021-88507190

دلایل بسیار جذابی که گردشگران را به قبرس شمالی می کشاند

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 04 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره قبرس پوشیده از تاریخ می باشد، تاریخی غنی از زمان های بسیار دور که آثار آن تا به امروز به جای مانده. این جزیره یکی از مقاصد رویایی و جادویی سرتاسر دنیاست و قبرس شمالی نیز بخشی از این جزیره جذاب و دوست داشتنی می باشد. با سفر به این نقطه از دنیای پهناور و وسیع که عطر و بوی مدیترانه ای دارد، می توانید سفری در دل تاریخ تا 10 هزار سال قبل را داشته باشید و کلی میراث فرهنگی و تاریخی و گنجینه های رویایی و با عظمت را مشاهده نمایید. 
    آژانس مسافرتی مهرپرواز در مطلب امروز خود، می خواهد دلایلی را برایتان بیان کند که قبرس شمالی به این دلایل توانسته گردشگران و توریست های بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند. 

    سازه های باستانی و تاریخی در قبرس شمالی
    قبرس، سومین جزیره مدیترانه از نظر بزرگی و عظمت می باشد و بخشی از آن قبرس شمالی است، مکانی که سازه های باستانی عصر حجر را حتی در خود جای داده، بناهایی که درآنها تمدن شکل گرفته است. موقعیت مکانی این منطقه به گونه ایست که بین 3 کشور مهم قرار گرفته است، از این رو تمدن ها و نیز دوره های بسیاری را به خود دیده است. در قبرس شمالی می توانید نشانه هایی ای از میراث فرهنگی و تاریخی را مشاهده نمایید که به 10 هزار سال پیش بازمی گردد. در این جزیره آثاری پیدا شده است که ثابت می کند، 8هزار سال قبل از میلاد مسیح، انسان های اولیه پا به این جزیره گذاشته اند.

    سازه های باستانی و تاریخی

    آب و هوای مطلوب قبرس
    قبرس شمالی، یکی از مکان هایی است که بهترین و تمیزترین هوا را در سراسر دنیا دارد. یخبندان و بادهای سرد و یا بارش های شدید در این منطقه به ندرت پیش می آید و یا بهتر است بگوییم که تقریباً رخ نمی دهد. در این منطقه، بارش به صورت باران اتفاق می افتند، البته در ارتفاعات رشته کوه گیرنه گهگاهی برف می بارد که به زمین نرسیده ذوب می شود. در قبرس میانگین دمای هوای سالانه به 15 درجه سانتی گراد می باشد. سردترین ماه سال، ژانویه است که میانگین دما در این ماه به 10 درجه و گرمتریم ماه سال جولای با میانگین دمای 40 درجه سانتی گراد می باشد.

    آب و هوای مطلوب

     

    سواحل شنی و آفتاب منحصر به فرد خلیج قبرس شمالی
    زیبایی و منحصر به فردی طبیعت قبرس شمالی، در سواحل شنی آن نهفته شده است، به طوری که پا به سواحل شنی آن که می گذارید، آب دریای شفاف و روشن و نیز ماسه های طلایی شما را شگفت زده می کند. برای مدت کوتاهی می توانید از هم همه و شلوغی روزمره رهایی پیدا کنید و در آرام ترین خلیج های دنیا که در این منطقه قرار دارند، دمی بیارامید و ریلکس کنید. اگر آفتاب سوزان قبرس شمالی، بدن شما را بسیار گرم کرده است، برای دقایقی به درون آب بروید و خنک شوید. آفتاب سوزان این منطقه می تواند به شما کمک کند تا کمبود ویتامین دی بدنتان جبران شود. می توانید از میل کردن وعده های غذایی در این منطقه، تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

    سواحل شنی دریا و آفتاب

     

    غذاهای لذیذ محلی قبرس
    در قبرس شمالی، می توانید بر سر سفره ها، غذاها و شیرینی هایی را مشاهده نمایید که تنها در این منطقه می توانید بیابید و تنها مختص قبرس هستند. غذاهای محلی قبرس یه گونه ای هستند که هیچگاه تمامی ندارند. به هر رستورانی که بروید، با غذاهای لذیذ محلی و البته بین المللی به همراه نوشیدنی های خوش طعم و محلی، از شما پذیرایی می کنند. یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای قبرس شمالی، "پفتالی کباب" می باشد، این غذا، گوشت است که به شکل گرد و توپ مانند شکل داده می شوند. پنید محلی و معروف و منحصر به فرد این منطقه را نباید از دست دهید.

    غذاهای لذیذ

     

    تفریحات گوناگون و سرشار از هیجان در قبرس شمالی
    یکی از بهترین مناطق برای غواصی، قبرس شمالی است، چرا که طولانی ترین فصل غواصی را در طول سال دارد. غواصی در دریای قبرس شمالی، می تواند تجربه به یاد ماندنی و خاطره انگیز از غواصی برای شما باشد، چرا که می توانید صحنه ای بی نظیر از جاذبه تاریخی و بسیار قدیمی را زیر آب این منطقه مشاهده نمایید که آن قدیمی ترین کشتی شکسته دنیاست. جدا از غواصی که خود یکی از بهترین تفریحات قبرس شمالی است، کوهنوردی، پاراگلایدینگ، گلف، کارتینگ و نیز پینت بال هم از دیگر تفریحات مهیج و دوست داشتنی در قبرس شمالی به شمار می روند.

    هیجان در تفریحات گوناگون

     

    طبیعت منحصر به فرد و بکر قبرس شمالی
    تا حد زیادی، طبیعت قبرس شمالی، بکر و دست نخورده باقی مانده است و از این رو تنوع زیست محیطی بسیار و قابل توجهی را در خود جای داده است. تقریباً 1900 گونه مختلف گیاه در جزیره وجود دارد که از این تعداد، 19 نوع از آنها مختص به قبرس شمالی است، که به این معنی است که هیچ کجای دنیا از این 19 نوع گیاه پیدا نخواهید کرد. تحقیقات و مطالعاتی که در قبرس انجام شده است، حاکی از آن است که در کرانه رودخانه "پدیوس" در نزدیکی شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس، 750 گونه گیاهی مختلف رشد می کند که 30 تا از آن، ارکیده هایی هستند که بومی قبرس به شمار می روند. یکی از بهترین گونه گل لاله نیز در این منطقه رشد می کند که حتی برای آن سالانه جشنواره ای برگزار می شود. جدا از گونه های گل و گیاه، حیات وحش متنوه و خاص قبرس، زبانزد تمام مردم دنیا است. در شبه جزیره کارپاس قبرس، پارک ملی وجود دارد که در آن 1000 الاغ وحشی مختص به قبرس در حال زندگی هستند. این الاغ ها که همگی تحت حفاظت دولت قبرس هستند، در 300 کیلومتر پارک آزادانه زندگی می کنند. در سواحل قبرس شمالی نیز، لاک پشت های دریایی و لاک پشت های سبز، تخم گذاری می کنند که همه آنها اواخر تابستان، سر از تخم بیرون آورده و به سمت دریا راه می افتند.

    طبیعت منحصر به فرد

     

    برای این دلایل و دلایل بی شمار دیگر است که قبرس شمالی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می شود و از سرتاسر دنیا توریست های بی شماری با تور لحظه آخری قبرس شمالی به این منطقه سفر می کنند تا هزینه سفرشان کمتر شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW