021-88507190

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس
این قلعه توسط سلطان عثمانی، شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، زمانی که وی در حال تدارک برای حکومت بر رودس Rhodes بود در مارماریس که مرکز اساسی برایش محسوب میشد، بنا گردید.
همزمان با ساخت قلعه مارماریس در بازار ، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد.

سلیمان از این قلعه به عنوان پایگاه نظامی برای نیروهای خود استفاده می کرد. در طول جنگ جهانی اول، قلعه توسط ناوگان فرانسه مورد حمله توپ ها قرار گرفت و یک آسیب بزرگ به آن وارد شد. تا دهه ۱۹۷۰، قلعه یک محل اقامت بوده است. ۱۸ خانه ، یک چشمه و یک خرپشته در داخل محوطه قلعه وجود دارد. در نهایت، این قلعه در طول سال های ۱۹۸۰- ۱۹۹۰ ترمیم شد و در سال ۱۹۹۱با تلاش های وزارت فرهنگ، تبدیل به یک موزه گردید.
قلعه مارماریس هفت منطقه داخلی دارد. دو تا از آنها به عنوان سالن باستان شناسی اختصاص دارد و دیگری به عنوان یک سالن مردم نگاری در نظر گرفته شده است. مناطق باقی مانده به عنوان گالری های هنری و انبار استفاده می شوند. قلعه مارمریس چشم انداز فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می شود در طول شبانه روز برای دیدن چشم انداز مارماریس از آنجا دیدن شود. از بالای قلعه می توان منظره های زیبای مارماریس از جمله خرابه های باستانی فیسکس مارماریس که یک شهر بندری بسیار مهم در منطقه باستانی کاریا بورد است را مشاهده کرد. دیوار حصارها هنوز هم پابرجاست.
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW