021-88507190

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ ییلدیز استانبول

این کاخ متشکل از دربارها و یک مسجد می باشد و در قرن 19 میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شد. در این کاخ یکی از بزرگترین و مجلل ترین ساختمان هایی که سلاطین در آن اقامت داشته و خوش گذرانده اند به نام ساختمان شاله قرار گرفته است. این ساختمانها در داخل یک پارک با گلهایی که از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده، قرار گرفته شده است. حیاط این کاخ یکی از زیبا ترین مناظر موجود از حاشیه تنگه بسفر را تشکیل میدهد. 

تاریخچه کاخ ییلدیز استانبول

Şale (Chalet) بزرگترین و نفیس ترین ساختمان های موجود در این مجموعه است و لوکیشی را که سلاطین در آن زندگی می کردند، نشان می دهد. این بنا توسط دو ساختمان جداگانه تشکیل شده است. اولین مورد در سال 1889 ساخته شد، و دوم با نام Merasim Kosku (کیوسک تشریفاتی) که در سال 1898 توسط معمار ایتالیایی Raimondo D'Aronco ساخته شد. این بنا دارای دو طبقه اصلی و یک زیرزمین است و از هر دو چوب و سنگ ساخته شده است. طبقات اصلی توسط سه راه پله زیبا متصل می شوند. یکی از سنگ مرمر و دو مورد دیگر از چوب. یک فرش تنها Hereke 406 متر مربع (4370 فوت مربع) وجود دارد که برای تالار مراسم ساخته شده است. Chalet گزارش ترکیبی از سبک های روکوکو، باروک و اسلامی است.
کاخ ییلدیز به عنوان چهارمین کاخ عثمانی ساخته شده است که پس از فتح در استانبول ساخته شده است. کاخ ها در یک پارک بسیار بزرگ از گل، لاله ها، گیاهان و درختانی که از هر نقطه جهان جمع شده اند، شامل استخر و خانه های سبز است، اماکن کاخ یکی از زیباترین منظره های پانورامای بسفر را ارائه می دهد. در محوطه آن نیز چند مسجد کوچک وجود دارد.
سفر با استانبول را با تورهای استانبول مهرپرواز و رزرو بلیط هواپیما استانبول در بهترین هتل ها با ما تجربه کنید.

فضای بیرونی کاخ ییلدیز استانبول

موزه کاخ Yildiz

این بنا که در تاریخ 8 آوریل 1994 به عنوان موزه افتتاح شد، شامل یک گالری بزرگ به طول 90 متر است. این قابل درک است که این بنا به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است ، همانطور که از عکسهای سلطنت سلطان عبدالحمید دوم (1909-1907) نشان داده شده است و اشیاء با ارزش در این محل نگهداری می شود. آثار هنری که در موزه به نمایش گذاشته شده متعلق به کاخ است. برخی از آنها در کاخ توپکاپی بودند، که به اینجا منتقل شده اند. آثار هنری شامل متعلقات سلطان عبدالحمید دوم، ابزار نجاری وی، هدایایی به وی و همچنین کارخانه پرسلن Yildiz وجود دارد که در سال 1894 در زمین کاخ Yildiz ساخته شده است. این بنا برای ساخت چینی های سنتی ترکیه و محافظت از آنها در برابر صنایع چینی اروپا ساخته شده است. امروز، این کارخانه به موزه تبدیل شده که در آن هم سبک و طراحی مدرن و هم آثار دوره عثمانی در آن نگهداری می شود.

نمای زیبا از داخل کاخ ییلدیز

جاذبه های نزدیک کاخ ییلدیز استانبول

کل کاخ اخیراً مرمت و نقاشی شده است. آنها قصد دارند قسمت های بیشتری از کاخ را باز کرده و آن را به یکی از کاخ های مهم استانبول تبدیل کنند. می توانید بسیاری از مبلمان با ارزش را در داخل اتاق ها و همچنین یک خانه تابستانی زیبا در باغ بیابید. بازدید از موزه را که در کنار ورودی کاخ قرار دارد، از دست ندهید. این کاخ در نزدیکی کاخ دولما باغچه استانبول نیز قرار دارد شما می توانید پس از بازدید از این کاخ از آنجا نیز دیدن نمایید. 

ساعت و هزینه ورود به کاخ ییلدیز استانبول

ساعات بازدید موزه از 09:00 تا 19:00 در طول فصل تابستان (15 آوریل - اول نوامبر) است. در طول فصل زمستان (اول نوامبر - 15 آوریل) این موزه از ساعت 09:00 تا 16:30 دایر است. این موزه روز سه شنبه تعطیل است. هزینه ورود برای هر نفر 10 لیر می باشد.
توجه: کاخ Yildiz در حال حاضر برای بازدید کنندگان بسته است!
لطفا توجه داشته باشید که هزینه های پذیرش، زمان افتتاح یا روزهای تعطیل موزه ها ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر داده شود، برای اطمینان از روزهای تعطیل یا زمان افتتاح، می توانید مستقیماً با موزه تماس بگیرید.

نمای زیبا از فضای سلطنتی از کاخ ییلدیز

مسافران و گردشگران تور استانبول میتوانند از جاذبه های توریستی استانبول دیدن نمایند.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW