021-88507190

سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری!

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 05 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفری به یادماندنی به کاپادوکیا
    شاید تا به حال اسم کاپادوکیا رو شنیده باشید یا عکس های زیبایش رو دیده باشید، کاپادوکیا آنقدر زیباست که نمونه اش رو فقط و فقط توی کارت پستال ها تا به حال دیده اید. کاپادوکیا یک شهر خیلی خیلی زیبا در ترکیه است و دیدنش حتما شگفت زدتان می کند.ما چند وقت پیش با آژانس مسافرتی مهرپرواز سفری به این شهر زیبا و شگفت انگیز داشتیم و می خواهیم راجع به این سفر به یاد موندنی با شما صحبت کنیم. وقتی از هواپیما پیاده شدیم، هوای خنک و فضای سنگی دور و بر فرودگاه در همان لحظه اول به ما نشان داد که داخل یک شهر خیلی جذاب هستیم و با شهرهای دیگه ای مثل استانبول خیلی متفاوته. حتی آدم هاش هم متفاوت بودند و چهره هاشون یکمی آفتاب سوخته بود و نگاهشون گرم تر بود. طرز برخوردشون هم متفاوت بود و به نظر من مهربان تر از مردم بقیه شهرهای ترکیه بودند.

سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری

وقتی به کاپادوکیا رسیدیم...
    شاتل ما رو از فرودگاه تا هتلمان که توی شهر آروم آوانوس بود برد. بیشتر هتل های غاری و آژانس های هواپیمایی توی این قسمت از کاپادوکیا هستند.
    اسم هتل ما آلتینیازی بود. یه هتل بزرگ 4 ستاده در حاشیه شهر آوانوس که یه استخر بزرگ زیبا هم داشت. ما یک سوئیت دو تخته گرفته بودیم و یه فضای خصوصی هم داشتیم. مدیر هتل آقای دمت به ما خوش آمد گفت و دور و بر هتل را به ما نشان داد. حتی برنامه یک نمایش فوق العاده را توی غار اورانوس برای ما ترتیب داد. توی این نمایش غذاهای محلی سرو میشد و یه زمانی هم به موسیقی های سنتی و رقص اختصاص داده شده بود.
    صبحانه و شام هتل خیلی مفصل بودند. برای صبحانه از صبحانه های ترکی گرفته تا چند مدل صبحانه بین المللی سرو می شد. برای شام هم انواع گوشت های گریل شده، زیتون، سوپ و مدل های مختلف دسر سرو می شد.

روز دوم....
    توی روز دوم سفرمان خاله و شوهر خاله همسرم که توی آنکارا زندگی می کنند به کاپادوکیا آمدند تا همدیگر را ببینیم. بعد از ظهرش با همدیگر به شهر زیر زمینی درینکویو رفتیم. این طور میگن که تمدن های مختلفی مثل ایرانی ها و یونانی ها توی این منطقه با هم جنگ داشتند و مردم محلی مجبور بودند که سنگ ها و صخره ها رو بکنند و برای خودشون خونه بسازند تا از خطر در امان باشند.
    در زمان های خیلی دور کاپادوکیا زیر آب بوده و بعد از اون هم با گذشت سال های زیاد و بر اثر فرسایش باد صخره ها به این شکلی که امروزه می بینید درآورده، اولین باری که فرانسوی ها به این منطقه آمدند فکر کردند که این صخره ها رو جادوگران ساختند. به خاطر همین به این صخره های زیبا و عجیب غریب دودکش های پری گفته میشود!

سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری

بالون سواری در کاپادوکیا....
    صبح روز بعدش بهترین روز سفرمان بود. راستش واسه همین بالون سواری به کاپادوکیا رفته بودیم و کلی براش هیجان داشتیم. بالن سواری روی سرزمین دودکش های پری خیلی جالبه. خوب ما ساعت 6 صبح از هتلمون حرکت کردیم و به اداره بالون سواری توی گورم رفتیم. اون جا بهمون خبرهای نگران کننده ای دادند. سرعت باد زیاد شده بود و ما باید صبر می کردیم تا مرکز ایمنی پرواز بمون اجازه پرواز بدهد. اگه که اجازه نمی دادند، ما نمی تونستیم پرواز کنیم و این مسئله خیلی ناراحت کننده بود.
    اما شانس آوردیم و باد یکمی آروم شد و تونستیم پرواز با بالون رو تجربه کنیم. بعد سوار ون شدیم و به جایی که باید سوار بالون ها می شدیم رفتیم.
    یکی یکی سوار بالون شدیم. خلبانمان آقای هاکان نکات ایمنی رو برامون توضیح داد. خیلی آروم به هوا رفتیم و خیلی آروم و دلنشین در آسمان حرکت می کردیم. منظره اطراف بالونمان خیلی جذاب و رویایی بود. آنقدری که حس می کردیم خواب می بینیم.

سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری

بیشتر از یک ساعت در آسمان بودیم و بالای دودکش های پری، خانه های صخره ای باستانی، تپه های سنگی و دره های سرسبز پرواز می کردیم. هر لحظه منظره زیر پاهایمان عوض می شد و می توانستیم عکس های جذاب زیادی رو بگیریم.
    وقتی که زمان فرود بالون رسید، هاکان خیلی آروم بالون رو به زمین نشاند، آنقدر آروم این فرود اتفاق افتاد که اصلا متوجه نشدیم و پایان آروم و لذت بخشی برای پرواز رویاییمان رقم زد.

بعد از آن یکی یکی از بالون پیاده شدیم و پرواز شگفت انگیزمان را با یک لیوان نوشیدنی پایان دادیم. این قسمت از سفرمان یعنی پرواز با بالن بر فراز کاپادوکیا یکی از به یادماندنی ترین لحظه های عمرمان را برایمان ساخت و شما پیشنهاد می کنیم این تجربه رویایی رو از دست ندهید و با تور ترکیبی ترکیه، حتما به این شهر زیبا و شگفت انگیز سفر کنید و مثل ما خاطره فراموش نشدنی آن را تا آخر عمر در ذهن داشته باشید.