021-88507190

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر کوش آداسی

بازدید از جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر با تصویر درخشان، واقعاً شایسته است که به عنوان نماد شهر زیبا و ساحلی کوش آداسی معرفی شود. منظره چشم نواز این جزیره، با نمایی زیبا و ترکیب رنگ های پانورامای غروب خورشید، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. از آنجا که این جزیره در هنگام مهاجرت های فصلی، مقصد پرندگان زیادی بوده، از آن به عنوان جزیره پرنده یاد می شود. 
در زمان عثمانی ها نام این جزیره به این شهر داده می شد و شهر به عنوان "کوش آداسی" (جزیره پرنده) شناخته می شد. از آن زمان نام این جزیره به "جزیره کبوتر" تغییر یافت. این جزیره در دوران عثمانی و قبل از آن برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا موقعیت این جزیره برای تأمین امنیت سواحل یا جلوگیری از حملات از دریا استراتژیک بود. قلعه بیزانس که بر روی صخره ها ایستاده است، در برابر دزدان دریایی استفاده می شده که به "قلعه دزدان دریایی" معروف می باشد.
جزیره کبوتر یک مکانی ایده آل است که فرصتی فوق العاده برای استراحت و گشت و گذار برای شما فراهم می کند. در حاشیه قلعه، شما می توانید قایق بادبانی جذاب را که با آرامش در حال شنا کردن بر روی آب های شیشه ای کوش آداسی هستند تماشا کنید یا در یکی از رستوران ها کنار ساحل بنشینید و از غذاهای تازه دریای یا سایر غذاهای ترکیه با با چشم انداز پانوراما کوش آداسی استفاده کنید و لذت ببرید. 

بازدید از قلعه جزیره کبوتر

یکی از قلعه های معروف کوش آداسی که به قلعه دزدان دریایی نیز معروف می باشد در این جزیره واقع می باشد. این قلعه را به نام Guvercinada، و در منطقه Hacifeyzullah جزیره کبوتر واقع شده است. امروزه از این قلعه به عنوان یک موزه دریایی استفاده می شود. این قلعه مربوط به دوره ی بیزانس می باشد و به قدرت از آن زمان تا به امروز یکی از نماد های اصلی جزیره کبوتر و شهر کوش آداسی شناخته می شود. ارتفاع دیواره های قلعه تقریبا 3 متر می باشد و به طور دفاعی این قلعه طراحی شده است. این قلعه دارای دو ورودی می باشد که یکی مشرف به شهر و دیگری یک ورودی کوچک ثانویه می باشد. این جزیره در اثر زلزله ویران شد و دوباره مرمت شده است.

جزیره کبوتر کوش آداسی

دسترسی به جزیره ی کبوتر یا گورچین آدا کوش آداسی 

در زمان های قدیم فقط از طریق قایق، دسترسی به جزیره امکان پذیر بود اما امروزه یک مسیر پیاده روی به طول 350 متر وجود دارد که می توانید برای بازدید از آن استفاده کنید. این مسیر در سال 1960 به عنوان جاده ارتباطی بین قلعه و جزیره کوش آداسی ساخته شده و امروزه به قطب گردشگری جزیره کبوتر تبدیل شده است. جزیره کبوتر نزدیک به مرکز شهر کوش آداسی واقع شده است و به راحتی می توان از آن بازدید نمود. گردشگران تور کوش آداسی می توانند با یک پیاده روی در کنار ساحل و بندر Scala Nuova به جاده ی منتهی به جزیره ی کبوتر برسند. 

جاذبه های تفریحی نزدیک به جزیره کبوتر کوش آداسی 

جزیره کبوتر نزدیک به مرکز شهر کوش آداسی قرار دارد و شما دسترسی عالی به دیگر نقاط شهر دارید. معروف ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی نزدیک به جزیره کبوتر می توان به :

  • موزه Kuakmer
  • حمام سنتی Belediye
  • ساحل بانوان Ladies Beach
  • مجسمه El Heykeli
  • پارک F.Ozel Arabul
  • شبه جزیره Yilanci Burnu
  • کوه Kese
  • بازار سنتی کوش آداسی 

و... اشاره کرد.

قلعه جزیره کبوتر کوش آداسی
شما همچنین می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی شهر کوش آداسی بازدید نمایید :

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW