021-88507190

جاذبه های گردشگری گوا

جاذبه های گردشگری گوا
گوا
گوا نام شهر بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است . گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدودا 40 کیلومتری آن می باشد . طبیعت گوا با تپه های بسیار سبز در کنار رودهای عریض با کشتزارهای برنج ، نخل های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد . وسیع ترین و بزرگترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدهاهزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می کند . سواحل گوا ، پهناور و بسیار بزرگ می باشند و آفتابی درخشنده و زیبا دارد . 451 سال حکومت پرتغالی ها بر این منطقه ، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند . نام گوا ، به احتمال زیاد تلفظ یک واژه سانسکریت است و به معنی مردم گاوبان است .

تاریخ گوا
قدمت شهر گوا به قرن سوم پیش از میلاد مسیح بازمی گردد ، زمانی که به عنوان بخشی از امپراطوری مایریان شکل گرفت ، و بعد از آن تحت حکومت های محلی یا خاندان های معروف و مهم هند بود . در سال 1312 گوا ، تحت حکومت دهلی یا سلطنت دهلی قرار گرفت . در سال 1498 «واسکو دوگاما» دریانورد پرتغالی ، توانست دماغه امید نیک قاره آفریقا را دور بزند و به هندوستان برسد ، به این شکل دسترسی پرتغال و سایر اروپائیان به هندوستان و جزایر و بنادر اقیانوس هند آسان شد .
در روز 25 نوامبر 1510 میلادی ، آلفونس دو آلبوکرک ، دریانورد و ماجراجوی پرتغالی ، بندر گوا را تصرف کرد . او با یک ناوگان جنگی بنادر استراتژیک زیادی در اقیانوس هند ، از جزیره هرمز در خلیج فارس گرفته تا مالاکا را تصرف کرد .
بندر گوا پس از مدتی به مرکز امپراطوری پرتغال در جزایر هند شرقی و اقیانوس هند تبدیل شد و از پایگاه گوا ، پرتغالی ها توانستند به نقاط دیگر آسیا از جمله خلیج فارس دست درازی کنند . اروپا به ویژه انگلستان ، منافع مادی خود را در هند را زمانی دریافتند که پرتغالی ها به هند راه یافتند و در منطقه گوا مستقر شدند .
سرانجام جواهر لعل نهرو ، توانست با توسل به زور ، البته بدون خونریزی ، بندر گوا را پس بگیرد . ارتش هند روز 17 دسامبر 1961 ، سرانجام بعد از چهار قرن و نیم ، گوا و دو منطقه دیگر را از دست پرتغالی ها خارج کرد و به استعمار این کشور کوچک اروپایی به عنوان آخرین بازمانده استعمار در شبه قاره هند پایان داد .

جغرافیا گوا
ایالت گوا در ساحل غربی هند ، در منطقه کونکان واقع است ، که از شمال به ایالت ماهاراشترا ، از شرق و جنوب به ایالت کارانتاکا و از غرب به دریای عرب ختم می شود . مساحت گوا 3702 کیلومتر مربع ، کوچکترین ایالت هند است . مرکز ایالت گوا ، شهر پانجی یا پانجیم است که از زمان پرتغالی ها به جا مانده است و هنوز هم ساختمان ها و کلیسا های بزرگی از آن زمان در این شهر به چشم می خورد .

آب و هوا گوا
بندر گوا در اکثر ماه های سال ، هوایی گرم و شرجی دارد که برای استفاده از دریا مناسب است . گرمترین ماه سال ، ماه می است که دمای هوا بیش از 35 درجه سناتی گراد می شود . جاذبه های گردشگری گوا
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW