021-88507190

جاذبه های گردشگری دیدیم

مناظر دیدنی
جاذبه های گردشگری دیدیم

 سفر به شهر باستانی دیدیم 

دیدیم یک شهر کوچک، استراحتگاه تفریحی ساحلی محبوب، و منطقه ای در استان آیدین و سواحل اژه در غرب ترکیه می باشد. این شهر در 123 کیلومتر مرکز استان آیدین واقع شده است. دیدم محل شهر باستانی Didyma با معبد ویران شده آپولو است. دیدیم نام خود را از Didyma باستان، واقع در نزدیکی شهر مدرن گرفته است. در دوره امپراطوری عثمانی، این شهر با نام های یوراندا یا یوران شناخته می شد و تحت جمهوری مدرن ترکیه، در ابتدا با نام حصار ("قلعه") شناخته می شد. پس از تخریب آن در یک زلزله در سال 1955، این شهر دوباره بازسازی شد و به " Yenihisar" ("قلعه جدید") تغییر نام یافت. این شهر تا سال 1991 جزئی از Söke بود. این منطقه به یک مکان عالی در استان آیدین تبدیل شد و در سال 1997 نام باستانی Didim به او داده شد تا آن را از بسیاری از مناطق دیگر Yenihisar متمایز کند.

تاریخ باستانی شهر دیدیم 

این منطقه در دوره نوسنگی واقع شده است. در قرن شانزدهم قبل از میلاد به عنوان مستعمره کرته و سپس میکائن تأسیس شد و متعاقباً تحت مالکیت لیکیان، پارس ها، سلوکی ها، آتالیدها، رومیان باستان و بیزانس ها به عنوان بخشی از استان کاریا قرار گرفت. این منطقه پس از شکست بیزانس در نبرد Malazgirt در سال 1086 به دست ترکان اوفتاد. این شهر در 1098 مجددا توسط بیزانس ها به تصرف درآمد، توسط مونته در سال 1280 و سپس Aydinids در سال 1300 به تصرف درآمد. توسط سلطان Mehmed اول در سال 1413 در امپراتوری عثمانی Didim "یوران" نام گرفت.

رشد شهر دیدیم با توسعه املاک و گردشگری

دیدم این شهر ساحلی به یک تفریحگاه بسیار معروف تبدیل شده است که به دلیل سواحل شنی، دریا فیروزه ای، ویرانه های باستانی خاص خود مشهور است و سالانه از صدها روز آفتاب و زمستان های گرم بهره مند می شود و به ساکنان این امکان را می دهد تا از سواحل به بهترین شکل استفاده کنند و از آن لذت ببرند.
به دلیل موقعیت Didim، مردم در دهه 1980 از شهرهای بزرگ ترکیه به ویژه آنکارا آمدند و شروع به خرید خانه ها، آپارتمان ها و ویلاهای منطقه برای تعطیلات کردند. بیشتر این مکان ها به عنوان پروژه های مسکن تعاونی با سواحل خصوصی ساخته شده اند. به تازگی ارزش املاک رو به افزایش است و ساخت و ساز افزایش یافته است. خریداران این املاک اکثرا خارجی هستند، به ویژه خانواده های ترک که در اروپا زندگی و کار می کنند. رشد Didim در دهه 1980 با ساخت هتل ها برای پذیرایی از بازدید کنندگان و گردشگران خارجی تحقق یافت. 
مهمترین پروژه ساخت مارینا Altinkum D-Marin بود که یکی از بزرگترین مارینا های ترکیه است. این پروژه بالغ بر 50 میلیون دلار هزینه در بر داشت. تکمیل این پروژه، باعث شد تا شهر تبدیل به قطب گردشگری برای افرادی علاقمند به سفر های دریایی شود. این هتل دارای 1100 قایق بادبانی، بانک، هتل با استخر و رستوران، کافه تریا ها، مغازه ها و یک باشگاه ساحلی است همچنین یک مکان محبوب برای برگزازی مراسم عروسی نیز می باشد.

گردش و تفریح در شهر زیبا دیدیم

قابل توجه ترین مقصد گردشگری در شهر دیدیم، معبد آپولو می باشد. قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می رسد. این معبد یک مرکز بت پرستی و همچنین یک مکان زیارتی در شهر باستانی میلتوس بوده است. این محبوب ترین جاذبه گردشگری در منطقه است.
Altinkum Mahallesi یک منطقه ساحلی دارد که بسیاری از هتل ها، کافه ها و رستوران ها در این منطقه قرار دارند. این مکان دسترسی عالی به مراکز اصلی و عمومی شهر دارد.
Yeni محله ای کوچک است که در کنار Ataturk Caddessi قرار گرفته است و اصلی ترین جاده در داخل شهر و سواحل است. این محله علاوه بر اینکه دو پارک سرسبز و زیبا دارد، در نزدیکی اکثر اماکن عمومی قرار دارد و یک منطقه ایده آل برای زندگی در نزدیک ساحل و همچنین شهر اصلی Yenihisar است.
گفتنی است، در حومه شهر دیدیم منطقه کوچکی به نام Mavisehir به دلیل رستوران های دریای و بازار شبانه در تابستان محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر دسترسی به سواحل زیبا و تمیز، بسیاری از Mavisehir ریشه های روستای ماهیگیری سنتی خود را حفظ کرده است.
در جهت دیگر، شهر Akbuk نیز به دلیل اجتماع بزرگ مهاجرانش رشد کرده است. این منطقه چشم انداز بی نظیری به دریا و بندر ماهیگیران دارد. 

خرید در دیدیم به چه صورت می باشد

سه جاده اصلی برای رسیدن بازار اصلی وجود دارد. بازارهای هفتگی در چهارشنبه و شنبه وجود دارد که به دلیل داشتن میوه ارگانیک و سبزیجات با قیمت ارزان بسیار محبوب هستند. 
در تابستان، برخی از افراد محلی در این بازارها غذاهای محلی می فرشند که بیشتر از ماهی تازه و غذاهای دریایی تشکیل شده است. همچنین در بازار ماهی فروش ها در نزدیکی بندرها می توانید ماهی تازه خریداری نمایید.
مرکز خرید Didim در نزدیکی منطقه ساحل یک واقع شده است اما مرکز اصلی شهر Yenihisar بیشترین انتخاب را برای خرید دارد زیرا گزینه های بیشتری را ارائه می دهد. از مغازه ها، رستوران ها و دفاتر سنتی، همچنین مرکز اصلی تجارت Altinkum است. با داشتن مغازه هایی که به جای نیاز توریستی به نیازهای محلی می پردازند و یک نگاه ایده آل به زندگی روزمره ترکیه دارد. با توسعه ترکیه و رشد چشمگیر صنعت گردشگری بسیاری از برند های معروف، به بازار این شهر آمده اند و شعبه های خود را برای گردشگران این شهر افتتاح کرده اند. Teknoso و Bimek محبوب ترین مغازه ها برای وسایل برقی از جمله تلویزیون، دوربین و لپ تاپ هستند در حالی که فروشگاه های فروش تلفن، در اطراف تفرجگاه شامل Avea ،Turkcell و Vodaphone هستند.

غذا خوردن و زندگی شبانه در شهر دیدیم 

تنوع گسترده از رستوران ها را، در شهر دیدیم می توانید پیدا کنید از جمله رستوران های سنتی ترکیه، رستوران های چینی، هندی و بین المللی و...، تعدادی از این رستوران ها، سرگرمی های ویژه مثل انواع بازی ها ارائه می دهند. منطقه ساحلی دو، به دلیل کافه های خانوادگی شناخته شده است، در حالی که میدان دلفین برای تفریحات شبانه گزینه عالی می باشد. شما می توانید در رستوارن های دیدیم، تجربه متفاوتی را کسب نمایید.

بهترین گزینه های اقامت در دیدیم کجا می باشد

دیدیم دارای اقامتگاه ها و هتل های ارزان قیمت زیادی است که می تواند یک انتخاب عالی برای یک استراحت مناسب برای هر بودجه ای باشد. البته در این شهر می توانید اقامتگاه ها و هتل های فوق لوکس هم پیدا کنید. البته بهترین گزینه هتل های دیدیم، هتل هایی با ساحل های اختصاصی هستند که می توانند یک تجربه متفاوت و فراموش نشدنی را برای شما عزیزان در تور دیدیم رقم بزند. 

آب و هوا در دیدیم چگونه می باشد

  • گرم ترین ماه ها: جولای، آگوست، ژوئن و سپتامبر با متوسط دمای 93 درجه فارنهایت
  • ماههای سرد: ژانویه، فوریه، دسامبر و مارس با متوسط دمای 43 درجه فارنهایت
  • ماههای بارانی: دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس با میانگین بارندگی 0.12 اینچ
  • ماه های خشک: ژوئیه، آگوست، سپتامبر و می با متوسط بارندگی 0.02 اینچ

چجوری به دیدیم برسیم 

به طور مستقیم نمی توان به این شهر رسید. بهترین فرودگاه برای رسیدن به این شهر فرودگاه بدورم می باشد، که تقریبا یک ساعت و نیم با شهر دیدیم فاصله دارد البته فقط در تابستان پروازهای بین المللی در این فرودگاه انجام می شود. بنابراین در فصل زمستان بیشتر گردشگران با استفاده از فرودگاه ازمیر که با شهر دیدیم حدود دو ساعت فاصله دارد، به این شهر سفر می کنند. غیر از این دو فرودگاه، از فرودگاه دالامان در منطقه موگلا نیز می توان استفاده کرد البته این فرودگاه تا دیدیم سه ساعت و نیم فاصله دارد.

جاذبه های گردشگری دیدیم
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW