021-88507190

جاذبه های گردشگری در طول تنگه بسفر استانبول

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تنگه بسفر در شهر استانبول کشور ترکیه، همواره اهمیت بسیار زیادی در طول تاریخ داشته است و این تنگه شرق و غرب را به هم متصل می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تنگه بسفر در شهر استانبول کشور ترکیه، همواره اهمیت بسیار زیادی در طول تاریخ داشته است و جهت در اختیار گرفتن و کنترل کردن این تنگه که شرق و غرب را به هم متصل می کند، جنگ های بسیاری بین امپراطوری های متفاوت در گرفته است. تنگه بسفر یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می رود و از این رو ارزش این را دارد که حداقل یک روز را به گردش و بازدید از جاذبه های اطراف آن بپردازید. آژانس مسافرتی مهرپرواز مطلبی برایتان فراهم آورده است که بیشتر و دقیق تر با جاذبه های گردشگری اطراف تنگه بسفر آشنا شوید.

    تنگه بسفر را پیاده بگردیم و یا با کشتی کروز؟
    چنانچه سوار کشتی های کروز شوید، تنها 2 ساعت به طول می انجامد تا به راحتی تمام جاذبه های دورتادور تنگه بسفر را از نمای متفاوتی مشاهده نمایید، بعد از آن می توانید یک به یک آنها را نیز از نزدیک ببینید و کنار این تنگه پیاده روی داشته باشید.

    تنگه بسفر را پیاده بگردیم و یا با کشتی کروز؟


    محله های کنار تنگه بسفر
    محله میرگان : امیرگان به دلیل معماری خانه های قدیمی و پارک سرسبزش گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند، این پارک در ماه فروردین در زمان فستیوال گل های لاله، با نمایش صدها گل لاله بسیار دیدنی و خاص می شود.
    محله ببک(Bebek) : پارک مشهوری در این محله قرار دارد، ولیکن فروشگاه ها و بوتیک های آن طرفداران بیشتری دارد. در این محله می توانید غذاهای دریایی، وافل و بستنی نوش جان کنید.
    محله اورتاکوی : جدا از مسجد بسیار معروفش، کلیسا ها و مکان های مقدس زیادی دارد، همچنین غذاهای خیابانی این محله هم معروف است.

    محله های کنار تنگه بسفر

    کاخ های عثمانی
    دردوران عثمانی، دورتادور تنگه بسفر پر از کاخ های باشکوه و خانه های یالی برای ثروتمندانی بود که اکثر آنها مرتبط به سلسله عثمانی بوده اند. کاخ های توپکاپی و دلما باغچه، دو کاخ عثمانی هستند که هرروز صدها گردشگر دارند. دیگر کاخ های اطراف این تنگه کاخ سیرگان است که تبدیل به هتل لوکس 5 ستاره شده و کاخ بیلربی که اقامتگاه تابستانی پادشاهان بود.

    کاخ های عثمانی

    مساجد تاریخی
    مسجد اورتاکوی : این مسجد که در عکس های کارت پستالی استانبول بسیار دیده می شود، در سال 1856 ساخته شده است و نمونه بسیار زیبایی از معماری باروک است. در این مسجد نوسازی هایی انجام شد و به جز از ساعت های نماز نیز می توانید از آن دیدن نمایید.
    مسجد ایسکله (Iskele) در اوسکودار : این مسجد زیبا در سال 1548 به دست معماری به نام سینان بنا شد و در نزدیکی آن نیز مسجد شمسی پاشا، یکی دیگر از مساجد ساخت دست سینان، معمار به نام آن زمان، در سال 1580 ساخته شد و از جذاب ترین مساجد این ناحیه به شمار می رود.

    مساجد تاریخی

    موزه های مشهور
    موزه ساکیپ سابانچی (Sakip Sabanci) : خانه شخصی و اقامتگاه تابستانی شخص معروفی در استانبول، امروزه تبدیل به موزه ای شده است که برای بازدید عموم باز است و در آن پر از وسایل آنتیک و آثار هنری می باشد. در این مجموعه کافه ای هست که می توانید در آن روزهای یکشنبه صبحانه و نهار نوش جان نمایید و تصاویر دیدنی و تماشایی و فوق العاده ای از تنگه بسفر را ببینید.
    موزه سادبرک هانیم (Sadberk Hanim) : این موزه بسیار بزرگ نیست، اما مجموعه های بسیار با ارزشی از آثار باستان شناسی و آثار هنری ترکی اسلامی دارد.

    موزه های مشهور

    جهت اطلاع از قیمت و جزئیات تور لحظه آخری استانبول به وبسایت اصلی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW