021-88507190

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

بازدید از کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

کلیسای اسمیندا سامبا یا همان کلیسای جامع تثلیث ، کلیسای اصلی ارتدکس گرجستانی می باشد که در شهر تفلیس قرار دارد. این کلیسا که یکی از مکان های دیدنی تفلیس به شمار می رود، به مناسبت دو هزارمین سال میلاد مسیح و هزار و پانصدمین سال به رسمیت شناختن ارتدکس گرجستانی بنا شد. در ابتدا فراخوانی برای ساخت این کلیسا داده شد و صد طرح دریافت شد، اما هیچ کدام از طرح ها تایید نشد، در نهایت طرح "آرچیل میندیاشویلی" مورد تایید قرار گرفت. ساختمان آن بین سال های 1995 تا 2004 میلادی تکمیل شده است و با ظرفیت 15.000 نفر و ارتفاع 97 متر، عنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان و نیز سومین کلسیای ارتدکس مرتفع در جهان را به خود تخصیص داده است. معماری این کلیسا آمیزه ای از سبک های سنتی معماری مذهبی گرجستانی در مراحل مختلفی از تاریخ است و همچنین عناصری از معماری بیزانس را نیز در خود جای داده است. جهت گرفتن ارزانترین تور و سفر به تفلیس، می توانید تور تفلیس را رزرو نمایید.

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس گرجستان

معماری کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

این کلیسا دارای یک گنبد مخروطی شکل بر روی 8 ستون است. جنس گنبد از طلا بوده و از پایین گنبد تا نوک صلیبی که بر روی آن قرار دارد 7.5 متر ارتفاع دارد. این کلیسای عظیم خود متشکل از 9 کلیسای کوچک و علاوه بر این، 5 کلیسای کوچکتر دیگر نیز در طبقات زیرین این بنا قرار دارند. کل فضای این بنا، 5.000 متر مربع و حجم آن بالغ بر 137 متر مکعب است. ارتفاع بناهای زیرین 13 متر و ارتفاع کلیسا از سطح زمین تا نوک صلیب 84 متر می باشد. برای ساخت کف از سنگ مرمر و برای دکوراسیون از موزائیک استفاده شده است، همچنین نقاشی های این کلیسا کار گروهی به رهبری "امیران گوگلیدزه" است. مجموعه کلیسای سامبا شامل بخش های مختلفی شامل : بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، استراحتگاه، کارگاه های آموزشی و غیره است.

چگونه از کلیسای اسمیندا سامبا گرجستان بازدید کنیم 

این کلیسای در پایتخت کشور زیبای گرجستان واقع شده است. تفلیس دارای یک سیستم حمل و نقل پیشرفته می باشد و شما به راحتی از هر نقطه ای از شهر می توانید به دیگر نقاط شهر دسترسی داشته باشید. برای بازدید از کلیسای اسمیندا سامبا، شما می توانید با تاکسی یا با استفاده از مترو به کلیسا برسید. شما با مترو در استگاه آولاباری پیاده شوید و پس از یک پیاده روی خیلی کوتاه کلیسا را می توانید ببنید.

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW