021-88507190

جاذبه های گردشگری بلگراد

جاذبه های گردشگری بلگراد
 

بلگراد

بلگراد ، پایتخت و بزرگترین شهر در کشور صربستان می باشد . نام بلگراد به معنی شهر سفید است . صربستان یکی از کشور های شبه جزیره بالکان است که بلگراد پایتخت آن ، اخیرا به یکی از مقصد های محبوب و جذاب گردشگری تبدیل شده است . این شهر در محل ریزشگاه و محل تلاقی دو رود دانوب و ساوا قرار دارد .

تاریخچه بلگراد
بلگراد در سال 1521 به دست نیروهای عثمانی اشغال شد و تا سال 1841 جزو امپراطوری عثمانی بود . در سال 1841 در دوران جنگ و نبردهای عثمانی و اتریش ، از ممالک جدا شد و به امپراطوری اتریش -مجارستان پیوست . بعد از متلاشی شدن امپراطوری اخیر در سال 1918 تا 2003 ، بلگراد پایتخت یوگوسلاوی بود .

جغرافیا بلگراد
بلگراد در حد فاصل رودخانه دانوب و ساوا قرار دارد و جمعیت آن به بیش از 1 میلیون و دویست نفر می رسد که با احتساب حومه و اطراف آن ، جمعیتش به 2 میلیون نفر نیز می رسد . بلگراد یکی از بزرگترین شهر های جنوب شرقی اروپا است .
شهر بلگراد که 15 درصد جمعیت صربستان را در خود جای داده است ، حدود 3.6 درصد از مساحت کشور را شامل شده است .
بیشتر ساکنان این شهر از اقوام مجاری هستند که گذشتگان و پیشینیان آنها از قرن ششم میلادی در این نقطه ساکن شده بودند .

مذهب در بلگراد
تنها مسجد بلگراد به جا مانده در شهر بلگراد ، مسجد بایراکلی نام دارد و بزرگترین کلیسای این شهر ، کلیسای سنت ساوا می باشد .

آب و هوای بلگراد
آب و هوا در اینجا سرد نیست و معمولا گرم و معتدل است . بارندگی در بلگراد در تمام طول سال ، حتی خشک ترین ماه سال نیز رخ می دهد . متوسط دما در این شهر 12.3 درجه سانتیگراد است . میانگین بارش سالانه نیز به 663 میلی متر می رسد .
در اکتبر میزان بارش در کمترین حد خود قرار دارد که میانگین آن به 38 میلی متر می رسد و همچنین ژوئن ، ماه پر باران است که میانگین بارش در آن به 84 میلی متر نیز می رسد . با میانگین دمای 22.5 درجه سانتیگراد ، آگوست گرم ترین ماه سال و نیز ژانویه با میانگین دمای 1.1 درجه سانتیگراد ، سردترین ماه سال هستند .
بلگراد آب و هوای معتدل قاره ای و چهار فصل دارد . در این شهر پاییز از بهار طولانی تر است . تعداد روزهایی که دمای هوا به زیر صفر می رسد ، به صورا میانگین 21 روز می باشد.

بهترین زمان برای سفر به بلگراد
بهترین زمان برای سفر به بلگراد ، ماه های تابستانی هستند ، البته که بلگراد در مجموع یک شهر و مقصد چهار فصل است و برای سفر به آنجا در هیچ کدام از ماه های سال محدودیتی وجود ندارد . در ماه مه ، خیابان ها پر از مردمی است که برای گشت و گذار به خیابان ها آمده اند تا از زیبایی های بهار لذت ببرند . رویداد فرهنگی شب موزه ها د راین ماه برگزار می شود و این فرصت بسیار مناسبی برای کسانی است که به بازدید از موزه علاقه دارند . ماه آگوست ، ماه برگزاری فستیوال های متفاوت می باشد . در ماه های اکتبر و نوامبر هم فستیوال های هنر و موسیقی در بلگراد برپا می شوند .

جاذبه های گردشگری بلگراد
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW