021-88507190

شهر چشمه های بهاری، بورجومی گرجستان

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 04 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر بورجومی از زمان شوروی سابق، به دلیل آب های معدنی شورش معروف بوده است. بورجومی شهر تفریحی کوچکی است که در دره بسیار سبز کنار رود متکواری ساخته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر بورجومی از زمان شوروی سابق، به دلیل آب های معدنی شورش معروف بوده است. بورجومی شهر تفریحی کوچکی است که در دره بسیار سبز کنار رود متکواری ساخته شده است. چنانچه به دنبال مقصدی جذاب و پر از آرامش و دنج و پیاده روی های طولانی در هوای بسیار پاک هستید، تور گرجستان و اقامت در شهر بسیار جذاب بورجومی، یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. آژانس مسافرتی مهرپرواز قصد دارد، با مطلبی کوتاه اما پر از نکته ها و دانستنی ها، شما را به گشتی کوتاه در شهر بورجومی ببرد:

    طبیعت بی مانند
    این شهر به دلیل داشتن چندین چشمه آب معدنی، معروف است و در واقع شهرت اصلی آن به همین دلیل می باشد. آب معدنی شهر بورجومی، خواص درمانی بسیاری دارد و به بیشتر از 30 کشور جهان صادر می شود. ولیکن این موضوع را از یاد نبرید که آب های معدنی نباید تنها دلیل سفر شما به این شهر نیست، طبیعت و محل قرار گرفتن شهر و نیز هوای بسیار مطبوع آن هم از دیگر دلایل جذب توریست ها و گردشگران می باشد. این شهر به تنهایی از جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار می رود.

    طبیعت بی مانند
    تاریخ شهر بورجومی
    در سال 1810، سربازهای روس این چشمه های آب گرم معدنی بهاره را کشف کردند و بعد از آن یکی از دولتمردان روس، بورجومی را به یک اقامتگاه تفریحی تبدیل نمود. چند سال بعد از آن، در دهه آخر قرن نوزدهم میلادی زمانی که "دوک مایکل رومانو" برادر تزار الکساندر دوم یک کاخ بسیار مجلل و زیبا، در نزدیکی آن بنا نهاد، به محلی رایج و بسیار محبوب بین مردم تبدیل شد. از دلایل دیگر محبوبیت و شهرت آن، درمان دختر نائب السلطنه تزاری روسیه در بورجومی بوده است. بعدها دو عدد از چشمه های بورجومی به نام نائب السلطنه و دخترش نام گذاری شد. در اواخر دهه 1990 صنعت گردشگری این شهر تقریباً به صفر رسید و زنگ خطری شد تا شهرداری این شهر به دنبال راهکاری برای حل آن باشد. از آن زمان رفته رفته گردشگری این شهر افزایش پیدا کرد به نحوی که در فصل شلوغ و پر هیاهوی تابستان مابین ماه های تیر تا شهریور یافتن محلی مناسب برای اقامت در این شهر به عبارتی غیر ممکن است.


    دیدنی های شهر بورجومی


    پارک آب معدنی (Mineral Water Park) : به محض ورود به پارک ممکن است احساس مدرن بودن به پارک را داشته باشید، اما اشتباه نکنید، چرا که این پارک در میان قرن 19 میلادی ساخته شده است. بیشتر بازدیدکنندگان پارک به منظور پر کردن شیشه هایشان از آب های گرم معدنی، به این مکان زیبا می آیند. در پارک 4 شیر آب یا همان فلکه آب برای این منظور تعبیه شده است. این شیرهای آب در نزدیکی اولین چاه کشف شده در شهر قرار دارند. در پارک آب معدنی، چندین مجسمه و آبشار برای بازدید وجود دارند.

    پارک آب معدنی (Mineral Water Park)
    موزه تاریخ محلی (Museum Of Local History) : ساختمان موزه به سبک گوتیک، در سال 1890 بنا شده است. درون موزه می توانید مجموعه ای از سلاح های برنزی مرتبط با سال ها قبل از میلاد مسیح را مشاهده کنید. همچنین مجموعه عظیمی از سکه های رایج از قرن 5 قبل از میلاد الی قرن 10 میلادی، وسایل شخصی ساکنین خانه رومانف ها ظروف اروپایی و شرقی، اسلحه، آثار گرافیکی و نقاشی را در کنار نمونه ای از جاذبه های طبیعی، همانند فسیل درختان ببینید.

    موزه تاریخ محلی (Museum Of Local History)
    صومعه زارما (Zarma Monastery) : کلیسا و برج ناقوس زارما در قرن 13 میلادی ساخته شده اند و متعلق به مسیحیان اورتودوکس قرون وسطی هستند. این امکان یکی از مهمترین نهادهای تاریخی در توسعه علمی فرهنگی منطقه است. نمای صومعه دارای دکوراسیون کاملی است و داخل آن تماماً نقاشی شده است. به غیر از نقاشی های مذهبی، چندین نقاشی پرتره از خانواده ژاکیل در قرن 14 میلادی در این مکان وجود دارد. بعد از فتح منطقه توسط عثمانی ها در قرن 16 میلادی، این صومعه متروکه و تقریباً نابود شد و تا اوایل قرن بیستم این وضعیت ادامه پیدا کرد. تا اینکه صومعه بازسازی شد. به هر حال برخی از ویژگی های منحصربه فرد و خاص آن در این اتفاقات و طی این جریانات از بین رفتند.

    صومعه زارما (Zarma Monastery)
    کاخ آبی فیروزه (Blue Palace Firuza) : فیروزه از زیباترین بناهای تاریخی شهر بورجومی می باشد که در ورودی پارک آب معدنی قرار گرفته است. این کاخ در سال 1892 توسط سفیر ایران بنا شد. این بنا یک اثر باستانی فرهنگی بسیار خاص است. ساختمان ترکیبی از سازه های ایرانی، اروپایی و گرجستانی به شمار می رود.

    کاخ آبی فیروزه (Blue Palace Firuza)
    قلعه گرجی (Gogia's Castle) : این قلعه که در شمال غربی شهر بورجومی قرار دارد و حوالی قرن 14 میلادی ساخته شده است، متعلق به حکمرانان بورجومی لردهای فتودالی بوده است. این بنای تاریخی و بسیار زیبا امروزه Gogia Avalishvili نام دارد که از نام حکمرانان بورجومی لردهای فتودالی گرفته شده است.

    قلعه گرجی (Gogia's Castle)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW