021-88507190

جاذبه های گردشگری پاتایا

جاذبه های گردشگری پاتایا
 

پاتایا یا پتایا , شهر ساحلی کوچکی است که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد . شهر پاتایا در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانکوک واقع شده است .
این شهر یکی از شهر های مهم توریستی کشور تایلند است , چرا که در طول سال بیش از 5.5 میلیون نفر بازدید کننده و توریست دارد . پاتایا به دلیل داشتن کاباره ها و بارها و انواع شو های شبانه روزی , شهرت جهانی پیدا کرده است . خیابان واکینگ استریت به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا محسوب می شود . جزیره مرجانی پای , از دیگر مراکز تفریحی پاتایاست .

تاریخچه شهر پاتایا
تاریخ شکل گیری پاتایا به عنوان یک منطقه تفریحی به 29 ژوئن(June) سال 1959 می گردد , زمانی که تعدادی از نیروهای آمریکایی که در نزدیکی ایسان اقامت داشتند , به این منطقه آمدند و در طبیعت بکر و در کنار ساحل خانه هایی کرایه کردند , و تفریحات و زیبایی های بی اندازه منطقه را تجربه کردند . آنها سعی کردند که دیگر دوستان خود را نیز خبر کنند و از این طریق کم کم پاتایا شهرت جهانی پیدا کرد و این منطقه جایی برای استراحت و تفریح سربازان خسته از جنگ آمریکایی شد تا اینکه در دهه 80 میلادی و در زمان اوج گیری صنعت توریست , سواحل این منطقه به زیر ساختی برای هتل ها و مناطق تفریحی فراوان تبدیل شد و این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که امروزه شاهد این هستیم که پاتایا یکی از مشهورترین مناطق تفریحی کشور تایلند به شمار می رود , البته قابل ذکر است که این شهر شاید مناسب برای اقامت همراه کودکان نباشد که همین موضوع به شهرت پاتایا اضافه کرده است .

فرودگاه پاتایا
فرودگاه بین المللی پاتایا که نام آن یو-تاپائو (U-Tapao International Airport) است , در بین پاتایا و استان رایونگ واقع شده است و در فاصله کیلومتری شهر پاتایا قرار گرفته که 45 دقیقه رانندگی تا مرکز شهر پاتایا دارد . کاربرد فرودگاه هم مسافر بری است و هم نظامی . این فرودگاه تا بانکوک نیز 140 کیلومتر فاصله دارد .

آب و هوا پاتایا
پاتایا دارای آب و هوای گرم استوایی است که به علت نزدیکی اش به بانکوک , از نظر آب و هوایی شباهت زیادی به بانکوک دارد اما به علت ساحلی بودن این شهر , هوای خنک تری نسبت به بانکوک دارد. در ماه آوریل هوا بسیار گرم می شود , در ماه های مه تا نوامبر بارش زیاد باران را شاهد هستید اما در طول ماه سپتامبر و اکتبر باران ها بسیار شدید تر هستند و اصولا بارش ها در پاتایا موسمی هستند , از این رو چنانچه شما فقط چند ثانیه زیر این بارش ها قرار گیرید , سر تا پا خیس می شوید. اما با وجود شدت بارندگی , از آنجایی که باران ها گرم هستند , لذت بخش است و اذیتتان نمی کند.

جاذبه های گردشگری پاتایا
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW