021-88507190

شهر میلتوس کوش آداسی

شهر میلتوس کوش آداسی

بازدید از شهر میلتوس کوش آداسی

شهر زیبای میلتوس که در 62 کیلومتری و در جنوب کوش آداسی واقع شده مانند شهر پریه نه، یکی از شهر های شگفت انگیز دوران هلنیستی می باشد، البته همانند پریه نه پر از گل و لای نیست. این شهر تا قرن 14 میلادی و دوره حکومت سلجوقیان محلی برای زندگی مردمان بوده است که این بدین معناست که آثار باستانی از دوره های مختلفی در این شهر وجود دارد. تئاتر بزرگ این شهر دارای 15 هزار صندلی می باشد که مکانی بسیار زیبا برای گردشگران به شمار می رود. این تئاتر مربوط به دوره یونانی هاست که در دوره رومیان باستان به صورت کامل بازسازی شده است. در قسمت بالایی این تئاتر دیواره هایی از قلعه بیزانسی و در شرق آن باقی مانده های معبد آپولو قرار دارند. در جنوب و قبل از یک کاروان سرای سلجوقی، حمام فائوستینا واقع شده است که از آن حفاظت شده است و نیز همچنین یک موزه زیبا ساخته اند که مردم با تاریخ میلتوس و پریه نه بتوانند بیشتر آشنا شوند. هر میلتوس یکی از جاذبه های تاریخی کوش آداسی محسوب می شود.

تاریخچه شهر میلتوس کوش آداسی

شهر میلتوس یکی از شهر های تاریخی کوش آداسی و ترکیه می باشد. بازی های المپیک در این شهر متولد شدند و یکی از شهر های لوکس و ثروتمند نشین یونان به شمار می رفته و مدت طولانی مرکز تجاری آناتولی بوده است. فرهنگ این شهر نیز بسیار غنی می باشد و در زمنیه ی های علمی، فلسفه و معماری در زمان قدیم پیش رو بوده و فیلسوفانی مانند تالس و آکسیمیندر در این شهر می زیستند. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده بود که به یکی از بندر های مهم آن زمان تبدیل شود. در زمان امپراطوری روم، میلتوس یک شهر مستقل بود. به خاطره تغییرات جغرافیایی و اقلیمی در طول زمان از اهمیت آن کاسته شد.

شهر میلتوس کوش آداسی

جاذبه های تاریخی شهر میلتوس 

 این شهر تاریخ غنی به خود دیده است و دارای آثار به جا مانده زیادی می باشد. مهم ترین این آثار که باید در تور کوش آداسی از آن دیدن کنید عبارتند از :

  • حمام فاوستینا
  • دلفنیون (یک معبد کوچک اختصاص یافته به آپولو)
  • آمفی تئاتر
  • نماد بازی های المپیک
  • سه پایه آتش
  • مسجد ایلیاس

و.... می توان اشاره کرد.

شهر باستانی میلتوس در کجا قرار دارد

این شهر باستانی در 62 کیلومتر جنوب شهر واقع شده است. این شهر باستانی در 23 کیلومتری دیدیما و در 17 کیلومتری شهر پریه نه قرار دارد. 

شهر میلتوس
برای اطلاعات بیشتر برای سفر به کوش آداسی می توانید از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW