021-88507190

پرورشگاه فیل سریلانکا

پرورشگاه فیل سریلانکا

بازدید از پرورشگاه فیل های سریلانکا

پرورشگاه فیل سریلانکا، مکانی برای نگهداری و پناهگاه فیل ها در سریلانکا می باشد. در این مکان، محلی برای مراقبت و تولید مثل برای بقای نسل فیل های یتیم و بی سرپرست آسیایی است که در دهکده توریستی پیناوالا در کشور سریلانکا واقع شده است، از این رو یکی از مکان های دیدنی سریلانکا به شمار می رود. این مرکز در 13 کیلومتری شمال شرقی شهر گاله در سریلانکا واقع شده است.
در سال 1975 توسط سازمان حفاظت از حیات وحش و حیوانات وحشی سریلانکا، این مرکز را با هدف تامین غذا و پناه دادن و نگهداری و جلوگیری از نابودی این نوع از فیل ها و بچه فیل های آسیب دیده و بی سرپرست سریلانکایی تاسیس کردند. گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا که با تور سریلانکا به این کشور سفر می کنند، برای دیدن فیل ها و بازی با آن ها به این منطقه فوق العاده زیبا و سرسبز و با طبیعتی بسیار شگفت انگیز کشیده می شوند. مرکز پیناوالا که نام این پرورشگاه است، به عنوان بزرگترین مرکز نگهدارنده این نوع فیل ها به شهرت جهانی رسیده است و بسیار معروف و محبوب شده است.
فیل های ماده و بچه فیل ها در طول روز آزادانه در یک محوطه بسیار بزرگ به گشت و گذار می پردازند، آن ها دوبار در روز برای نوشیدن آب و آبتنی و استحمام حدود 5 کیلومتر را تا رودخانه طی می کنند. فیل های نر هم به کارهای سبکی مثل حمل غذا می پردازند، وقتی شب از راه می رسد، فیل های ماده و فیل های نر به صورت جداگانه در جایگاه ویژه و مخصوص خود نگهداری می شوند. برای تغذیه بچه فیل های تازه متولد شده به صورت معمول از شیشه شیر استفاده نمی شود، اما هنگامی که گردشگران برای تماشا می آیند، به عنوان یک جاذبه توریستی، این کار را برای نمایش و لذت بردن گردشگران انجام می دهند. علاوه بر این گردشگران می توانند بازی کردن و استحمام فیل ها در رودخانه عریض و پهناور را تماشا کنند و نهایت لذت را ببرند.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW