021-88507190

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

شهر باستانی آسپندوس که در گذشته با نام شهر پامفیلیا شناخته می شد، یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا در تور ترکیه است. این شهر زیبا و جذاب بیشتر به خاطر اماکن تاریخی بی نظیرش که از دوران روم به یادگار باقی مانده، شناخته می شود. شهر باستانی آسپندوس آنتالیا یک تئاتر باستانی را در خود جای داده است که در واقع مشهورترین جاذبه توریستی شهر باستانی آسپندوس آنتالیا تلقی می شود و یک شاهکار معماری به حساب می آید. در ادامه شما را بیشتر با شهر باستانی آسپندوس آنتالیا و همچنین آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا آشنا می کنیم و حقایق جالبی را درباره این تئاتر باستانی در آنتالیا به شما می گوییم. پس با ما همراه باشید.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا کجاست؟

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در شهر باستانی آسپندوس آنتالیا واقع شده است و دقیقا در جنوب غربی ترکیه امروزی قرار گرفته است. در واقع باید بگوییم که تئاتر آسپندوس در نزدیکی آنتالیا قرار گرفته است و یکی از مهمترین اماکن تاریخی آنتالیا محسوب می شود. به همین خاطر هر ساله هزاران نفر از آن بازدید می کنند. اگر بخواهیم دقیق تر لوکیشن شهر باستانی آسپندوس آنتالیا را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که این شهر باستانی حدودا 40 دقیقه با ماشین با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و دو تپه دارد که هر کدامشان گوشه ای از اماکن تاریخی این مجموعه را در خود جای داده اند. اما در میان همه اماکن تاریخی آن، یک تئاتر باستانی وجود دارد که بیش از بقیه نظرها را به خود جلب می کند و آن تئاتر باستانی همان آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا است.

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا چه جور جایی بوده است؟

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا در 4 قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و در آن زمان ها از نظر تجاری نقش مهمی در منطقه داشته است و دلیلش هم این بوده که این شهر به آب دسترسی داشته است و جایی بوده که در آن سکه ها ضرب می شده اند. تا اینکه در سال 333 قبل از میلاد مسیح، اسکندر مقدونی این شهر را اشغال می کند و ضربه های مهلکی به آن وارد می شود. اما در سال 190 قبل از میلاد مسیح، این شهر متحد امپراتوری روم می شود و در نهایت در سال 133 قبل از میلاد مسیح، رسما به جزئی از امپراتوری روم تبدیل می شود. در این زمان است که شهر باستانی آسپندوس دوباره شکوفا می شود و با اینکه بارها از طرف دشمنان مورد هجوم قرار گرفته بوده، اما دوباره در دوران روم، ضرب سکه در آن از سر گرفته می شود و تجارت آن از این رو به آن رو می شود.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که گفته شد تئاتر باستانی آسپندوس مشهورترین جاذبه گردشگری شهر باستانی آسپندوس است. این تئاتر در لبه یکی از تپه های آسپندوس ساخته شده است و یک معمار رومی به نام زنو (Zeno) آن را طراحی کرده و ساخته است. این طور که به نظر می رسد تئاتر باستانی آسپندوس آنتالیا به افتخار یکی از امپراتورهای روم یعنی مارکوس آئورلیوس (Marcus Aurelius) که در سال های 161 تا 180 میلادی حکومت می کرده، ساخته شده است. خوشبختانه باید بگوییم که شکل و شمایل آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا به خوبی حفظ شده است و به نوعی می توان گفت که کامل ترین مکان تاریخی باقی مانده از دوران رومیان در ترکیه محسوب می شود. آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در ابتدا با سنگ آهک ساخته شده است و به بخش هایی از آن آجر نیز اضافه شده است. آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در مجموع 39 ردیف صندلی دارد و می توانسته تا 20،000 تماشاچی را در خود جای دهد. از همه این ها جالب تر اینکه هنوز که هنوزه، این آمفی تئاتر باستانی در آنتالیا میزبان اجراهای مختلفی در سراسر سال است و هر ساله در اواسط ماه ژوئن تا آگوست، یک جشنواره جذاب به نام جشنواره اپرا و باله آسپندوس نیز در آن میزبانی می شود.

در شهر باستانی آسپندوس چه جاذبه های گردشگری دیگری وجود دارد؟

بر روی تپه دیگر آسپندوس، یک سری اماکن تاریخی وجود دارد که تنها ویرانه هایی از آن ها به جا مانده است. در آن زمان ها که این شهر پر رونق بوده و ثروتی داشته است، یک آکروپولیس، یک کلیسا و یک سری تالارها و اتاق های مربوط به شورا نیز در آن وجود داشته است. این تپه که از آن به عنوان تپه بزرگ نیز یاد می شود، چشم انداز بی نظیری دارد و معمولا گردشگران تور آنتالیا برای دیدن این چشم انداز است که به بالای تپه بزرگ آسپندوس می روند. از بالای این تپه می توان قنات ها و آبراه هایی را دید که آن ها را در دوران رومیان برای کانال کشی آب تازه ساخته بوده اند. برای ساخت این آبراه ها مسیری به طول چندین کیلومتر را طاق بندی کرده بودند و خوشبختانه باید بگوییم که این آبراه ها و طاق بندی هایشان به خوبی حفظ شده اند.

چگونه می توان از آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا بازدید کرد؟

همان طور که گفته شد آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در نزدیکی آنتالیا واقع شده است و شما با شرکت در تور ارزان آنتالیا می توانید از مجموعه شهر باستانی آسپندوس آنتالیا و همین طور آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا بازدید کنید. در شهر آنتالیا تورهای گردشگری یک روزه متعددی برگزار می شوند که شما با شرکت در آن ها می توانید از شهر باستانی آسپندوس آنتالیا بازدید داشته باشید. این تورها معمولا به صورت ترکیبی برگزار می شوند و برنامه بازدید از شهرهای باستانی دیگر آنتالیا یعنی پرگ، سیلون و سیده را نیز دارند. نکته جالب درباره این شهرهای باستانی این است که همگی این شهرها بخشی از شهر باستانی پامفیلیا آنتالیا بوده اند و در طول تاریخ فاتحان و حکمرانان متعددی داشته اند و فراز و نشیب های متعددی را به خود دیده اند. با این حساب، بد نیست که شما بازدید از آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا را با بازدید از دیگر شهرهای باستانی آنتالیا همزمان کنید و بدین شکل استفاده بیشتری از تور آنتالیا ببرید.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW