021-88507190

معبد باتو کیو مالزی

معبد باتو کیو مالزی

بازدید از معبد باتو کیو مالزی

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. این معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان می‌باشد. سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از این معبد دیدین می‌کنند که از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده‌ است.
از نظر زمین شناسی تشکیل غارهای آهکی باتو به ۴۰۰میلیون‌ سال پیش می‌رسد و زمانی بومی‌های منطقه از این غارها بعنوان سرپناه استفاده می‌کرده‌اند. در سال ۱۸۹۱ یک بازرگان مشهور هندی در مالزی، این معبد را به یکی از بزرگان تاریخ مذهبی هندو پیشکش کرد و مجسمه امروزی را بنا نهاد و در سال ۱۹۲۰ تعداد ۲۸۶ پله برای دسترسی آسان تر زائران به غارهای این معبد، در دامنهٔ این تپه ساخته شد. این معبد یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور می باشد. 

برگزاری جشنواره تایپوسم هندوها در معبد باتو کیو 

یکی از مهم ترین جشنواره های سالانه هندو ها، جشنواره تایپوسم می باشد که در آخر ماه ژانویه برگزار می شود. محله برگزاری این جشنواره، معبد باتو کیو می باشد. این مراسم از ابتدای صبح شروع می شود و تا هشت ساعت بعد و شاید بیشتر طول بکشد. این جشنواره میلیون ها بازدید کننده دارد و شما می توانید در تور مالزی از آن ها دیدن کنید.

معبد باتو کیو مالزی

چگونه می توانیم از معبد باتو کیو کوالالامپور بازدید کنیم 

شما با تاکسی و اتوبوس می توانید از این معبد بازدید کنید. تاکسی در هر نقطه ی شهر در دسترس شما می باشد ولی اگر بخواهید با اتوبوس هم به این معبد بروید از دو نقطه شهر می توانید بروید : از سنترال مارکت سوار اتوبوس شماره ی 11D شوید و یا از خیابان پودو سوار اتوبوس cityliner69 شوید تا به معبد برسید.

آدرس و زمان بازدید از معبد باتو کیو مالزی

در سفر به شهر زیبای کوالالامپور با تور کوالالامپور، شما همه روزه می توانید از ساعت 6 صبح تا 21 شب از این معبد بازدید نمایید. 
آدرس: باتو کیو Batu Caves، معبد سوبرامانیام Sri Subramaniam Temple، کوالالامپور، مالزی کوالالامپور، مالزی

معبد باتو کیو شهر کوالالامپور

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW