021-88507190

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

برج خلیفه یا برج دبی , آسمان خراشی در شهر دبی است که ارتفاع آن 828 متر است و تعداد طبقات آن به 163 طبقه می رسد . این آسمان خراش تا به امروز بلندترین سازه ساخت دست انسان است که تا کنون ساخته شده است . ساخت این پروژه از سال 2008 آغاز شد و در سال 2010 به بهره برداری رسید , یعنی در کل 6 سال ساخت این پروژه به طول انجامید .
برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، نام آن به افتخار حاکم امارات ، خلیفه بن زاید آل نهیان ، به «برج خلیفه» تغییر کرد .
برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان ، ۴۹ طبقه اداری ، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است .
همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است .
نمای برج خلیفه از ۲۴٬۳۴۸ قطعه شیشه تشکیل شده‌است که جمعاً مساحتی برابر با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع دارد . برای تمیز کردن این شیشه‌ها با استفاده از شیارهایی که به صورت افقی در طبقات  ۴۰، ۷۳ و ۱۰۹ تعبیه شده ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد . هر یک از این شیارها مخزنی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را حمل می ‌کنند که با استفاده از کابل‌های سنگین به صورت افقی و عمودی حرکت می‌ کنند .
در محوطه پیرامون برج خلیفه پارکی به مساحت ۱۱ هکتار وجود دارد که توسط گروه معماری SWA و با الهام از گل صحرایی "Hymenocallis" طراحی شده‌است . برای آبیاری پارک از سیستم جمع‌آوری میعانات و آب درون سیستم برودتی برج استفاده می ‌شود .

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW