021-88507190

موزه آتاتورک استانبول

موزه آتاتورک استانبول

بازدید از موزه آتاتورک در استانبول 

بنیانگذار جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک در سال 1881 در تسالونیکی متولد شد و در سال 1938 در استانبول درگذشت. آتاتورک افسر نظامی در جنگ جهانی اول بود و بعدا فرماندهی جنگ برای استقلال ترکیه را به عهده داشت. در نتیجه، جمهوری مدرن ترکیه در سال 1923 با وی به عنوان اولین رئیس جمهور کشور جدید تشکیل شد. او پس از بازگشت به استانبول از جبهه سوریه، خانه ای سه طبقه ساخته شده در سال 1908 را اجاره داد. آتاتورك به همراه مادرش و خواهر ش در این خانه زندگی كردند تا روز شانزدهم مه 1919 روزی كه او با کشتی بندرما به سامسون در کشتی سوار شد. این تاریخ به عنوان آغاز جنگ استقلال برای ترکیه در نظر گرفته شده است. خانه میزبان موزه امروز در سال 1928 توسط شهرداری استانبول خریداری شد که آن را به موزه ای اختصاص داده شده به زندگی مصطفی کمال آتاتورک تبدیل کرد. 

در موزه آتاتورک چه چیزهایی نگهداری می شود

درهای این موزه در پانزدهم ژوئن سال 1942 برای بازدید کنندگان گشوده شد. این موزه شامل وسایل شخصی آتاتورک مانند نقاشی، مدال، لباس نظامی، عکس، زیرانداز و حتی لباس زیر است. موزه دیگری كه در این شهر وجود دارد موزه آتاتورك می باشد. این موزه محل نگهداری وسایلی است كه در گذشته مورد استفاده بنیان گذار جمهوری تركیه یعنی آتاتورك قرار می گرفته است. این موزه یکی از مکان های دیدنی استانبول می باشد، چنانچه مسافر یکی از تورهای استانبول هستید، می توانید از این موزه تاریخی دیدن نمایید.

نمای داخلی موزه آتاتورک

فضای داخلی موزه ی آتاتورک استانبول 

طبقه اول، به عنوان محل و سالن مراسم خاص و ویژه مورد استفاده قرار می گرفته است که اکنون با نیم تنه ای از مجسمه آتاتورک و عکسهای مختلفی از وی تزئین شده است. در قسمت اتاق پشتی یادگارهای دوران جنگ عثمانی قرار دارد همچنین لباس های نظامی آتاتورک در این قسمت وجود دارد.
طبقه دوم، در قسمت اول آن لباس ها و درجات نظامی آتاتورک و رادیوی اهدائی دولت آمریکا به وی قرار گرفته است. همچنین در قسمت میانی این سالن لوازم کار او مانند میز و صندلی لوازم نگارش ساعت جعبه سیگار کلاه خز و سایر لوازم شخصی وی قرار دارد. در قسمت انتهائی طبقه دوم محل سخنرانی و جلسات او و میز لباس های او در حین سخنرانی های مختلف است. طبقه سوم، عکسهای انقلاب ترکیه کتابهای مختلف درباره آتاتورک  و عکس های او در زمان مرگ است.
نمونه ی این موزه در دیگر شهرهای ترکیه نیز وجود دارد که می توان به موزه ی آتاتورک در آنتالیا و ازمیر اشاره کرد.

داخل موزه آتاتورک استانبول

موزه ی استانبول آتاتورک در کجا قرار دارد

این منزل که به نام خانه آتاتورک معروف است در بلوار Halaskar Gazi واقع شده است در سال 1943 پس از تعمیرات به موزه آتاتورک تبدیل گردید. سیستم حمل و نقل استانبول جز بهترین سیستم حمل و نقل می باشد و شما می توانید خیلی راحت با کمترین هزینه از این بنا دیدن کنید.

زمان بازدید از موزه آتاتورک 

این موزه همه روزه به جز روز های دوشنبه میزبان گردشگران می باشد. از ساعت 9 صبح تا 16:30 بعدازظهر می توانید از این بنا دیدن کنید.
مهرپرواز با ارائه بهترین تورهای استانبول نوروز 1403، رزرو بلیط هواپیما و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد.

موزه ی آتاتورک

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW