021-88507190

چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 22 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چرا باید به روسیه سفر کنیم؟ در جواب باید بگوییم روسیه یکی از عجیب ترین کشورهای جهان است و غنایم ارزشمند فرهنگی و تاریخی مختلفی دارد. از طرفی سرزمین زیبای آن بسیار دیدنی است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    6 حقیقت جذاب درباره روسیه که سفرتان را به این کشور بزرگ و مهیج ارزشمند می کند
    روسیه یکی از عجیب ترین کشورهای جهان است و غنایم ارزشمند فرهنگی و تاریخی مختلفی دارد. از طرفی سرزمین زیبای آن بسیار دیدنی است. روسیه برای مدت ها تحت سلطه شوروی بوده است و هنوز هم بعضی از افراد، روسیه را مثل آن موقع ها غیر قابل دسترس می بینند. به هر حال  ما می خواهیم به شما بگوییم که سفر به روسیه تا چه اندازه هیجان انگیز و پر از خاطرات شیرین خواهد بود.توصیه ما به شما عزیزان این است که در طول زندگی خود یک بار به روسیه با تور ارزان روسیه سفر کنید و خودتان از نزدیک این کشور شگفت انگیز را ببینید.
    هرکسی که سفری به روسیه داشته ، با یک عالمه خاطره و احساسات خوب به کشورش بازگشته است. کافی است از دوستان یا آشنایانی که تجربه سفر به این کشور زیبا و جذاب را داشته اند سوال بپرسید تا گفته مهرپرواز به شما ثابت شود. ما در این مقاله شما را با حقایقی درباره روسیه آشنا می کنیم تا ببینید که دلایل اصلی ارزشمندی و جذاب بودن سفر به بزرگترین کشور دنیا یعنی روسیه چیست. 

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    1.حقایقی درباره جغرافیای روسیه
    بزرگترین کشور جهان روسیه است و یک هفتم خشکی دنیا را به خودش اختصاص داده است و 8 منطقه زمانی مختلف دارد. خوب برای اینکه عمق این مسئله برایتان روشن شود، به این مثال توجه کنید: سیاره پلوتون مساحتی حدود 16.6 میلیون کیلومتر دارد، در حالی که مساحت روسیه 17 میلیون کیلومتر مربع است! بزرگی روسیه باعث شده است که نسبت به کشورهای دیگر دنیا، همسایه های بیشتری داشته باشد و از طرفی در مرزهای روسیه 12 دریا و دریاچه وجود دارد. شما در روسیه می توانید قدیمی ترین کوه های جهان را ببینید و از عمیق ترین دریاچه جهان یعنی دریاچه بایکال دیدن کنید.

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    2.حقایقی درباره فرهنگ روسیه
    زندگی اجتماعی بزرگ ترین شهرهای روسیه قابل مقایسه با سبک زندگی پر جنب و جوش موجود در نیویورک است. روسیه در هنر همیشه پیشتاز است و یکی از نقاط برجسته هنری جهان به شمار می آید. تئاتر بولشوی و گالری هنر پوشکین موسکو، تئاتر مارین اسکای و هرمیتیج سنت پترزبورگ از بهترین نهادهای هنری کل دنیا به شمار می آیند. فقط در خود شهر سنت پترزبورگ بالغ بر 2000 کتابخانه، 221 موزه، 80 تئاتر، 100 سالن کنسرت، 45 گالری هنری، 62 سالن سینمایی، 80 کلاب شبانه و نمایش ها و فستیوال های متعدد سالانه وجود دارد.

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    3.حقایقی درباره تاریخ روسیه
    روسیه تاریخی 1150 ساله دارد که با ادغام رهبری نظامی وایکینگ با رویاها و جاه طلبی های افرادی که مسیرهای تجاری شرق اروپا را تحت فرمان داشتند، تشکیل شد و تعجبی ندارد که امروزه بزرگترین کشور جهان است. 
    روسیه در طول تاریخش درگیر بیشتر از 100 جنگ دنیا بوده است، بالغ بر 120 فرمانروای مختلف داشته است، بزرگترین راه آهن دنیا را ساخته است و اولین کشوری بود که انسان را به فضا فرستاد.

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    4.حقایقی درباره زبان روسی
    زبان رسمی روسیه روسی است. در این زبان از حروف الفبای سیریلیک به جای الفبای لاتین استفاده می شود و یکی از 5 زبانی است که در دنیا بیشتر صحبت می شود و جالب است که بدانید حرفی که به شکل "p" نوشته می شود مثل "r" در زبان لاتین خوانده می شود و حرفی که به شکل "b" نوشته می شود مثل "v" در زبان لاتین خوانده می شود. همچنین حرف "h" در نوشتار روسی صدای "n" در زبان لاتین را دارد.

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    5.حقایقی درباره مردم روسیه
    روسیه جمعیتی حدود 145.5 میلیون نفر دارد که 80% آن ها در غرب روسیه زندگی می کنند و دو سوم آن ها در شهرها زندگی می کنند. موسکو به تنهایی 12 میلیون شهروند دارد . درواقع موسکو بزرگترین شهر اروپاست. از طرفی جمعیت موجود در سنت پترزبورگ کمتر از نصف جمعیت موسکو یعنی حدود 5 میلیون نفر است. از هر 4 نفر روسیه ای، 1 نفر بازنشسته است و میانگین سنی این کشور 30 سال است و هر ساله در حال افزایش می باشد. یک خانواده روسی معمولا 3 نفره است.

    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟

    6.حقایقی درباره آب و هوای روسیه
    به خاطر بزرگی مساحت روسیه، این کشور آب و هوای متنوعی دارد. بیشتر کشور روسیه آب و هوای قاره ای (تابستان گرم، زمستان بسیار سرد) دارد. دمای مسکو و سنت پترزبرگ در بیشترین حد در تابستان ها 32 درجه سانتیگراد است و در زمستان ها در کمترین حالت 25- درجه سانتیگراد است. خیلی سرد است! البته نه برای کسانی که در دهکده اومیاکون زندگی می کنند، چراکه این افراد دمای 71.2- درجه سانتیگراد را نیز تجربه کرده اند! از طرفی نواحی جنوبی روسیه مثل سوچی آب و هوای نیمه گرمسیری ملایم دارد و یکی از شهرهای گردشگری مشهور روسیه به شمار می آید.


    چرا باید به روسیه سفر کنیم ؟
    چگونه و از کجا بلیط ارزان هواپیما بخریم؟
    در پروسه خرید بلیط هواپیما به طور حتم در کنار نام بلیط‌ پرواز سیستمی، بلیط هواپیما لحظه آخری یا بلیط چارتر نیز به گوشتان خورده است. به صورت کلی چارتر به معنای دربست کردن است. بلیط چارتری بلیطی است که توسط آژانس مسافرتی مهرپرواز به شما عزیزان و فقط با چند کلیک ساده ارائه می‌شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW