021-88507190

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول

استانبول از شهرهایی محسوب می شود که تمامی جاذبه ها و تفریحات را در خود جای داده است از جاذبه های تاریخی همچون مسجد سلطان احمد، قلعه روملی و برج گالاتا گرفته تا جاذبه های طبیعی از قبیل تنگه بسفر، پارک امیرگان و خلیج شاخ طلائی و البته از تفریحات مدرنی چون پارک آبی و کشتی کروز نمی توان گذشت. پارک امیرگان استانبول همان گونه که گفته شد از جاذبه های طبیعی استانبول و البته با قدمت محسوب می شود و مردم این شهر در کنار گردشگران برای آرامش و تفریح به آن جا می روند و از طبیعت بکر و گلکاری های زیبا در این پارک تاریخی لذت می برند؛ از طرفی در ماه آوریل پارک امیرگان میزبان جشن لاله است که رنگ های مختلفی به خود می گیرد.

چه چیزهایی در پارک امیرگان قابل مشاهده هستند؟

بیش از 120 گونه گیاهی در کنار 2 تالاب مصنوعی و 3 عمارت در پارک امیرگان استانبول قابل مشاهده هستند، همچنین در مسیر پیاده روی مردم نیست رستوران ها و کافه های مختلف نیز به چشم می خورند که می تواند اوقات خوبی را برای مردم رقم بزنند.

پارک امیرگان، باقدمت 300ساله

عمارت های پارک امیرگان

همانگونه که گفته شد این پارک از قدمت بالایی برخوردار است و در سال 1860 توسط اسماعیل پاشا ساخته شد و 3 عمارت با نام های عمارت زرد، صورتی و سفید در آن جا تعبیه شده اند

  • عمارت سفید، بنایی دو طبقه که رستوران ها و کافه های گوناگونی در ان جا در حال فعالیت هستند
  • عمارت صورتی، بنایی صورتی رنگ که در گذشته خانه عثمانی بوده است.
  • عمارت زرد نیز بنایی تاریخی با معماری عثمانی در مقابل بسفر و در مرکز پارک امیرگان تعبیه شده است و فضای داخلی این عمارت و دکوراسیون چیده شده در آن نیز از زیبایی های آن هستند.

پارک امیرگان مقابل تنگه باریک بسفر

آدرس و نحوه بازدید از پارک امیرگان

پارک امیرگان در بخش اروپایی استانبول و منطقه سریر قرار دارد.

Emirgan Korusu Emirgan, Sariyer, Istanbul, Turkey


6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW