021-88507190

جزایر نخل دبی

جزایر نخل دبی

جزیره های نخلی , تشکیل شده از سه مجمع الجزایر ساخت دست انسان که در شهر دبی , در آب های خلیج فارس قرار دارد و به دلیل زیبایی فوق العاده اش یک جاذبه گردشگری دبی شناخته می شود و توریست ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند . این سه جزیره که در کل , شکل یک درخت نخل دارد , نخل جمیرا , نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند . این جزایر کاربرد مسکونی , سرگرمی و تجاری دارند . با تکمیل و اتمام این پروژه , 520 کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه خواهد شد و بیش از 100 هتل لوکس , 10.000 ویلای لوکس ساحلی , 5.000 آپارتمان و نیز ده ها پارک آبی , مرکز خرید , رستوران , سینما , مراکز ویژه غواصی و امکانات تفریحی و ورزشی به وجود می آورد .
گفته می‌ شود ساخت جزایر نخلی دبی آثار بسیار مهمی بر محیط زیست خلیج فارس گذاشته است . فعالان زیست محیطی بر این اعتقادند که چنین تغییرات بزرگی در یک اکوسیستم پایدار آثار مخرب قابل توجهی وارد می کند و حیات وحش را تحت تاثیر قرار می‌ دهد .
برای ساخت این جزایر حجم وسیعی از سنگ و خاک از نقاط مختلف بستر خلیج فارس به محل ساخت و ساز این پروژه آورده می ‌شود . این کار از طرفی باعث از بین رفتن حیات گیاهی موجود در محل های خاک برداری می‌ شود , از طرف دیگر به دلیل گل آلود شدن وسیع آب باعث خفگی جانوران دریایی شده و تیرگی آب , نوری را که به گیاهان دریایی می ‌رسد کاهش می‌ دهد . صخره‌های مرجانی و صدف های بستر آب , زیر این رسوبات دفن می ‌شوند و جاندارانی که از نظر غذایی به این گونه‌ها وابسته‌اند , به دلیل کمبود مواد غذایی در معرض خطر قرار می ‌گیرند .

مسافران تور دبی , می توانند برای اطلاعات دقیق تر به سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز رجوع کنند .

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW