021-88507190

مسجد کنگره دار آنتالیا

مسجد کنگره دار آنتالیا

مسجد کنگره دار آنتالیا (مسجد ییولی مناره آنتالیا)

مسجد ییولی مناره آنتالیا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است. این مسجد به قدری بنای زیبا و خاصی دارد که به عنوان سمبل شهر آنتالیا شناخته می شود. به این خاطر هم به آن مسجد کنگره دار آنتالیا می گویند که این مسجد یک مناره بسیار زیبا دارد که شیارهای عمودی متعددی دارد و به شکل کنگره دار ساخته شده است. این مسجد از قدیمی ترین اماکن دیدنی آنتالیا است که معماری اسلامی در آن رعایت شده است و به همین جهت هم ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد. از این گذشته این مسجد از هر نقطه ای در شهر آنتالیا قابل دیدن هست و به همین دلیل هم هست که از آن به عنوان سمبل آنتالیا یاد می کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را بیشتر با مسجد ییولی مناره آنتالیا یا همان مسجد کنگره دار آنتالیا آشنا کنیم.

مسجد کنگره دار

تاریخچه مسجد کنگره دار آنتالیا (مسجد ییولی مناره آنتالیا)

این طور می گویند که قرار بوده مسجد ییولی مناره آنتالیا، یک برج نمادین از پیروزی در جنگ باشد. این مسجد در سال 1226 میلادی ساخته شده است و به همین دلیل هم یک مناره بزرگ در آن افراشته شده است که هر کسی که وارد آنتالیا می شود، آن را مشاهده کند. در کتیبه ای که در مسجد کنگره دار آنتالیا وجود دارد، نوشته شده که این مسجد توسط علاءالدین کیقباد و در سال 1226 میلادی ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که مسجد ییولی مناره در قرن 14 میلادی تخریب شده است و به همین دلیل هم در سال 1373 میلادی بازسازی کاملی روی انجام شده است و قدمت شکل کنونی آن به سال 1373 میلادی می رسد. از این گذشته، بهتر است که بدانید مسجد ییولی مناره آنتالیا (مسجد کنگره دارآنتالیا) را با نام مسجد علاءالدین آنتالیا و همین طور مسجد اولو آنتالیا نیز می شناسند و در مجموع 4 نام مجزا دارد.

مسجد کنگره دار

درباره مناره مسجد کنگره دار آنتالیا (مسجد ییولی مناره آنتالیا)

مناره آجری ییولی در شرق مسجد کنگره دار آنتالیا ساخته شده است. ارتفاع این مناره به 38 متر می رسد و یک پلکان مارپیچ در آن وجود دارد که از 90 پله تشکیل شده است و شما با بالا رفتن از آن ها می توانید به فراز مناره ییولی در آنتالیا دسترسی پیدا کنید. البته این طور گفته می شود که تعداد این پله ها در گذشته 99 تا بوده است که در واقع تعداد آیات خطاب به خدا در دین اسلام بوده است. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه این مناره بر روی یک سنگ ساخته شده که ارتفاع آن سنگ هم به 6.5 متر می رسد و در قسمت بالایی مناره هم یک سقف مخروطی شکل کار شده است که از جنس سرب است.

مسجد کنگره دار آنتالیا

درباره مسجد کنگره دار آنتالیا (مسجد ییولی مناره آنتالیا)

مسجد کنگره دار آنتالیا یک ساختمان مکعبی دارد که 14 متر دارد. سالن اصلی مسجد کنگره دار آنتالیا دو ردیف گنبد سه تایی دارد و در مجموع 6 گنبد در آن کار شده است. در این سالن در مجموع 12 ستون وجود دارد و دیوارهای آن از بیرون با رنگ سفید تزئین شده اند. از طرفی گنبدهای این مسجد هم با آجرهای قرمز رنگ پوشانده شده اند و بدین شکل به زیبایی و شکوه مسجد ییولی مناره افزوده شده است. جالب است که بدانید مسجد کنگره دار آنتالیا در سال های بین 1934 و 1969 میلادی، به عنوان موزه باستان شناسی آنتالیا شناخته می شده است. اما امروزه از سالن اصلی به عنوان موزه مردم شناسی آنتالیا استفاده می شود. در واقع امروزه شما می توانید با بازدید از مسجد کنگره دار آنتالیا از این موزه جذاب نیز دیدن کنید. همین مساله هم باعث محبوبیت هرچه بیشتر مسجد کنگره دار آنتالیا بین توریستان شده است.

مسجد کنگره دار آنتالیا

اطلاعات کاربردی برای بازدید از مسجد کنگره دار آنتالیا (مسجد ییولی مناره آنتالیا)

مسجد کنگره دار آنتالیا در منطقه کاله ایچی (شهر قدیمی آنتالیا) واقع شده است و تقریبا می توان گفت که در نزدیکی اماکن تاریخی دیگر آنتالیا قرار گرفته است. با این حساب شما می توانید بازدید از مسجد کنگره دار آنتالیا را با بازدید از مسجد ییولی مناره آنتالیا همزمان کنید و در طول یک روز از همه اماکن تاریخی آنتالیا بازدید داشته باشید.
برای دسترسی به مسجد کنگره دار آنتالیا کافی است که با اتوبوس های شماره 210 یا KL08 به ایستگاه اتوبوس محله سینان بروید و از آنجا حدودا 7 دقیقه را با پای پیاده طی کنید تا به مسجد ییولی مناره آنتالیا برسید. 
در نهایت به شما توصیه می کنیم که فرصت بازدید از مسجد ییولی مناره آنتالیا را در تور آنتالیا از دست ندهید و مطمئن باشید که آنتالیا به جز اماکن تفریحی، هتل های لوکس و سواحل جذابی که دارد، اماکن تاریخی بسیار جالبی را نیز در خود جای داده است که واقعا ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارند. برای رزرو تور ارزان آنتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW