021-88507190

جاذبه های گردشگری دهلی

جاذبه های گردشگری دهلی
 دهلی
دهلی دومین کلان شهر بزرگ هند است و دهلی نو ، مرکز این کلان شهر می باشد . این شهر با قدمتی بیشتر از 5000 سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود . این شهر تا امروز 11 بار ویران شده است و مجددا از نو ساخته شده است . دهلی قدیمی ترین منطقه و ناحیه مسکونی جهان به شمار می رود که همیشه تا امروزه مسکونی بوده است . دهلی ترکیبی از زندگی سنتی و مدرن است که در کنار هم و باهم در زندگی روزمره مردم استفاده می شود ، و همچنین این شهر نمادی است از اجتماع مذهب ها ، قومیت ها و فرهنگ های گوناگون .

جغرافیای دهلی
شهر دهلی در ناحیه مرکزی نیمه شمالی هندوستان و در ساحل غربی رود یامونا (جمنا) قرار گرفته است و دارای 239 متر ارتفاع از سطح دریاست . وسعت ناحیه پایتختی ملی دهلی 1483 کیلومتر مربع است که 700 کیلومتر مربع آن ناحیه شهری و 734 کیلومتر مربع آن ناحیه روستایی است و از بزرگترین کلان شهرهای جهان محسوب می شود . ناحیه پایتختی ملی دهلی یا ایالت دهلی که دهلی نو مرکز آن است ، از طرف شرق به ایالت «اوتاپرادش» و از طرف شمال ، غرب و جنوب به ایالت «هاریانا» محدود می شود و کل آن روی جلگه رود گنگ واقع شده است .

آب و هوای دهلی
در مقایسه با سایر مناطق هندوستان ، دهلی ، به داشتن آب و هوای نه چندان مطبوع و مطلوب شهرت دارد . از طرفی گرما و خشکی بیابان های راجستان ، از طرفی سرمای هیمالیا را دارد . بین آوریل تا اکتبر هوا گرم و سوزان است و دمای هوا معمولا بالای 40 درجه سانتی گراد می باشد . در ماه های ژوئیه و اوت ، باران های سیل آسای موسمی می بارد . در ماه های دسامبر و ژانویه دما تا نزدیکی صفر پایین می آید .

زبان مردم دهلی
زبان های رسمی این شهر که مردم با آنها گویش می کنند ، عبارتند از : زبان هندی ، زبان اردو ، زبان انگلیسی ، زبان پنجابی

تاریخ دهلی
از سال 1772 تا 1911 شهر کلکته پایتخت هندوستان بود ولی به دلیل مرکزیت دهلی ، جرج پنجم بریتانیا ، که در دهه 1900 پادشاه هند به شمار می رفت ، پایتخت را از کلکته به دهلی نو منتقل کرد .
این شهر دارای 5000 سال قدمت است و آثار دوران تمدن «موهنجو دارو» یا دره «رود سند» در آن یافت شده است . دهلی اولین پایتخت حکومت مسلمانان از قرن 12 تا 19 میلادی بوده است و طی قرون متمادی ، جنگ ها و ویرانی های فراوانی را به خود دیده است که از مهمترین آنها ، حمله تیمور و نادرشاه به این شهر را می توان نام برد . تخت طاووس و الماس مشهور دریای نور از غنائم با ارزشی است که از این شهر به ایران منتقل شده است . اولین جنگ برای استقلال سرزمین هند ، در سال 1875 در شهر دهلی به وقوع پیوست . انگلیسی ها در سال 1911 مرکز حکومت خود را از کلکته به این شهر انتقال دادند . طراحی و ساخت دهلی نو بلافاصله بعد از استقرار حکومت انگلیسی ها ، توسط یک معمار برجسته انگلیسی به نام «ادوین لویتنز» در جنوب دهلی آغاز شد . دهلی نو بعد از استقلال به عنوان پایتخت هند معروف شد .

مترو دهلی
متروی دهلی در سال 2002 تاسیس و راه اندازی شد و هم اکنون دارای 6 خط و 160 ایستگاه می باشد . جاذبه های گردشگری دهلی
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW