021-88507190

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

سفری هیجان انگیز به قلعه روملی حصار استانبول 

این قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول در بندر طبیعی خلیج شاخ طلایی واقع شده ‌است و یکی از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه است، بنای بسیار بزرگ و زیبا به شکل مستطیل، این قلعهٔ بسیار زیبا توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده‌است.این قلعه در ساحل تنگه بسفر در باریکترین نقطه آن با تقریبا 660 متر واقع شده است.
درست روبرو قلعه آنادولو (Anadolu Hisarı) است که یکی دیگر از قلعه های عثمانی می باشد که در سال 1394 توسط بایزید اول ساخته شده است. هر دو قلعه آنادولو و روملی توسط سلاطین عثمانی ساخته شده اند تا از کمک های نظامی و اقتصادی به امپراطوری بیزانس از شمال برسند. 

نمای زیبا از قلعه روملی حصار و طبیعت زیبا و دریا

تاریخچه قلعه روملی حصار 

قلعه روملی از سه برج بزرگ، یک برج کوچک و سیزده برج کوچک تر تشکیل شده است که همگی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند. معمار این قلعه مصلی الدین بود که با ساخت آن به این سازه Boğazkesen یا برشه تنگه می گفتند.
پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453، این قلعه اهمیت نظامی خود را از دست داد و به عنوان یک پاسگاه گمرکی تا قرن هفدهم و سپس به عنوان زندان تا قرن نوزدهم خدمت کرد. در قرن نوزدهم محله ای در داخل قلعه با خانه ها، مساجد، مغازه ها و غیره شکل گرفت. با این حال، این محله در دهه 1950 تخریب شد. از سال 1960 قلعه روملی به عنوان موزه فعالیت می کند و این قلعه باشکوه به عنوان یک موزه در فضای باز برای عموم آزاد است.
سفر به استانبول را با آژانس مسافرتی مهرپرواز تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما استانبول، رزرو بهترین هتل های استانبول در خدمت شما عزیزان می باشد.

نمای زیبا از قلعه روملی حصار استانبول در شب

حقایق شگفت انگیز در مورد قلعه روملی حصار

از بالا قلعه روملی به شکل نام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است که با املای مشترک با Mehmed (سلطان عثمانی مأموریت این قلعه) را به زبان عربی به اشتراک می گذارد. 
ساخت این قلعه که از زمان ساخت آن بیش از پنج قرن می گذرد، چهار ماه بیشتر طول نکشیده است.
این قلعه در بسیاری از فیلم های محلی و بین المللی حضور داشته است.

چگونه به قلعه روملی حصار سفر کنیم

این قلعه در سواحل بسفر قرار دارد. آسان ترین راه برای رسیدن به قلعه روملی حصار مسافرت با اتوبوس می باشد که از پایانه های شهر استانبول می توان با اتوبوس به این قلعه رسید. همچنین تاکسی های ویژه ای هم برای این قلعه در نظر گرفته شده است.

نمای بی نظیر از قلعه روحملی حصار و دریای سیاه

جاذبه های تفریحی نزدیک به روملی حصار

این قلعه در سواحل اروپایی بسفر قرار دارد. این بنا نزدیک بسیاری از بناها و محلات از جمله موزه آشانیان بیبک و محله های Arnavutköy قرار دارد. در کنار این قلعه رستوارن های خوبی نیز وجود دارد که بهترین صبحانه های سنتی ترکیه را می توانید در این رستوران ها میل کنید.

زمان بازدید و هزینه از قلعه روملی حصار استانبول 

قلعه روملی حصار همه روزه به جز چهارشنبه های از ساعت 9 صبح تا 7 غروب پذیرای گردشگران زیادی می باشد. هزینه ورود برای هر نفر 10 لیر ترکیه می باشد.

صبحانه سنتی استانبول در رستوران قلعه روملی حصار

مسافران و گردشگران تور استانبول مهرپرواز میتوانند از جاذبه های گردشگری استانبول نیز دیدن نمایند. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در خدمت شما عزیزان می باشد.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW