021-88507190

آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

بازدید شما از منظره باشکوه آنتالیا باید شامل سفر به یکی از باشکوه ترین آبشار های این شهر باشد که هر یک از آن ها یکی از بی نظیر ترین شگفتی های طبیعت است. آبشار دودن یک آبشار شگفت انگیز است و باغ های اطراف آن یک مکان پیک نیک محبوب در آنتالیا می باشد.
صدای آرام آب و برخورد آن با صخره ها یکی از بی نظیر ترین صداهای طبیعت می باشد. برای لذت بردن از یک روز خنک در آنتالیا و همچنین دیدن یک شگفتی از طبیعت زیبا آن باید به بوردور آنتالیا سفر کنید که در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا واقع می باشد. آبشار دودن یکی از توریستی ترین مکان های این شهر زیبا می باشد که هم میان مردمان محلی و هم میان گردشگران بین المللی بسیار محبوب می باشد.

نمای زیبا از آبشار دودن آنتالیا

سرچشمه آبشار دودن آنتالیا

سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در فاصله 40 کیلومتری است که آب این دو چشمه بعد از مسیری کوتاه به هم می پیوندند و رود دودن را تشکیل می دهند. رود دودن پس از طی 14 کیلومتر از زیرزمین در روی زمین جاری شده و پس از یک جریان کوتاه دوباره در طرف دیگر به اعماق زمین می‌رود. آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار دودن بیرون می آید و آبشار زیبای دودن را بوجود می‌آورد.
 آبی که از زمین بیرون می‌آید حداقل 10 متر مکعب در ثانیه است. سرانجام این آب پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه می‌شود. کلمه Duden به معنی گودالی است که منابع آب را می بلعد. برخی از این گودال ها و حفره ها آنقدر بزرگ هستند که می توانند یک رودخانه و دریاچه را در خود جای دهند.
 چنانچه مسافر یکی از تور آنتالیا هستید، می توانید از آبشار زیبای دودن دیدن نمایید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

نمای بی نظیر از طبیعت آبشار دودن و توریست ها
آبشار دودن از دو بخش بالادست و پایین دست تشکیل شده است:

آبشار دودن بالادست

آبشار دودن بالا دست در 10 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و تقریبا بخشی از یک بهشت زمینی می باشد. این آبشار به آبشار اسکندر نیز معروف است. این آبشار رنگ فیروزه ای بی نظیری دارد که تصویر زیبایی را ر میان این طبیعت زیبا برایتان رقم میزند. این آبشار از ارتفاع به طول 20 متر سقوط می کند منبع آن نیز از منطقه کیرک گوزلر است. مقبره های حکاکی شده در زیر صخره های این آبشار را نیز می توان مشاهده کرد.
غار های زیبایی هم در زیر این آبشار وجود دارد که می توانید از آن دیدن نمایید. همچنین محوطه زیبایی در اطراف این آبشار قرار دارد که می توان از آن به عنوان یک پیک نیک و کمپینگ استفاده کرد.

نمای زیبا از پارک و باغ های اطراف آبشار دودن

آبشار دودن پایین دست

آبشار دودن پایین دست در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد این آبشار نزدیک به ساحل Karpuzkaldiran در مسیر لارا قرار دارد. Duden Creek این آبشار شگفت انگیز را ایجاد می کند و ارتفاع ریزش آن از آبشار بلادست نیز بیشتر می باشد و از ارتفاع 40 متری به دریا سرازیر می شود. پارک معروف Genclik در کنار این آبشار قرار دارد و یک منظره زیبا را ایجاد کرده است. قایق سواری در این آب ها و تماشای ریزش آبشار می تواند یکی از لذت بخش ترین تفریحات در این مکان زیبا باشد.

نمای زیبا از غار ها و سرازیر شده آبشار دودن

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما آنتالیا، رزرو هتل های آنتالیا ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW