دلیل نیز آب خلیج به رنگ طلایی درآمده است. برخی دیگر هم دلیل نام گذاری شاخ طلایی را طلایی شدن این شاخ در زمان غروب آفتاب می‌دانند. غروب خورشید، بهترین زمان برای بازدید از شاخ طلایی است؛ زیرا زیبایی آن در این زمان، دوچندان می‌شود.


    منظره غروب در شاخ طلایی استانبول

    منظره غروب در شاخ طلایی استانبول

    چه پل‌هایی در منطقه خلیج شاخ طلایی موجود هستند؟

    شاخ طلایی از تنگه بسفر شروع و به دریای مرمره ختم می‌شود. در گذشته مردم برای عبور از این آبراه از قایق استفاده می‌کردند و مشکلات بسیاری داشتند؛ اما با ساخت پل گالاتا بین دو محله کاراکوی و امینونو، این مشکلات برطرف شد. تاریخچه ساخت پل گالاتا به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد و در طول این سال‌ها بارها مورد بازسازی قرار گرفته است.

    دومین پلی که روی شاخ طلایی احداث شد، بسفر نام دارد. این پل به عنوان اولین رابط بین اروپا و آسیا در استانبول، در سال 1973 در حضور سلطان عبدالمجید افتتاح شد. پس از وقوع کودتای ترکیه در سال 2016، نام این پل به شهدای مارس تغییر پیدا کرد. 8 خط ماشین‌رو و 2 خط متروبوس از روی این پل عبور می کنند.

    سومین پل در سال 1988 و با حضور رییس جمهور ترکیه افتتاح شد. کلیه این پل‌ها ماشین‌رو هستند و از پل چهارم به نام گلدن بریج برای عبور مترو استفاده می‌شود.

    جاهای دیدنی اطراف شاخ طلایی استانبول

    جاهای دیدنی اطراف شاخ طلایی استانبول

    آشنایی با جاهای دیدنی اطراف شاخ طلایی استانبول

    شهر استانبول تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد و همچنین به عنوان یکی از شهرهای مدرن در دنیا شناخته می‌شود. جاذبه‌های تاریخی و اماکن دیدنی این شهر در همه نقاط آن پراکنده شده‌اند. تعدادی از این جاذبه‌ها نیز در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارند. ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، کاخ توپکاپی، مسجد نور اوسط، باغ‌های گل و مرکز خرید اکسپرس از جمله جاهای دیدنی در اطراف شاخ طلایی هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

    بسیاری از افراد، کافه‌ها و رستوران‌های مجاور شاخص طلایی استانبول را انتخاب می‌کنند تا زمان غروب خورشید از منظره خیره‌کننده آن لذت ببرند.

    همچنین در صورتی که قصد سفر به استانبول در تابستان را دارید، توصیه می کنیم با رزرو پکیج تور استانبول تابستان هزینه های خود را کاهش دهید.

    بازدید از استانبول زیبا، با خرید تورهای مهرپرواز

    شاخ طلایی استانبول، با چشم انداز فوق العاده‌ای که دارد، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در استانبول شناخته می‌شود. این منطقه، با پل‌های معروف و دیدنی‌های اطراف خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد.

    برای بازدید از این منطقه زیبا، کافی است بلیط استانبول را همین حالا از طریق سایت مهرپرواز خریداری کنید. بهترین تورهای داخلی و خارجی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فقط در همین سایت پیدا خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با خدمات آژانس مسافرتی مهرپرواز، وارد صفحه اصلی سایت شوید و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW