021-88507190

قلعه سرخ فام آگرا

قلعه سرخ فام آگرا

قلعه سرخ فام آگرا یکی از مکان های پربازدید و جاذبه های گردشگری آگرا محسوب می شود . با وجود تاج محل در شهر آگرا ، که یکی از بهترین قلعه های مغولی در هند است ، آنچنان که باید خودنمایی نمی کند . آگرا قلعه ایست که از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است و رنگ سرخش در نما به این علت است . این دژ سرخ ، در 2.5 کیلومتری از بنای مشابه و خواهری خود یعنی تاج محل قرار گرفته است و به دلیل فضای مسطح بین این دو بنا ، به راحتی می توان از قلعه آگرا ، تاج محل را مشاهده کرد . برای اطلاع از قیمت تور هند می توانید به سایت مربوطه مراجعه نمایید .
ظاهر و ساختار کنونی قلعه توسط مغول ها ساخته شده است ، گرچه بنای اصلی دست کم از قرن 11 میلادی موجود است . پیش از آن آگرا تنها قلعه آجری بود که توسط راجا بادل ایجاد و نگهداری شده بود . نخستین بار در سال 1080 بعد از میلاد ، در متون تاریخی به قلعه آگرا اشاره شده بود . در آن هنگام بود که سپاهی از غزنویان این قلعه را به تصرف خود درآورد .
در سال 1526 مغول ها در طی جنگی با ابراهیم لودی ، او را شکست دادند و قلعه را به تصرف در آورده و توانستند گنجینه عظیمی از جواهرات همچون الماس کوه نور را به چنگ بیاورند . مغولان در قصر سلطان ابراهیم باقی ماندند و پلکان بی نظیری را به آن اضافه کردند .

جهت رزرو بلیط لحظه آخری ، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید .

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW